XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.262
Wanneer begin jij een (DBB) restaurant? :D

Als iedereen van DBB me een dikke donatie stuurt zou ik best wel eens willen overwegen een goed restaurant te openen :D

Srs tho, koken is fokking leuk - experimenteer met je foodz! Wordt je eigen master chef ;)

Als iedereen van DBB me een dikke donatie stuurt zou ik best wel eens willen overwegen een goed restaurant te openen :D

Srs tho, koken is fokking leuk - experimenteer met je foodz! Wordt je eigen master chef ;)

Hoe meer je experimenteert met kruiden, sausjes, ingredienten etc. hoe leuker het wordt inderdaad!

Bulken is zooooo lekker

image.jpg

Vandaag op m'n site protein fluff en chocolade eiwit truffels! Oh en deze week komt er ook een pasta salade en morgen eiwit muffins met ananas smaak!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Pannenkoeken van Strongwomen gemaakt, kreeg het natuurlijk weer niet voor elkaar om hem heel te houden, maar de smaak was goed:

Ik heb ook altijd het probleem dat ze niet goed aan elkaar blijven, wel heel lekker.
Heb daarna wat bloem toegevoegd en ging vele beter.

Had dit probleem ook altijd. Tegenwoordig bak ik ze in een pan (met goeie anti aanbak ofc) en keer ik ze pas om als ze in de pan kunnen schuiven zonder dat ik een spatel nodig heb. Beetje heen en weer schudden af en toe tot ze niet meer blijven plakken aan de bodem.

Zoals je ziet geeft Boxona al een goede tip! :P Ik heb 2 pannen bij de Lidl gekocht, echt top dingen! Was totaal 18 euro kwijt, 1 grote en 1 kleine koekenpan.
Bakken jullie ze in kokosolie? Misschien scheelt dat want dat doe ik wel.
Roer het beslag niet te lang door, dan worden ze droog!

Tip voor de mensen die pannenkoeken niet kunnen omdraaien.
- Als de onderkant bruin zat is, zet je het vuur ff laag/uit
- Pak een plat bord, ter grootte van de pannenkoek en schuif de pannenkoek er voorzichtig op
- Doe nu de pan ondersteboven op je bord met pannenkoek
- Flip hem om en haal je bord eraf met een mes/spatel

Veel werk zeg. :P Ik houd van simpel, je maakt het te moeilijk haha

Haha, ik denk dat ik wel uit de voeten kom met jouw recepten - dus maak je eigen sushi! :D Super leuke site met leuke creatieve ideeën! Ga er zeker een aantal proberen. Gepassioneerd met voeding omgaan ftw!

Thanks voor het compliment, dat waardeer ik wel van mastercheff tricky! :D

Valastro's meatballs in de herhaling, met gorgonzola/serrano grissini en penne met ingekookte tomaten en anjovis.
Cut ze, mensen ^_^

35meayw.jpg

horee sjit sjorge

Nice Sjors.

Zijn dat soepstengels met ham? XD

Nice Sjors.

Zijn dat soepstengels met ham? XD

Grissini smaken iets anders dan soepstengels :D, maar de gewone man zegt idd gewoon soepstengel met ham.

Aron, ik dacht dat jij een plaatje van mijn afsluiter vanavond wel zou waarderen. As we speak aan het zouten:

Picanha <3 Zie je die dikke vetrand? Die smelt dus op de grill..hmmmm

21be5i.jpg

Spinazie proteïne ijs + carbs:
IMG_20140615_215208.jpg

Zoete aardappel, pindakaas, chocolade siroop én cereals:
IMG_20140616_201110.jpg

Proteïne pannenkoeken met banaan, karamel saus en pindakaas
IMG_20140617_205827.jpg

Dit hoorde er ook nog bij...
IMG_20140617_205833.jpg

Proteine pancakes zou ik de hele dag door kunnen eten he damn!

Wat is jullie recept voor proteine pannenkoeken? Wil af en toe wat afwisselen qua smaak e.d.

Mijn recept heb ik gepost om het zo laag mogelijk in kcal te houden.

