XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_1372.jpeg

Dag 4 vind ik de rijst echt niet lekker meer?
Geen last van. Hangt er denk ik ook vanaf welke rijst je neemt en hoe lang je het kookt.
Ik pak dan basmati... net een minuutje langer koken dan de verpakking aangeeft en het wordt ook niet droog.
En anders pasta nemen. Gekookte aardappel wordt niet echt lekker na 3 dagen. Aardappel gewoon voor de laatste 2 dagen bewaren en puree van maken op het laatste moment.
En ervoor zorgen dat het in een apart vak zit. Ik heb duobakken dus groentenroerbak en rijst apart.

Als jij het nou weer beter weet, bewaar ik de rijst die ik eigenlijk voor morgen had bewaard maar beter kan wegooien en kom je proeven!!!

Survival is my middle name, ik was in het wildpark tevens manager van de lodge (het restaurant) en had daar altijd een enorme persoonlijke vriezer tot de nok toe gevuld met biefstukken. Het toverwoord was daar ook weer alcohol, ik had ook de enige sleutel van de drankvooraad. Bij extreme noodgevallen vlogen we (letterlijk!) even heen en weer naar Lusaka. Was ongeveer net zo ver als de Vogezen van hier. Zo deden we dat daar.
Drank is zwz een toverwoord in de tropen. Je weet dat de engelsen iedere middag verplicht een (of twee, hing van de kamparts af) G&T moesten nemen tegen de malaria?

Drank is zwz een toverwoord in de tropen. Je weet dat de engelsen iedere middag verplicht een (of twee, hing van de kamparts af) G&T moesten nemen tegen de malaria?
Gin en tonic is erg lekker, in Malawi hadden ze een eigen variëteit, met limoen.

Cream of rice experts, ik join die hype.
Vandaag voor eerst geprobeerd, weke verhouding water/COR doen jullie?

Ik had bakje met 50g gevuld en op gevoel water erbij gedaan en minuut in de magnetron. Vind hem toch wel vrij poederig smaken tbh.
Misschien volgende keer wat meer water toevoegen?

Cream of rice experts, ik join die hype.
Vandaag voor eerst geprobeerd, weke verhouding water/COR doen jullie?

Ik had bakje met 50g gevuld en op gevoel water erbij gedaan en minuut in de magnetron. Vind hem toch wel vrij poederig smaken tbh.
Misschien volgende keer wat meer water toevoegen?
Veel mensen doen de hoeveelheid COR x3 zo’n beetje, ik doe zelf COR x7 met kokend water roerend toevoegen en dan nog 3min magnetron, zo wordt het een soort hele dikke pudding. Paar minuten laten afkoelen en dan fruit + drip erover. Ook lekker om een paar uur (of overnight) in de koelkast en te zetten en koud te eten. Ik gebruik zelf de COR van TBJP of XXL Nutrition. In de ochtend eet ik het koud en maak ik het de avond ervoor, dan gebruik ik zelf rijstmeel van DeNotenShop + flavor powder van ESN 👌🏻

IMG_1372.jpeg
IMG_1303.jpeg
IMG_1339.jpeg
IMG_1215.jpeg

ff balansen na de vakantie 🤓

Per bakje 130g kippendij (schat ik 150g ongebakken), 125g boontjes en wat XXL teriyaki saus. Nog toe te voegen per bakje twee eieren.

Bijlagen

• IMG_1712.jpeg
    IMG_1712.jpeg
    255,5 KB · Weergaven: 34
Ja havermout

Met whey 1 ei banaan 90 gram havermout 20 gram pindakaas extra kcal I.v.m. bulk
Ook es proberen.

Vanmorgen voor het eerst op mijn inductiefornuis (haat het) pannekoeken gemaakt, had wel een garde gekocht maar geen goede bowl, maatbeker of keukenweegschaal die mijn vriendin wel heeft (die is op vakantie in Curaçao, ik kon geen vrij krijgen). Dacht dat ik aardig kon koken, zelfs onder primitieve omstandigheden in Afrika lukte dat altijd, maar nu een mislukte kaaspannekoek en een maar iets beter gelukt zoete gemaakt.

Post workout pannekoek!
Banaan
4 eieren
4 eetlepels havermout
snufje zout
snufje kaneel
Mixeren
gemiddeld vuur
pannekoek vormt zicht , appeltje gesneden er door heen, eventueel rozijntje om beide mee te bakken.
1000000371.jpg

Laatst bewerkt:
Ook es proberen.

Vanmorgen voor het eerst op mijn inductiefornuis (haat het) pannekoeken gemaakt, had wel een garde gekocht maar geen goede bowl, maatbeker of keukenweegschaal die mijn vriendin wel heeft (die is op vakantie in Curaçao, ik kon geen vrij krijgen). Dacht dat ik aardig kon koken, zelfs onder primitieve omstandigheden in Afrika lukte dat altijd, maar nu een mislukte kaaspannekoek en een maar iets beter gelukt zoete gemaakt.
Het is een hele geruststelling voor de rest van DBB dat er ook dingen zijn waar zelfs jij niet goed in bent!

Succes!
:thumb:

Terug
Naar boven