- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tip je steak pas kruiden (zeker zout) net voor bakken, zout trekt vocht uit je steak. insmeren met klein beetje olijfolie geen olie in je pan doen. En gwn aanschroeien beide kanten en heel even lager vuur met wat boter, look, tijm en rozemarijn arroserenDat is ook makkelijker. Dankjewel.
Het is wat experimenteren met revearse searing en eigenlijk moet je dan vrij dikke steaks hebben.
Gisteren was het minstens een uur uit de koelkast en minstens 40 minuten van tevoren zouten en in de oven op ongeveer 125 graden tot een kerntemperatuur van 55 graden (dit zou minder kunnen). Toen laten liggen tot de aardappelen goed op weg waren, 45 seconden per kant in de hete olie, nog ff de zijkanten en toen laten rusten in folie.
Vandaag wilde ik het met een bak- en braadproduct proberen (@apfelstrudel huilt nu, sorry) om minder te spetteren, maar dat werkt dus niet.

Gelijk honger als ik dit lees 🤤Tip je steak pas kruiden (zeker zout) net voor bakken, zout trekt vocht uit je steak. insmeren met klein beetje olijfolie geen olie in je pan doen. En gwn aanschroeien beide kanten en heel even lager vuur met wat boter, look, tijm en rozemarijn arroseren![]()
Haha yess ik ook, btw in de Lidl hebben ze (hier toch) steaks van echt wel goeie kwaliteit Irish Rib-eye etc. best wel beetje duurder dan een "gewone steak" denk rond de 10€ per stuk. Maar echt dikke steaks echt aanrader moet je natuurlijk niet elke dag doen maar als je het budget het toelaat

Goede tips, ook deze neem ik mee, dankjewel!Tip je steak pas kruiden (zeker zout) net voor bakken, zout trekt vocht uit je steak. insmeren met klein beetje olijfolie geen olie in je pan doen. En gwn aanschroeien beide kanten en heel even lager vuur met wat boter, look, tijm en rozemarijn arroseren![]()
En dat is wat je bij een dry-brine juist wilt, het zout trekt het vocht uit het vlees waarna het gezamenlijk weer het vlees intrekt waardoor niet alleen het buitenste randje op smaak wordt gebracht, maar (zeker bij een dunne steak) het gehele stuk. Ik zout het vlees weleens 24 uur van te voren.Tip je steak pas kruiden (zeker zout) net voor bakken, zout trekt vocht uit je steak.
Bij een reverse sear moet je een beetje spelen met en gevoel hebben voor de gewenste uiteindelijke garing, de dikte van het vlees, de temperatuur van de oven, de kerntemperatuur bij het verwijderen uit de oven, de rusttijd tussen de oven en het dichtschroeien en duur van het dichtschroeien. Dat laatste kan bij reverse sear letterlijk in een tiental seconden per kant in een hete pan zonder anti aanbaklaag. Het vlees is namelijk redelijk droog aan de buitenkant, na reverse sear hoef je het vlees ook niet meer te laten rusten, dat kan je veel beter tussen de oven en het dichtschroeien doen.Dat is ook makkelijker. Dankjewel.
Het is wat experimenteren met revearse searing en eigenlijk moet je dan vrij dikke steaks hebben.
Gisteren was het minstens een uur uit de koelkast en minstens 40 minuten van tevoren zouten en in de oven op ongeveer 125 graden tot een kerntemperatuur van 55 graden (dit zou minder kunnen). Toen laten liggen tot de aardappelen goed op weg waren, 45 seconden per kant in de hete olie, nog ff de zijkanten en toen laten rusten in folie.
Vandaag wilde ik het met een bak- en braadproduct proberen (@apfelstrudel huilt nu, sorry) om minder te spetteren, maar dat werkt dus niet.
En hoe.....
Heerlijk, een momentje genieten.....die woorden komen zomaar ineens in me op, ik zou niet weten hoe dat kan.
Je kan lezen?Heerlijk, een momentje genieten.....die woorden komen zomaar ineens in me op, ik zou niet weten hoe dat kan.
😁Die pannenkoeken van jou worden ook steeds gekker!
Heb jij je spycam nog steeds hier liggen?Die pannenkoeken van jou worden ook steeds gekker!
Lekker bezig!