MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

AYCE wok. Ossenhaas van de gril is hier toch wel het best. Benen getraind en 44 km gefietst, dus waarschijnlijk mn kcals niet eens gehaald.
IMG_20240121_202940.jpg

IMG_20240121_192337.jpg
IMG_20240121_200055.jpg

IMG_20240121_205427.jpg

Dan kook je de botten dus helemaal tot collageen ofzo?? Ik heb zoiets ooit gelezen en dat dat dus inderdaad bijzonder gezond is.
Ja de botten worden helemaal zacht. Je voegt ook wat zuur (azijn) toe aan de pan zodat alles beter oplost.

Goede bron van mineralen zoals o.a. calcium.

• Like
Waarderingen: K82
heb er ook maar Tomi ketsjup opgespoten, niet voor de kleur maar zonder pastasaus is het 'droog'

KuK: Vlaamsche Hamlappen met aardappelpuree en coleslaw
20240122_183449.jpg

Vanmiddag ook uit de koelkast de resterende Pulled Pork opgewarmd en op broodjes met coleslaw gegeten. De slaw leek nu wel wat natter.

Deze hamlappen heb ik van de week eerst met mosterd ingesmeerd en toen gebloemd. Om de een of andere reden lukt het aanbraden dan nooit zo goed. Ik heb het idee dat ik de bloem aan het bruinen ben en dat ik die bloem er later toch weer afrek. Geen idee wat ik fout doe, maar na het aanbraden bloemen heeft op dit moment mijn voorkeur.

Mijn eennagrootste kookheld, Nick ("Eten met Nick" op de JijBuis) had het ook al over de superieuriteit van de aardappelpers tov de stamper, helaas heb ik alleen een knoflookpers en dat ging me te lang duren. Gelukkig had zijn neef @apfelstrudel ook nog alternatieve tips en heb ik de aardappelen met een juslepel door een zeef staan draaien. Voor de rest heb ik de bereidingswijzen van mijn twee kookhelden wat gemengd en ben ik begonnen met echte aardappelen die je moet schillen enzo.

Het resultaat was superieur tov mijn eerdere pogingen! Dankjewel Apfel.
Wil je tips voor mouseline? Easy peasy.
Koop een passe-vite. Of een aardappel knijper. Of druk ze door een bolzeef.

Kook je aardappels niet te lang. Als je ze te lang kookt wordt het lijm als je pureert. Dus net aan gaar (voordat ze uit elkaar vallen dus) en dan pureren of door een zeef/passe-vite halen.

Tijdens het koken in een pannetje wat boter smelten, wat zwarte/witte peper erbij. Desnoods wat nootmuskaat (want white power) en dan melk of room toevoegen samen met zout (of bouillon blokje of aromat).
Dit verhitten (niet koken) en dan na het zeven van de aardappelen dit meteen erdoor mengen. Proeven, afzouten, klaar. Voila.
20240122_172818.jpg

20240122_190059.jpg
Je trademark nagels staan er niet op, ze zijn toch niet stuk?

Deze hamlappen heb ik van de week eerst met mosterd ingesmeerd en toen gebloemd. Om de een of andere reden lukt het aanbraden dan nooit zo goed.
Omdat aanbranden(bruinen) een maillard-reactie is. Vocht remt deze reactie. Dus als je eerst insmeert met mosterd gaat je vlees niet bruinen.

Daarom moet je vlees ook altijd droog deppen voordat je het gaat bruinen.

Omdat aanbranden(bruinen) een maillard-reactie is. Vocht remt deze reactie. Dus als je eerst insmeert met mosterd gaat je vlees niet bruinen.

Daarom moet je vlees ook altijd droog deppen voordat je het gaat bruinen.
Dank, maar ook bij alleen bloemen heb ik dit probleem, dus het is niet alleen de mosterd.

Terug
Naar boven