XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Een goed stuk rundvlees heeft soms van die dikke stukken vet wat je er zo af kan zuigen ik vind dat echt intens lekker. In hachee is dat ook goed voor de smaak maar zo van het vlees af ook lekker te eten.

Niemand ging met honger naar huis

Bijlagen

• 1DC174A7-C38A-432C-ADFF-3E313E91EA7D.mov
    4,2 MB
  • IMG_2345.jpeg
    IMG_2345.jpeg
    474,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_2352.jpeg
    IMG_2352.jpeg
    319,7 KB · Weergaven: 24
  • IMG_2354.jpeg
    IMG_2354.jpeg
    349,5 KB · Weergaven: 25
  • IMG_2340.jpeg
    IMG_2340.jpeg
    313,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Kipdijfilet is helemaal niet zo vet...
In kroketten zit meer vet vlees dan er vet zit in kipdij.
En kroketten eet je wel 😉😇
Ja want daar proef je niet dat het vet is, volgens mij denken jullie dat ik het over calorieën heb.. nee, ik heb het over structuur...

Je kan me niet wijs maken dat je niet proeft dat het meer vettig qua structuur is?
Ja en nee.

In een curry ofzo merk ik vooral dat het minder snel droog wordt.

In een stoofgerecht smelt het vet voor een deel uit het vlees en wordt het door het langzame garen op lage temperaturen heerlijk mals.

Bovendien: vet is smaak! Het kan een persoonlijke voorkeur zijn, maar in beginsel vinden mensen vet, zout en zoet juist lekker.

Mijn afwijking is dat ik bitter vaak lekkerder vindt dan zoet. Ik heb liever een voorgerecht dan een toetje, koffie drink ik zwart, chocolade heb ik het liefst boven de 75% cacao en ijs laat ik het liefst opvolgen met een dubbele espresso.

Laatst bewerkt:
Ja want daar proef je niet dat het vet is, volgens mij denken jullie dat ik het over calorieën heb.. nee, ik heb het over structuur...
Vet randen en dikke stukken vet oké. Daar hou ik ook niet van qua structuur.
Maar goede ietwat gemarmerde biefstuk is zalig.
Overigens als je kipdij goed bakt, bak je het kleine beetje vet weg en heb je geen "flubbers".
Maar gelukkig dat smaken verschillen.
Anders zou de keuze heel beperkt worden 😉

Over smaak valt niet te twisten.

Vind persoonlijk vettig vlees echt niet lekker, kipdij en bijv spek ga ik van over m'n nek
Ik snap wat je bedoelt, maar vet in vlees moet je ook de kans geven te smelten. Anders heb je van die half stevige stukjes vet. Voor de snelle wok gewoon mager vlees, voor stoven e.d. wat vetter.

Terug
Naar boven