AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

De kleine had mijn aardbeien gepikt 😄

1000064387.jpg

Zag ze zojuist ook liggen bij de MCD. Had er echt trek in en bijna gekocht, tot ik het prijskaartje zag. 7.50 voor 500 gram!, ik wacht nog even tot ze in het seizoen zijn haha
Hier zelfde prijs bij de Poiesz. Wel A klasse, B klasse zijn wat dunner.

Zie dat ze hier nu 2,99 per 500 gr zijn😲
Groene nog niet gespot. Vind ik net wat lekkerder. 😌
Mooie prijs. Groene kan ik hele jaar door bij de AH kopen, er zit wel weinig in het zakje, geloof 100 of 150 gram.

Mooie prijs. Groene kan ik hele jaar door bij de AH kopen, er zit wel weinig in het zakje, geloof 100 of 150 gragram
Groene moet je echt alleen in t seizoen halen.
Die van ah zijn de asperge toppen en erg dun.
Beste is.... direct kopen bij de boer.... maar helaas is de boer hier gestopt met particuliere verkoop 😒

Beste is.... direct kopen bij de boer.... maar helaas is de boer hier gestopt met particuliere verkoop 😒
Groen heb ik echt nog nooit op. Hoe eet je dit? Smaakt het naar witte asperges of meer brocoli? De prijs hield me altijd tegen..

Groen heb ik echt nog nooit op. Hoe eet je dit? Smaakt het naar witte asperges of meer brocoli? De prijs hield me altijd tegen..
Is heel anders dan witte asperges en lijkt totaal niet op broccoli.
Groot voordeel ook. Je hoeft ze niet te schillen. Ze moeten niet te dik zijn en de onderkant moet niet houterig aanvoelen.

Effe chat gpt:

Groene asperges hebben een verfijnde, licht bittere en nootachtige smaak met een subtiele zoetheid. Ze zijn fris, hartig en hebben een licht aardse ondertoon. In vergelijking met witte asperges zijn ze iets krachtiger en grassiger van smaak, met een knapperige textuur als ze kort gekookt of gegrild worden. Wanneer ze geroosterd of gebakken worden, krijgen ze een diepere, bijna umami-achtige smaak.

Als je ze als avg eet. Dan met ham/ei en puree of peterseliekriel. Evt aspergesaus sausje.
Of ipv ham/ei met zalm (gerookt, gepocheerd, gebakken) en ei en evt vis/dillesaus.

Bij groene was t hier meestal gepocheerde zalm. drool:

Ps. Ik vind t de meerprijs zeker waard. In het seizoen zijn ze vaak maar 1 euro duurder dan wit.

Ik vind de smaak van groene bijna het zelfde maar meer smaak zeg maar voller of zo. Maar eens op zoek naar echt verse dus want ik vind groene ook erg lekker.

Fun fact, ik heb zaterdag bloed laten prikken en B12 staat te hoog, ik neem om de 2-3 dagen een B12 zuigtabletje van XXL omdat iedereen zei dat ik een tekort zou gaan hebben 😄

Fun fact, ik heb zaterdag bloed laten prikken en B12 staat te hoog, ik neem om de 2-3 dagen een B12 zuigtabletje van XXL omdat iedereen zei dat ik een tekort zou gaan hebben 😄
Dat heeft niet zozeer te maken met dat het in je eetpatroon wel meevalt, maar met de 40000% (jawel, veertigduizend)
procent) van je ADH die in dat tabletje zit!
Screenshot_20250323_224427_Chrome.jpg

Hier in Woubrugge zit er een, zal eens kijken of het seizoen daar al bezig is :)

Terug
Naar boven