Ik kook op gevoel, niet met de weegschaal ( foei toch !!) dus het is een "ongeveer" recept en ik kan je de precieze kcal, eiwitten dus ook niet vertellen.
Je hebt nodig : 1 witte ui, half bakje snoeptomaatjes, 1 grote stronk broccoli, 2 teentjes knoflook, half zakje pijnboompitten, half flesje kookroom light ( ik had blue band finesse), paar theelepels groene pesto, pasta naar behoefte, was hier een halve zak, en natuurlijk kipfilet, ik gebruik altijd deze die is al goed op smaak door de marinade.
https://www.ah.nl/producten/product/wi143245/ah-voor-in-de-oven-kipfilet-pesto.
Bereiding : broccoli roosjes kort voorkoken, ui snipperen, pijnboompitten roosteren.
Kook de pasta in water met zout en wok ondertussen de ui, kip en knoflook, maak sausje van finesse en paar theelepels pesto, voeg naar smaak peper/zout toe, broccoli roosje in de wok mikken, halveer de snoeptomaatjes en voeg toe. gooi pijnboompitten erbij.
Giet de pasta af en meng alles door elkaar. Dat heb ik bewust niet gedaan, zodat ik meer kip/groente kan eten dan pasta ( beetje vissen zeg maar) Anders heb ik relatief teveel pasta. Je kunt natuurlijk ook minder pasta koken maar er wordt hier altijd gekookt voor een weeshuis. Als je ruimte heb in je schema is wat geraspte kaas er lekker bij maar niet handig in een cut.