AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Waar koop je die kippendij voor dat geld?
Turkse slager. Deze zat ina die ghetto in Amsterdam Zuid-Oost. Naast de Vomar

Wat kosten die grote flessen ABC ketjap?
Geen idee. Ik gebruik altijd Bango. Is niet goedkoop maar goede kwaliteit. Beste ketjap die ik tot nu toe tegen ben gekomen.

Turkse slager. Deze zat ina die ghetto in Amsterdam Zuid-Oost. Naast de Vomar
Dank, ik ga een kennis in die regio tippen. Kan die meteen wat ketjap voor me inslaan.
Geen idee. Ik gebruik altijd Bango. Is niet goedkoop maar goede kwaliteit. Beste ketjap die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Die ABC is ook duurder dan Conimex en zijn maar kleine flesjes in de supermarkt.

Wat kosten die grote flessen ABC ketjap?
Ziet er eerder uit als wasmiddel/wasverzachter qua kleuren 🤣

Stickertje lijk 5,95 op te staan.... al kan die eerste 5 net zo goed een 8 zijn.. beetje wazig als je de foto uitvergroot 🤓

Rijst tartaar groenten

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 37
KuK: Draadjesvlees met aardappelpuree
20240121_192325.jpg

Koken uit (de) Koelkast, het draadjesvlees had ik al gemaakt. De aardappelpuree is nu beter gelukt, misschien kan het niet (veel) beter met de geschilde en voorgekookte aardappelen. Presentatie was met de aardappelpuree in een kommetje en dan flippen ook beter, maar daar zie je weinig van door het vlees. Dat mag de volgende keer bovenop of ernaast en mag wel iets minder zijn: ik heb nu in 2 sessies een kg sukadelappen weg zitten werken.

KuK: Draadjesvlees met aardappelpuree
20240121_192325.jpg

Koken uit (de) Koelkast, het draadjesvlees had ik al gemaakt. De aardappelpuree is nu beter gelukt, misschien kan het niet (veel) beter met de geschilde en voorgekookte aardappelen. Presentatie was met de aardappelpuree in een kommetje en dan flippen ook beter, maar daar zie je weinig van door het vlees. Dat mag de volgende keer bovenop of ernaast en mag wel iets minder zijn: ik heb nu in 2 sessies een kg sukadelappen weg zitten werken.
Wil je tips voor mouseline? Easy peasy.
Koop een passe-vite. Of een aardappel knijper. Of druk ze door een bolzeef.

Kook je aardappels niet te lang. Als je ze te lang kookt wordt het lijm als je pureert. Dus net aan gaar (voordat ze uit elkaar vallen dus) en dan pureren of door een zeef/passe-vite halen.

Tijdens het koken in een pannetje wat boter smelten, wat zwarte/witte peper erbij. Desnoods wat nootmuskaat (want white power) en dan melk of room toevoegen samen met zout (of bouillon blokje of aromat).
Dit verhitten (niet koken) en dan na het zeven van de aardappelen dit meteen erdoor mengen. Proeven, afzouten, klaar. Voila.

Online bij mr fillet heb je ook prima kipfilet en kippendijen voor een goeie prijs. Normaal 8eu, nu een actie op de fillets aan 7eu.
Screenshot_20240121_213524_Chrome.jpg

Joh daar ben ik opgegroeid, woon er om de hoek. Winning!

Nu ben ik wel benieuwd of ik er ook kip karkassen kan scoren.

Online bij mr fillet heb je ook prima kipfilet en kippendijen voor een goeie prijs. Normaal 8eu, nu een actie op de fillets aan 7eu.

Deze is serieus prima, vorige week nog bij besteld.
Het wordt licht ingevroren geleverd met wat extra afsluitbare zakjes om het naar keuze in te pakken.

Die kippendij-rollade lijkt me ideaal als broodbeleg, of lekker bij wat aardappelen en groente.

Goede tip! :thumb:

10kg halen. 30 mins de oven in. Dan 14 uurtjes laten pruttelen in water met ui, wortel, etc.
Dan zeven en inkoken tot 2 liter sterke fond. Goede shit. Gezond en perfecte smaakmaker voor sausen, soepen, etc.

Google chickem bone broth.

• Like
Waarderingen: BB_
10kg halen. 30 mins de oven in. Dan 14 uurtjes laten pruttelen in water met ui, wortel, etc.
Dan zeven en inkoken tot 2 liter sterke fond. Goede shit. Gezond en perfecte smaakmaker voor sausen, soepen, etc.

Google chickem bone broth.
Dan kook je de botten dus helemaal tot collageen ofzo?? Ik heb zoiets ooit gelezen en dat dat dus inderdaad bijzonder gezond is.

Terug
Naar boven