Voor m'n vriend maak ik altijd deze:
80 gram meergranen pannenkoekenmix
40 gram whey vanille
1 ei
200 ml melk
kaneel naar smaak, lekker veel dus
Even er doorheen met de garde, niet met de handmixer want dan word het beslag te luchtig. Ik heb ervaren dat deze pannenkoeken dan droog worden.

Bakken in boter, je kunt er 4 maken.. en klaar

645 kcal
56,3 eiwit
68,8 kh
15,4 vet
6,3 vezel
9 suiker

----
Ander recept (low carb):
30 gr whey vanille
20 gr kokosmeel
20 gr amandelmeel
1 ei
2 ei-eiwitten
Chocolade stukjes naar smaak
halve eetlepel cacao poeder
theelepel bakpoeder
beetje citroen extract
water tot het wat dunner is, niet te dun

Alles in een kom doen, even met de handmixer erdoor heen.
Je kunt er ongeveer een stuk of 5 a 6 maken.. Maak ze niet te groot!
Kort bakken in kokosolie, na het omdraaien zijn ze eigenlijk al klaar!

449 kcal
45,2 e
11,1 k
21,4 v
6 vezel

Ik doe ook

Ik schep whey
1 ei
30 a 35gr havermeel

Als je vetten niet wil uit ei 2x eiwit nemen in de plaatst

Dan wat vloeibaarder maken door water of koffie toe te voegen. Ik doe dit met koffie voor nog meer smaak.

leuke site Sanne!
je hebt er een volger bij.

verzin je al die recepten zelf?

die low carb pannenkoek ga ik proberen.. amandel en kokos meel.. dat bedenk je toch niet :P

Ik doe ook

Ik schep whey
1 ei
30 a 35gr havermeel

Als je vetten niet wil uit ei 2x eiwit nemen in de plaatst

Dan wat vloeibaarder maken door water of koffie toe te voegen. Ik doe dit met koffie voor nog meer smaak.

Aah koffie erbij ja, lees ik wel vaker.. ook in de havermout. Niet iets wat ik wil proberen haha

leuke site Sanne!
je hebt er een volger bij.

verzin je al die recepten zelf?

die low carb pannenkoek ga ik proberen.. amandel en kokos meel.. dat bedenk je toch niet :P

Hey! Leuk, welkom.

Ja dat probeer ik wel altijd! Ik haal wel veel inspiratie van Instagram etc maar als ik een recept precies overneem of alleen een beetje aanpas dan vermeld ik dat erbij!
Er is al zoveel gemaakt dat er op een gegeven moment weinig overblijft, dus dan zie ik vaak dat er alleen 1 ingrediënt word aangepast en dat is dan een nieuw recept lol.

Eigenlijk is het best simpel, als je het weet. En je moet niet bang zijn om te falen. :P

Hey! Leuk, welkom.

Ja dat probeer ik wel altijd! Ik haal wel veel inspiratie van Instagram etc maar als ik een recept precies overneem of alleen een beetje aanpas dan vermeld ik dat erbij!
Er is al zoveel gemaakt dat er op een gegeven moment weinig overblijft, dus dan zie ik vaak dat er alleen 1 ingrediënt word aangepast en dat is dan een nieuw recept lol.

Eigenlijk is het best simpel, als je het weet. En je moet niet bang zijn om te falen. :P

Ik volg ook! Zoveel lekkere recepten, ik maak te veel om t op te eten :p

---------- Toegevoegd om 08:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

Valastro's meatballs in de herhaling, met gorgonzola/serrano grissini en penne met ingekookte tomaten en anjovis.
Cut ze, mensen ^_^

Zijn die meatballs lekker? Lijkt me wel aangezien t niet de eerste x is :D

Ik volg ook! Zoveel lekkere recepten, ik maak te veel om t op te eten :p

---------- Toegevoegd om 08:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

Zijn die meatballs lekker? Lijkt me wel aangezien t niet de eerste x is :D

Hahaha stop het in de vriezer! De cakes en muffins kunnen in de vriezer!

+1 over de meatballs... recept Sjors, recept! :D

Ontbijt:
Havermout met appel uit de oven.
Recept komt van www.fannetiek.nl

ga je de recepten nog ordenen Sanne?
ontbijt/lunch/diner/snack/meeneem of zoals je begonnen bent: lowcarb/highcarb/highfat of weet ik wat :P

Terug
Naar boven