AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Van de Turk moet je dezelfde dag nog bereiden is mijn ervaring.

Supermarkt kip is kosher? Badum tss
ik haal meestal 2,5 kilo per keer en doe daar dan 4/5 dagen over om op te maken. nooit ziek geworden ervan of iets in die trant soms zelfs wel een week later nog zelfs.
Dus vanwaar dat jij zegt zelfde dag nog bereiden?

ik haal meestal 2,5 kilo per keer en doe daar dan 4/5 dagen over om op te maken. nooit ziek geworden ervan of iets in die trant soms zelfs wel een week later nog zelfs.
Is onzin, ik doe het in mijn diepvries en kan dat echt lang bewaren

Meestal krijg je van de Turks/Syrische winkel ontdooide kipfilet. denk dat hij daar op doelt

IMG_5636.jpeg

kwarkje en een appel

Omdat het vaak diepvries kip is die ze zelf ontdooien (vandaar dat het zo goedkoop is), dus na 24 uur begint het al te meuren e an 48 uur moet het eigenlijk weg.

Nu is de ene Turk de ander niet, maar een week zonder verpakt in beschermende atmosfeer of vacuumverpakt, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Blootgesteld aan lucht gaat het meestal hard.

Is onzin, ik doe het in mijn diepvries en kan dat echt lang bewaren
Ja no shit in de diepvries.

Laatst bewerkt:
Omdat het vaak diepvries kip is die ze zelf ontdooien (vandaar dat het zo goedkoop is), dus na 24 uur begint het al te meuren e an 48 uur moet het eigenlijk weg.

Nu is de ene Turk de ander niet, maar een week zonder verpakt in beschermende atmosfeer of vacuumverpakt, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Bloedgesteld aan lucht gaat het meestal hard.

okee, nouja het gaat gewoon goed bij mij, zal ik wel een goede turk hebben. plus doe de zak/tas ook weer luchtdicht dicht en licht in de groente/vlees las in de koelkast.

okee, nouja het gaat gewoon goed bij mij, zal ik wel een goede turk hebben. plus doe de zak/tas ook weer luchtdicht dicht en licht in de groente/vlees las in de koelkast.
ik heb ook jarenlang bij hen gekocht en leef nog steeds. veel wat men leert in de horeca kan ik wel begrijpen, qua (salmonella) bacteriën etc, maar als je verder gezond bent, valt het allemaal wel mee

Nu is de ene Turk de ander niet, maar een week zonder verpakt in beschermende atmosfeer of vacuumverpakt, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Bloedgesteld aan lucht gaat het meestal hard.

🤣🤣🤣

ik heb ook jarenlang bij hen gekocht en leef nog steeds. veel wat men leert in de horeca kan ik wel begrijpen, qua (salmonella) bacteriën etc, maar als je verder gezond bent, valt het allemaal wel mee
Hier maakt iedereen zich er druk om maar als je in Marokko of Turkije kijkt dan hebben ze daar toch beetje meer weerstand 🤣

Ik kan bijna rauwe kip eten en mijn heeft al voedselvergiftiging als ze erna kijkt! Best grappig hoe verschillend een menselijk lichaam werkt.

Ik koop m'n kip ook vaak bij de Turk. Je hoeft geen chefkok te zijn om te snappen dat wanneer je kip gaat meuren dat het niet meer goed is.

Maar zoals ik zeg, misschien is jullie Turk beter wat betreft hygiëne (en/of ontdooien) en is het daardoor langer houdbaar.

Hier is 2 dagen de max.

Hier maakt iedereen zich er druk om maar als je in Marokko of Turkije kijkt dan hebben ze daar toch beetje meer weerstand 🤣

Ik kan bijna rauwe kip eten en mijn heeft al voedselvergiftiging als ze erna kijkt! Best grappig hoe verschillend een menselijk lichaam werkt.
Zit allemaal tussen de oren!

Alhoewel ik ooit een collega had die kip over de datum had gegeten en er behoorlijk fucking groengeel uit kwam te zien en maar meteen naar huis ging toen ie van de wc terug kwam....

Maar voor de rest, tegenwoordig hebben we toch allemaal regeltjes en leven we in een weggooi-maatschappij.
1 dag over datum? Oh gooi maar weg!

Man man man, zelfs eieren die 2 weken "over datum" zijn kun je nog eten, wel even testen of ze niet drijven in water, gekookt, gebakken, rauw je weetzelluf dikke prima alles jonguh!

Ok en door!

@Bullshark daar snack ik van als ik snachts wakker word

Terug
Naar boven