XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_20240415_184735595.jpg

Biefstuk, Wokgroente, Aardappelen uit de oven
20240415_202739.jpg

Biefstuk te gaar bij wederom poging tot revearse searing, mogelijk te lang gebakken, met pan niet heet genoeg.

20240415_202739.jpg

Biefstuk te gaar bij wederom poging tot revearse searing, mogelijk te lang gebakken, met pan niet heet genoeg.
Weet niet hoe lang je hem had gebakken, maar doe zelf altijd 2min per kant en dan in folie. Ziet er wel lekker uit

20240415_202739.jpg

Gewoon blijven proberen, wel altijd een kutgevoel als 't mis gaat.
Hoe heb je het aangepakt?

Weet niet hoe lang je hem had gebakken, maar doe zelf altijd 2min per kant en dan in folie. Ziet er wel lekker uit
Dat is ook makkelijker. Dankjewel.
Gewoon blijven proberen, wel altijd een kutgevoel als 't mis gaat.
Hoe heb je het aangepakt?
Het is wat experimenteren met revearse searing en eigenlijk moet je dan vrij dikke steaks hebben.

Gisteren was het minstens een uur uit de koelkast en minstens 40 minuten van tevoren zouten en in de oven op ongeveer 125 graden tot een kerntemperatuur van 55 graden (dit zou minder kunnen). Toen laten liggen tot de aardappelen goed op weg waren, 45 seconden per kant in de hete olie, nog ff de zijkanten en toen laten rusten in folie.

Vandaag wilde ik het met een bak- en braadproduct proberen (@apfelstrudel huilt nu, sorry) om minder te spetteren, maar dat werkt dus niet.

Dat is ook makkelijker. Dankjewel.

Het is wat experimenteren met revearse searing en eigenlijk moet je dan vrij dikke steaks hebben.

Gisteren was het minstens een uur uit de koelkast en minstens 40 minuten van tevoren zouten en in de oven op ongeveer 125 graden tot een kerntemperatuur van 55 graden (dit zou minder kunnen). Toen laten liggen tot de aardappelen goed op weg waren, 45 seconden per kant in de hete olie, nog ff de zijkanten en toen laten rusten in folie.

Vandaag wilde ik het met een bak- en braadproduct proberen (@apfelstrudel huilt nu, sorry) om minder te spetteren, maar dat werkt dus niet.
Ik doe zelf bijna nooit reverse sear, maar hogere kerntemperaturen (met reverse sear) uit de oven doe ik alleen met hele dikke stukken vlees.
Wat jij hebt ziet er uit als een 'normaal' biefstukje dus zou ik met een reverse sear er rond de 35-40 graden uit trekken (bij zo'n dunne steak), dan ff 1min per kant dichtschroeien.
Als je hem met 55 graden uit de oven trekt is hij al medium-rare, elke seconde in de pan is er dan een te veel :p

Als je 'm gewoon in de pan gooit zou ik bij zo'n dikte net als @Gremlin max 2 minuten per kant doen. (Natuurlijk eerst op kamertemperatuur laten komen en pan moet al hot hot hot zijn)
2 minuten in de pan, flippen, 1 minuut wachten, boter, knoflook, rozemarijn en thijm erbij, lekker steakie basten voor 1 minuut. (Dus totaal 2 minuten, misschien rekken tot 2.5 minuut)
Dan uit de pan, resterende boter e.d. eroverheen, 5 minuutjes laten rusten. Ezpz, gaat bijna nooit mis.

Edit: Achteraf toch wel lastig om tips te geven, vooral steaks is bij mij toch wel op gevoel en afhankelijk van de dikte e.d...

Laatst bewerkt:
Ik doe zelf bijna nooit reverse sear, maar hogere kerntemperaturen (met reverse sear) uit de oven doe ik alleen met hele dikke stukken vlees.
Wat jij hebt ziet er uit als een 'normaal' biefstukje dus zou ik met een reverse sear er rond de 35-40 graden uit trekken, dan ff 1min per kant dichtschroeien en laten rusten.
Als je hem met 55 graden uit de oven trekt is hij al medium-rare, elke seconde in de pan is er dan een te veel :p
Dank, ik neem het mee, gisteren ging het best goed.

Ik gebruik deze info: https://www.seriouseats.com/reverse-seared-steak-recipe

Terug
Naar boven