AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

En nog even een tip: Als je iets ruimer bent met de Olijfolie (of andere olie) dan krijg je echt een sausje (ipv marinade). Heerlijk voor over de rijst.

Als de kip uit de oven komt, laat ik het afkoelen en verdeel het over bakjes met rijst die ik mee neem naar werk..

Als je niet te veel vet wilt zou je ook iets als yoghurt kunnen toevoegen om er een saus van te maken (marineren in yoghurt is trouwens ook niet verkeerd).

NB: NIET de marinade nadat je de kip eruit hebt gehaald over je rijst gooien, want er zitten wel "rauwe-kip-bacteriën" in, tenzij je de marinade mee gegaard hebt in de oven! (maar ik zag een keer iemand de kip uit de marinade halen, de kip bakken en het zakje met marinade over de rijst gooien ... jammer maar geen punten....)

Als je niet te veel vet wilt zou je ook iets als yoghurt kunnen toevoegen om er een saus van te maken (marineren in yoghurt is trouwens ook niet verkeerd).

NB: NIET de marinade nadat je de kip eruit hebt gehaald over je rijst gooien, want er zitten wel "rauwe-kip-bacteriën" in, tenzij je de marinade mee gegaard hebt in de oven! (maar ik zag een keer iemand de kip uit de marinade halen, de kip bakken en het zakje met marinade over de rijst gooien ... jammer maar geen punten....)

Ik marineer de kip in de ovenschaal en laat het daar ook inzitten.. Hij gaat dus met marinade en al in de oven. Vaak doe ik halve weg nog even de kip omroeren zodat alles mooi gaart in de marinade.. Wat later overblijft in de schaal is heerlijke saus (niet heel vet, bestaat uit Olijfolie, ui, knoflook, tomatenpuree, en chilisaus)

Die schep ik mee in de bakjes en is dan de saus voor bij de kip :)

Ik maak elke week 1,5 kg kip klaar in de oven.. Eerst aan nachtje in de marinade laten trekken en daarna 30min op 180gr.. Resultaat: Super malse heerlijke kip!

Ingredienten:
- 1,5 kg kip (in grote stukken snijden)
- 2 blikjes tomatenpuree (die kleintjes)
- 3 Uien fijn gesneden
- 2 Teentjes knoflook
- (eventueel paprika of andere groente)
- Goeie scheut olijfolie
- Sambal
- Scheutje chilisaus

Verolgens alles door elkaar in een ovenschaal. Nachtje laten marineren en de volgende dag in de oven.. 180gr / 30 min!

Succes gegarandeerd!

Heel nice, die gaan we proberen komende week!

ncjtc3.jpg

doen jullie 200gr kip per keer of 2x100gr op een dag?

omdat ik hier regelmatig inspiratie opdoe voor recepten/meals post ik er nu maar eens een van mezelf, wel zo fair. meal 1/3 high fat low carb day

echte boer'nomelet :D

4 hele eieren
50ml halfvolle melk
5ml olijfolie
75g champignons
120g aardappelschijfjes
1 plak oude kaas
100g spekblokjes
3 geroosterde volkoren boterhammen

nootmuskaat
basilicum
peper

1067KCAL, 65V, 67E, 54K

Screenshot_2015-01-15-18-57-05.jpg

omdat ik hier regelmatig inspiratie opdoe voor recepten/meals post ik er nu maar eens een van mezelf, wel zo fair. meal 1/3 high fat low carb day

echte boer'nomelet :D

4 hele eieren
50ml halfvolle melk
5ml olijfolie
75g champignons
120g aardappelschijfjes
1 plak oude kaas
100g spekblokjes
3 geroosterde volkoren boterhammen

nootmuskaat
basilicum
peper

1067KCAL, 65V, 67E, 54K

Ohh die ziet er lekker uit, veels te vet voor mijn dieet :P

Ik marineer de kip in de ovenschaal en laat het daar ook inzitten.. Hij gaat dus met marinade en al in de oven. Vaak doe ik halve weg nog even de kip omroeren zodat alles mooi gaart in de marinade.. Wat later overblijft in de schaal is heerlijke saus (niet heel vet, bestaat uit Olijfolie, ui, knoflook, tomatenpuree, en chilisaus) Die schep ik mee in de bakjes en is dan de saus voor bij de kip :)

keer het proberen waard :)

voor recepten kijk niet langer in de ''recepten'' sectie, maar kijk in het post je meals topic!

idd pump beast! haha

Geroosterde bammetje met tonijnsalade (blik tonijn, mayo, kappertjes)

uploadfromtaptalk1421406787872.jpg

Nooit begrepen wat mensen lekker vinden aan de combo tonijn + mayo... Ga persoonlijk veel liever voor ketchup dan. Als ik er vetten in wil hebben doe ik er wat olijfolie bij (of gooi ik wat minder olie weg uit het blik). Mayo, not for me... Kappertjes daarentegen lijkt me wel een goede toevoeging

Nooit begrepen wat mensen lekker vinden aan de combo tonijn + mayo... Ga persoonlijk veel liever voor ketchup dan. Als ik er vetten in wil hebben doe ik er wat olijfolie bij (of gooi ik wat minder olie weg uit het blik). Mayo, not for me... Kappertjes daarentegen lijkt me wel een goede toevoeging

Een fenomeen genaamd smaak zorgt er voor dat mensen dat lekker vinden.

Was trouwens yogonaise. Vind dat zurige en romige wel erg lekker erbij.

omdat ik hier regelmatig inspiratie opdoe voor recepten/meals post ik er nu maar eens een van mezelf, wel zo fair. meal 1/3 high fat low carb day echte boer'nomelet :D 4 hele eieren 50ml halfvolle melk 5ml olijfolie 75g champignons 120g aardappelschijfjes 1 plak oude kaas 100g spekblokjes 3 geroosterde volkoren boterhammen nootmuskaat basilicum peper 1067KCAL, 65V, 67E, 54K

Damn, denk dat ik een nieuw ontbijt heb gevonden :meal::eating:

Post workout

uploadfromtaptalk1421684002507.jpg

Terug
Naar boven