Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

200 gram brocolli
200 gaan kipfilet met shoarma en gyroskruiden
60 gram gekookte rijst
Smoothie = 100 gram rood fruit mix + 100ml alpro mild&creamy + 10 gram hazelnoten + 10 gram amandelen + 10 gram chiazaad + honing

Bijlagen

• 20240406_181052.jpg
    20240406_181052.jpg
    155 KB · Weergaven: 46
Ratatouille, Aardappelsalade en Ballen van Dries
20240406_202234.jpg

Wat ook erg lekker is: de laatste 10 minuten (of hoelang nodig voor gaar) een stuk kabeljauw op de ratatouille leggen en zo gaar laten stomen. Dan valt het in lamellen uit elkaar als je ernaar wijst en is het niet droog.

De ratatouille kan je ook in de oven maken en dan uren laten garen op een lage temperatuur, dan worden de groentes enorm zacht. Bij bovenstaande is het bereiden max een half uur en hebben de groentjes nog wat bite. Ratatouille laat zich prima een paar dagen bewaren en ook koud eten.

De aardappelsalade was niets meer dan koude gekookte aardappelen met mayo, mosterd en z&p.

Het ziet er niet lekker uit op de foto, maar f**k dat smaakte goed. Is nog redelijk goedkoop ook die wangetjes (diepvries bij de Hanos). Zijn wel rauw dus je moet ze nog slowcooked. Saus is opzich easy. Port 1/2 reduceren en dan 3 delen jus de veau erdoor.

@inVorm lekker (makkelijk) ook voor in je crockpot trouwens.

Ratatouille, Aardappelsalade en Ballen van Dries
20240406_202234.jpg

Wat ook erg lekker is: de laatste 10 minuten (of hoelang nodig voor gaar) een stuk kabeljauw op de ratatouille leggen en zo gaar laten stomen. Dan valt het in lamellen uit elkaar als je ernaar wijst en is het niet droog.

De ratatouille kan je ook in de oven maken en dan uren laten garen op een lage temperatuur, dan worden de groentes enorm zacht. Bij bovenstaande is het bereiden max een half uur en hebben de groentjes nog wat bite. Ratatouille laat zich prima een paar dagen bewaren en ook koud eten.

De aardappelsalade was niets meer dan koude gekookte aardappelen met mayo, mosterd en z&p.
Je kan je groentjes ook in blokjes snijden en dan kort wokken. Vervolgens in een stekertje wat aardappelpuree doen, daar bovenop de ratatouille, stekertje weg en je vlees of vis schuin ertegen leggen. Sausje eromheen.

Mmmm
Kheb honger.

Aanzetten als je gaat slapen, heb je volgende dag lekker eten. Dat is het mooie ervan.
Dan opsmikkelen als je net uit bed komt😎 dat is nog eens fijn wakker worden 🤣
Die ouwe van mij kwam laatst ook al met een aparte manier van bereiden van bbq vlees. Hij doet het gevacumeerde vlees in een bak met water(net een aquarium) op 54graden voor een aantal uur. Heel apart maar super lekker! (Rib eye in dit geval).

Als ik wat lekkers ruik, kan ik niet slapen

• Heart
Waarderingen: K82
Als ik wat lekkers ruik, kan ik niet slapen
Je ruikt niks, het is vacuumverpakt. Sous vide.
Goed spul man. Wat voor sous vide apparaat heb je?
Een sous vide stick. Een goedkope van een paar tientjes van de Sligro. Hij had een afwijking van 1,4°C zo uit de doos maar je kan em simpel kalibreren met een thermometer. Sindsdien werkt ie prima. Even goed als de 3x zo dure Anova van een vriend van me.

Als ik wakker wordt knal ik het trouwens in een ijsbad/koude kraan en dan in de koelkast. Dan is t nog makkelijk een week houdbaar en rddy to go als je honger hebt. Alleen ff verwarmen.

Spreek geen Frans, maar bedankt voor de uitleg. ziet er lekker uit in elk geval

Terug
Naar boven