XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik kook op gevoel, niet met de weegschaal ( foei toch !!) dus het is een "ongeveer" recept en ik kan je de precieze kcal, eiwitten dus ook niet vertellen.
Je hebt nodig : 1 witte ui, half bakje snoeptomaatjes, 1 grote stronk broccoli, 2 teentjes knoflook, half zakje pijnboompitten, half flesje kookroom light ( ik had blue band finesse), paar theelepels groene pesto, pasta naar behoefte, was hier een halve zak, en natuurlijk kipfilet, ik gebruik altijd deze die is al goed op smaak door de marinade. https://www.ah.nl/producten/product/wi143245/ah-voor-in-de-oven-kipfilet-pesto.
Bereiding : broccoli roosjes kort voorkoken, ui snipperen, pijnboompitten roosteren.
Kook de pasta in water met zout en wok ondertussen de ui, kip en knoflook, maak sausje van finesse en paar theelepels pesto, voeg naar smaak peper/zout toe, broccoli roosje in de wok mikken, halveer de snoeptomaatjes en voeg toe. gooi pijnboompitten erbij.
Giet de pasta af en meng alles door elkaar. Dat heb ik bewust niet gedaan, zodat ik meer kip/groente kan eten dan pasta ( beetje vissen zeg maar) Anders heb ik relatief teveel pasta. Je kunt natuurlijk ook minder pasta koken maar er wordt hier altijd gekookt voor een weeshuis. Als je ruimte heb in je schema is wat geraspte kaas er lekker bij maar niet handig in een cut.
Thnx! Ik weeg dus alles af maar als ik een beetje zuinig overdag doe kan ik het wel wegzetten met calorieën. Een beetje kaas kan ik niet wegzetten vrees ik maar wel heel lekker! Jaloers op mensen die royaal in calorieën zitten :yes:

20240408_111956.jpg

Laatst personeelseten gemaakt:
20240401_163805.jpg

20240401_163814.jpg

Sucade sous vide in rode wijn saus
Sausje van jus de veau met ingekookte port
Knoflookmouseline met bieslook
Champignons met olijfolie en cherry azijn
Snijbonen geblancheerd en daarna opgewarmd in een flinke klont boter

Laatst personeelseten gemaakt:
20240401_163805.jpg

20240401_163814.jpg

Sucade sous vide in rode wijn saus
Sausje van jus de veau met ingekookte port
Knoflookmouseline met bieslook
Champignons met olijfolie en cherry azijn
Snijbonen geblancheerd en daarna opgewarmd in een flinke klont boter
Ziet er goed uit man, kook jij zelf ook voor jezelf/gezin? Is het dan net zo “uitgebreid” als op je werk of hou je het dan liever simpel misschien omdat je er al de hele dag zo mee bezig bent?

Ziet er goed uit man, kook jij zelf ook voor jezelf/gezin? Is het dan net zo “uitgebreid” als op je werk of hou je het dan liever simpel misschien omdat je er al de hele dag zo mee bezig bent?
Ik hou van uitgebreid koken dus mijn vriendin is helemaal blij met mij.

Vandaag ben ik toevallig vrij en ik kom net van de groothandel. Vanavond staat er op t menu:
Bieten risotto met oesterzwammen en zeekraal, 150 g zeeduivel filet, een zeetong van ong 250 g en een citroen/madras beurre blanc.

Ik plaats straks wel wat foto's.

Opzich valt t mee hoe uitgebreid dit is, kost me denk ik 30 minuutjes om te maken zo.

Ik hou van uitgebreid koken dus mijn vriendin is helemaal blij met mij.

Vandaag ben ik toevallig vrij en ik kom net van de groothandel. Vanavond staat er op t menu:
Bieten risotto met oesterzwammen en zeekraal, 150 g zeeduivel filet, een zeetong van ong 250 g en een citroen/madras beurre blanc.

Ik plaats straks wel wat foto's.

Opzich valt t mee hoe uitgebreid dit is, kost me denk ik 30 minuutjes om te maken zo.
Klinkt goed, 30 minuten is inderdaad goed te doen

Nee appel. Vind het echt een zalig ontbijt. Als je wil kan ik het 'recept' plaatsen wat ik gebruik. Weet alleen niet of je voor havermout ook gekookt ongekookt verschil hebt zoals bij rijst.
Een recept plaatsen is altijd goed 😋, ikzelf eet iedere ochtend 200 gram ongekookte havermout, fijnmalen met de staafmixer, 1banaan en 1 sinaasappel erdoor en dan water erbij.
Dan heb ik zo'n beetje 500 milliliter aan krachtvoer om de dag te beginnen.

Een recept plaatsen is altijd goed 😋, ikzelf eet iedere ochtend 200 gram ongekookte havermout, fijnmalen met de staafmixer, 1banaan en 1 sinaasappel erdoor en dan water erbij.
Dan heb ik zo'n beetje 500 milliliter aan krachtvoer om de dag te beginnen.
Ik vrees dat er verschil zit inderdaad in gekookt of ongekookt maar ben nog de shock van de rijst aan het verwerken haha. Kan niks vinden over havermout daarin. Klinkt wel heerlijk jou recept! Goed begin van de dag :flexgrin:

mijn mini recept:
50 gram havermout
150 ml ongezoete amandelmelk
125 ml water
1 appel in blokjes
1 theelepel honing
scheut kaneel.

Eerst op hoog vuur en vaak roeren tot het pruttelt. Dan op laag vuur en vaak roeren tot de gewenste dikte.

Ik vrees dat er verschil zit inderdaad in gekookt of ongekookt maar ben nog de shock van de rijst aan het verwerken haha. Kan niks vinden over havermout daarin. Klinkt wel heerlijk jou recept! Goed begin van de dag :flexgrin:

mijn mini recept:
50 gram havermout
150 ml ongezoete amandelmelk
125 ml water
1 appel in blokjes
1 theelepel honing
scheut kaneel.

Eerst op hoog vuur en vaak roeren tot het pruttelt. Dan op laag vuur en vaak roeren tot de gewenste dikte.
Bedankt voor het delen 💪
Ga ik zeker proberen.

Terug
Naar boven