XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Een tijdgebrek creatie; tortilla met zoete aardappel. Debiel kan het maken en is snel klaar:

1 grote zoete aardappel ( raspen )
1 ui
3 lente-uitjes
spekreepjes ( in cut vervangen door turkeybacon of kip )
oregano
zout/peper
feta ( in cut vervangen door cottage cheese )
5 eieren

Ook lekker met spinazie erin, maar dat had ik niet in huis.

Ui fruiten, bacon erbij, aardappelrasp meefruiten. Ei kloppen, overige ingredienten erin en mengen met de ui/bacon/zoete aardappel.
In een een quichevorm gieten, of anders een springvorm. Wel even insprayen of invetten.
In oven op 175 graden, 20 minuutjes.

2qtzths.jpg

Top. Die ga ik volgend weekend eens proberen te maken ipv een boerenomelet.

Ziet er lekker uit, ga ik ook eens maken binnenkort!

Staat op het menu !

Bak je het ei ook mee in de pan? Ziet er echt wel lekker uit!

Wat leuk dat je m'n kwarktaart hebt gemaakt! Vond je de bodem wel lekker? Die vond ik nogal smaakloos eigenlijk.. volgende keer met een echte biscuit bodem maken. ^^

Proteinpow.com gebruikt het volgende recept vaak als bodem voor cheesecakes:

2 tablespoons nutbutter (almond, pinda, hazelnut, tahini, kan allemaal).
1/2e cup ground almonds
1 tablespoon agave syrup

Ik heb dit zelf een keer geprobeerd met hazelnootpasta van meridian, maple syrup en zelfgemalen blanke amandelen. Was erg lekker, wel een tikje zoet.

Visshizle

kanye-fish.png

2vb5ycl.jpg

Proteinpow.com gebruikt het volgende recept vaak als bodem voor cheesecakes:

2 tablespoons nutbutter (almond, pinda, hazelnut, tahini, kan allemaal).
1/2e cup ground almonds
1 tablespoon agave syrup

Ik heb dit zelf een keer geprobeerd met hazelnootpasta van meridian, maple syrup en zelfgemalen blanke amandelen. Was erg lekker, wel een tikje zoet.

De dingen van proteinpow die ik geprobeert heb, zijn vaak smaakloos. Ik heb geen idee waarom iedereen er zo gek van is, want heb al vaker gelezen dat het nooit zo word als zij het maakt. Dus die bodem ga ik ook niet proberen. ^^

Bak je het ei ook mee in de pan? Ziet er echt wel lekker uit!

Nee, ei kluts je apart in een kom met de kruiden en zout/peper. Dan brokkel je de kaas erin.

De ui/bacon en bataat zet je wel even 5 minuutjes aan in de pan. Dan alles bij elkaar fl*kkeren en in de oven duwen.
Als je de eieren meteen meebakt dan heb je roerei en geen tortilla.
Het is ook echt lekker, zowel warm als koud goed te eten en het is makkelijk mee te nemen.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

Ik vind protein pow ook echt geen reet aan. Wat een armoe en ellende; alles smaakt naar hippies.

Ik maakte vroeger 'guilt-free' biscuitbodems voor kwarktaart met digestivekoekjes uit het suikervrij-schap ( wit/oranje rol biscuits ). Dat kwam voor mij het dichtst bij een echte cheesecake bodem.
Ook lekker was een combinatie van amandelmeel en pecannoten ( even fijnmaken in een vijzel of blender ) , maar daar moet dan wel een flink stuk boter bij, anders slaat het alsnog nergens op.

Eigenlijk zoals met alles, is zonder suiker gewoon gaar en zonder vet ook. Dan maar minder vaak cheesecake eten, al kun je me er echt in begraven :heart:

Mooi ben dus niet de enige die daar zo over denkt. Ze heeft zelfs een boek, zou dat wel wat wezen dan?

Iemand die hier post heeft die ook btw.. wie was het ookalweer?

Vergeet niet dat zij zich in een markt begeeft waar mensen meer gefocussed zijn op macro's dan op smaak. Hetzelfde gaat op voor de vegan markt; ik heb er redelijk wat recepten van geprobeerd, maar het is gewoon allemaal muffe rommel met een ontzettend passieloze smaak.
Ik heb jaren als chef gewerkt en kan echt een heel goed potje koken, maar ik kan qua smaak gewoon niet om vet en suiker heen. Alle vervangers smaken gewoon als vervangers en niet de real deal.
Heel soms kun je met een beetje tweaken best iets smakelijks maken zonder beide componenten, maar het is altijd een concessie.
Ik ben denk ik teveel een purist om die concessie te willen doen. Ook met whey heb ik echt alles al gedaan maar ik vind het gewoon k*t. Chemische meuk met een ontzettende k*tsmaak die ik alleen gemaskeerd krijg met -jawel- vet of suiker.
Dat schiet zijn doel dus voorbij.

Ik laat het 'gezonde' koken dan ook maar over aan mensen die er wel wat mee kunnen. Dat ze een boek heeft bewijst maar weer eens hoeveel vraag er is naar dit soort recepten.

Vergeet niet dat zij zich in een markt begeeft waar mensen meer gefocussed zijn op macro's dan op smaak. Hetzelfde gaat op voor de vegan markt; ik heb er redelijk wat recepten van geprobeerd, maar het is gewoon allemaal muffe rommel met een ontzettend passieloze smaak.
Ik heb jaren als chef gewerkt en kan echt een heel goed potje koken, maar ik kan qua smaak gewoon niet om vet en suiker heen. Alle vervangers smaken gewoon als vervangers en niet de real deal.
Heel soms kun je met een beetje tweaken best iets smakelijks maken zonder beide componenten, maar het is altijd een concessie.
Ik ben denk ik teveel een purist om die concessie te willen doen. Ook met whey heb ik echt alles al gedaan maar ik vind het gewoon k*t. Chemische meuk met een ontzettende k*tsmaak die ik alleen gemaskeerd krijg met -jawel- vet of suiker.
Dat schiet zijn doel dus voorbij.

Ik laat het 'gezonde' koken dan ook maar over aan mensen die er wel wat mee kunnen. Dat ze een boek heeft bewijst maar weer eens hoeveel vraag er is naar dit soort recepten.

+1, gewoon 6 dagen clean eten en 1 dag lekker los :D

Tapatalk werkt weer dus hier wat meals, meeste zijn low carb omdat ik aan het cutten ben en zo af en toe een carb postworkout madness hou.

ImageUploadedByTapatalk1403700356.052843.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700388.046564.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700401.804682.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700412.846958.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700420.730339.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700428.357280.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700436.911512.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700448.315817.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700469.583818.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403700480.704077.jpg

Mooi ben dus niet de enige die daar zo over denkt. Ze heeft zelfs een boek, zou dat wel wat wezen dan?

Iemand die hier post heeft die ook btw.. wie was het ookalweer?

Je hebt me zelf een PM gestuurd over dat boek :sad:

Heb nu ook juist het 2de boek, vind het een handige leidraad :thumbs:

Je site juist hetzelfde hoor, is ook handig. Maar wil erop wedden dat mijn versie niet zoals de jouwe smaakt (ik ben echt lui in de keuken...)

Terug
Naar boven