AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
EKV waardes van die appeltaart? :p

Uitsmijtertje

Geroosterd volkorenbrood, Milnerkaas, ontvette ham, ijsbergsla, tomaat, augurk, zilverui, eitje uit de tuin van de buren, smoked-kruiden. Toplunch ! ;)

image.jpeg

Vooral die ratatouille ziet er heerlijk uit. Hoe heb je die precies klaargemaakt?

Groentenpak opendoen - in een diepe pan met deksel & kokosolie fl*kkeren.
Halve appel erbij voor de zoete toets & kruiden naar smaak.
Deksel erop & lekker laten pruttelen.

easy as phuck

Ik heb sinds vandaag ook een eigen facebook pagina voor m'n website! Mochten jullie op de hoogte willen blijven, like mijn pagina even.. dan volg je automatisch! :) Iedere ochtend rond een uur of 7 staat er een nieuw recept op mijn website www.sanneskitchen.com

http://www.facebook.com/sanneskitchen

Vandaag deze heerlijke eiwit brownies

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: YOGI
Vandaag hele dag in de duinen gemountainbiket , had ff wat extra kcal nodig.. ontbijtje op 1000 kcal. 100 gr. muesli 300 gr kwark, 50 gr. noten, banaan en natuurlijk koffie

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.248
Homemade sushi en wat side-dishes! Game of Thrones seizoen-afsluiter in stijl kijken :D

4 maki rollen; 1 met zelfgemaakte tonijn-krab salade / 1 met kip-rosbief ("sushi club" / zalm-mango / futo-maki (aka prop alles erin wat past).

Homemade sushi en wat side-dishes! Game of Thrones seizoen-afsluiter in stijl kijken :D

4 maki rollen; 1 met zelfgemaakte tonijn-krab salade / 1 met kip-rosbief ("sushi club" / zalm-mango / futo-maki (aka prop alles erin wat past).

Wow dat ziet er lekker uit!! Hoelang ben je bezig dit allemaal te maken?

drooling_homer-712749.gif2.png

• #7.251
Wow dat ziet er lekker uit!! Hoelang ben je bezig dit allemaal te maken?

Was ook super lekker! Ondertussen heb ik wel wat sushi-ervaring opgedaan, is leuk als je merkt dat je steeds beter in iets wordt - en sushi maken is sowieso fun :D Ik maak het meestal met een vriendin van me (zij is ondertussen sushi expert geworden haha), we zijn er wel zo'n 1-1.5 uur mee bezig. Als je de rijst goed van tevoren kookt en laat afkoelen kan je vrij rap beginnen; bereid je filling ingredienten, matjes met zeewier klaarleggen, afgekoelde rijst erop, vullen met wat je wilt en rollen + snijden die hap. Wel een aanrader om een keer te proberen :) Ik ben meestal van de "vage" sushi rollen (m'n favo is kip-banaan-pindakaas hahaha!), zij meer de traditionele - zo heb je van alles wat. Leuk om mee te experimenteren in ieder geval, en prima post-workout voer ook als je je eigen protein-bronnen mag bepalen :p

@tricky.. maak jij een keer sushi voor mij, maak ik voor jou iets van mijn recepten haha :roflol:

Haha, ik denk dat ik wel uit de voeten kom met jouw recepten - dus maak je eigen sushi! :D Super leuke site met leuke creatieve ideeën! Ga er zeker een aantal proberen. Gepassioneerd met voeding omgaan ftw!

Was ook super lekker! Ondertussen heb ik wel wat sushi-ervaring opgedaan, is leuk als je merkt dat je steeds beter in iets wordt - en sushi maken is sowieso fun :D Ik maak het meestal met een vriendin van me (zij is ondertussen sushi expert geworden haha), we zijn er wel zo'n 1-1.5 uur mee bezig. Als je de rijst goed van tevoren kookt en laat afkoelen kan je vrij rap beginnen; bereid je filling ingredienten, matjes met zeewier klaarleggen, afgekoelde rijst erop, vullen met wat je wilt en rollen + snijden die hap. Wel een aanrader om een keer te proberen :) Ik ben meestal van de "vage" sushi rollen (m'n favo is kip-banaan-pindakaas hahaha!), zij meer de traditionele - zo heb je van alles wat. Leuk om mee te experimenteren in ieder geval, en prima post-workout voer ook als je je eigen protein-bronnen mag bepalen :p

Ja is wel beter als je het samen maakt, wil ik ook nog eens doen met m'n gf. Heb jij een bepaalde site of filmpje wat je aanraad om zelf sushi te maken? Wat ik ervan heb begrepen is de rijst het lastigste?

• #7.253
Vanaf 1:35 zie je een beetje hoe ik het bereid samen met wat vrienden:
http://www.youtube.com/watch?v=kXBDBjRWUQQ

Zelf geen instructie filmpjes gevolgd verder dus ik weet niet wat ik zou moeten adviseren haha. Een paar keer proberen, verpakking goed lezen en instructies opvolgen (maak het jezelf makkelijk en begin met een sushi kit waar alle basics inzitten) en je krijgt er handigheid in!

• Like
Waarderingen: YOGI
Die sushi ga ik zeker van de week proberen :D. Heb het wel eens geprobeerd met zo'n sushi kit van de AH maar toen smaakte het echt naar die supermarktsushi, bleh.

Gisteren trouwens de appeltaart geprobeerd, heerlijk! Alleen is het deeg op de bodem echt moeilijk taai geworden bij mij. Heb ipv kokosmeel volkorenmeel genomen, misschien dat het daardoor komt? Verder wel gewoon bakpoeder etc erin gedaan.

Pannenkoeken van Strongwomen gemaakt, kreeg het natuurlijk weer niet voor elkaar om hem heel te houden, maar de smaak was goed:

pannekoek 001.jpg

Ik heb ook altijd het probleem dat ze niet goed aan elkaar blijven, wel heel lekker.
Heb daarna wat bloem toegevoegd en ging vele beter.

Ik heb ook altijd het probleem dat ze niet goed aan elkaar blijven, wel heel lekker.
Heb daarna wat bloem toegevoegd en ging vele beter.

Had dit probleem ook altijd. Tegenwoordig bak ik ze in een pan (met goeie anti aanbak ofc) en keer ik ze pas om als ze in de pan kunnen schuiven zonder dat ik een spatel nodig heb. Beetje heen en weer schudden af en toe tot ze niet meer blijven plakken aan de bodem.

Ommelet met gebakken kippenreepjes en avocado

Had dit probleem ook altijd. Tegenwoordig bak ik ze in een pan (met goeie anti aanbak ofc) en keer ik ze pas om als ze in de pan kunnen schuiven zonder dat ik een spatel nodig heb. Beetje heen en weer schudden af en toe tot ze niet meer blijven plakken aan de bodem.

Tip voor de mensen die pannenkoeken niet kunnen omdraaien.
- Als de onderkant bruin zat is, zet je het vuur ff laag/uit
- Pak een plat bord, ter grootte van de pannenkoek en schuif de pannenkoek er voorzichtig op
- Doe nu de pan ondersteboven op je bord met pannenkoek
- Flip hem om en haal je bord eraf met een mes/spatel

Terug
Naar boven