MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Mosselen, rijst en asperges

16isj13.jpg

Vandaar die structuur. Wel lekker?

Davy, is het geen droge hap? Rijst zonder saus.

Tis maar wat je gewoon bent te eten. Ik eet al jaren clean.

Ik heb de ingrediënten leren appreciëren voor wat ze zijn. Veel is echt wel lekker zonder kruiden of saus maar onze maatschappij is zo sterke en uitgesproken smaken gewoon dat ze niet meer in staat is te genieten van een natuurlijke smaak.

Tegenwoordig proeven we geen asperges meer maar witte saus, geen kip maar pikante kruiden,...

Laatst bewerkt:
Appeltaart op basis van amandelmeel en havermout

beu5pv.png

Ziet er echt super lekker uit! Is het ook een beetje knapperig? Ik ben benieuwd naar je recept, mijn vriend en ik houden echt van appeltaart... alleen een gezonde variant heeft me nog niet zo aangesproken.
Nu ik dit zie wil ik het wel proberen! :D

ziet er echt super lekker uit! Is het ook een beetje knapperig? Ik ben benieuwd naar je recept, mijn vriend en ik houden echt van appeltaart... Alleen een gezonde variant heeft me nog niet zo aangesproken.
Nu ik dit zie wil ik het wel proberen! :d

+1

ff snacken
9106d2.jpg

• Like
Waarderingen: Obee
Ziet er echt super lekker uit! Is het ook een beetje knapperig? Ik ben benieuwd naar je recept, mijn vriend en ik houden echt van appeltaart... alleen een gezonde variant heeft me nog niet zo aangesproken.
Nu ik dit zie wil ik het wel proberen! :D

Hij was zeker knapperig!
De hoeveelheden qua ingrediënten kun je zelf natuurlijk wel wat mee spelen naar voorkeur.

Recept

Ingrediënten:

- Amandelmeel
- Havermout vlokken (Ultra fine oats zal ook wel kunnen)
- Magere kwark
- Paneermeel (ongekruid)
- Appels (Elstar is vaak het lekkerst vind ik)
- Rozijnen
- Eieren
- Appelmoes (Zonder toegevoegde suiker)
- Kaneel
- Stevia
- Bakpoeder
- Coconut oil
- Citroenrasp (optioneel)

Hoeveelheden die ik heb gebruikt, nogmaals dit kan gemakkelijk worden gevarieerd.

Het deeg:

Meng in een grote kom
200gr amandelmeel,
100gr havermout vlokken (ik heb ze eerst gemalen),
150gr magere kwark,
Een grote eetlepel kaneel,
3 hele eieren,
Een volle theelepel bakpoeder
Stevia naar smaak

Meng dus dit alles tot het één geheel is.

Leg wat bakpapier op de bodem van je taartvorm en vet de randen van de vorm in met coconut oil.
Verdeel driekwart van het deeg over de bodem van de vorm (dit kan wat langer duren dan je gewend bent aangezien het deeg vrij plakkerig blijft). Strooi hier een beetje paneermeel overheen zodat de bodem niet sompig wordt door de vulling.

Verwarm dan de oven voor op 180C

De vulling:

Schil 2-3 middelgrote appels, verwijder het klokhuis, snijd deze in kleine blokjes en doe ze in een andere mengkom.
Voeg 20-30gr rozijnen en een klein potje appelmoes (of eventueel een zoete jam) toe en naar smaak kaneel en stevia. Doe hier het citroenrasp van een halve citroen bij en proef of de vulling zoet genoeg is.
Verdeel de vulling gelijkmatig op de bodem van je taart.

Met het deeg wat nog over is kun je een rastertje maken over de vulling heen.
Deze kun je nog insmeren met ei zodat hij toch wat meer glans krijgt (wat ik overigens bij mijn taart vergeten ben).

Bak dan je taart 40-50 minuten op 180C en geniet van de heerlijke geur die vrijkomt!

Dit is zo'n beetje het eerste uitgebreide recept wat ik geschreven heb dus excuseer de slechte schrijf skills.

waarom kokosnootolie? Doe je dat voor de smaak of omdat het zogezegd "betere vetten" zijn?

waarom kokosnootolie? Doe je dat voor de smaak of omdat het zogezegd "betere vetten" zijn?
Die kokosolie wordt toch alleen maar gebruikt om de randen in te vetten. Niet echt noemenswaardig

Nice. Ik ga hem proberen met een schepje whey door de bodem of de vulling heen

Ziet er super lekker uit die taart maar ik vind het al snel te veel werk om zoiets te gaan maken :p

eiwitcake met appel en beetje kaneel

image.jpg

Tilapia, aardappelen en kidney bonen.

n4zedx.jpg

Avondeten: kip met ratatouille & zoete aardappel

vhufrc.jpg

Die appeltaart ga ik maken en na defqon meenemen :p

Terug
Naar boven