Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Slechte foto :(
Havermout pannenkoekies, roggebrood, eiwitrijke haver/rijste-pap
IMG_20150312_222847.jpg

Dat was noujuist z'n hele punt. Er zijn nog steeds mensen die geloven dat je na 20.00 geen koolhydraten meer moet eten, daarom schreef ie zo'n troll-post, en je trapt er ook nog in, lol :p

Ergens klopt het wel hoor.. Mensen die geen zak doen kunnen hier uiteraard wel last van hebben. Daarnaast is het nog afhankelijk van je leefpatroon (nachtdienst o.i.d.). In ieder geval voor ons is die 20:00 regel n.v.t. :)

Ergens klopt het wel hoor.. Mensen die geen zak doen kunnen hier uiteraard wel last van hebben. Daarnaast is het nog afhankelijk van je leefpatroon (nachtdienst o.i.d.). In ieder geval voor ons is die 20:00 regel n.v.t. :)

Nee, ook voor sedentaire mensen is die regel onzin. Eet je meer dan je verbruikt, kom je aan. Eet je minder dan je verbruikt, val je af.
Het kan voor de huisvrouwen wellicht een goede "regel" zijn om na 20:00 niets meer te eten, simpelweg omdat ze dan minder kans hebben alsnog over hun calorisch verbruik te gaan (of er zelfs onder te blijven als ze proberen af te vallen).

Mwah, ik denk persoonlijk meer dat het probleem ligt aan het feit dat de gemiddelde Nederlander gewoon (ten opzichte van z'n activiteitsschema) gewoon veel te veel koolhydraten (over de gehele dag) binnen krijgt. De gemiddelde Nederlander sport niet, heeft een kantoorbaan, en eet vrijwel alleen maar koolhydraten (Boterhammen/Broodjes, avondeten bestaat meestal vooral uit friet/pizza/pannenkoeken of aardappelen/pasta/rijst in combinatie met een heel klein stukje vlees en wat groentes). Dan verbruik je dus bijna geen drol en eet je 80% koolhydraten en 20% eiwitten/vetten. Snacks zijn ook vaak sultana's/koekjes/ijs/nog 'n broodje etc. Als je dan na 8 uur nog iets wil eten kun je idd beter geen koolhydraten meer eten nee omdat ze die toch al veels te veel binnen hebben gekregen (t.o.v. hun activiteiten) gedurende de dag.

In ieder geval sluit ik me verder wel aan bij j0eyv, voor ons en andere mensen die gewoon actief sporten en een degelijk voedingsschema hanteren is die 8 uur regel echt onzin.

Mwah, ik denk persoonlijk meer dat het probleem ligt aan het feit dat de gemiddelde Nederlander gewoon (ten opzichte van z'n activiteitsschema) gewoon veel te veel koolhydraten (over de gehele dag) binnen krijgt. De gemiddelde Nederlander sport niet, heeft een kantoorbaan, en eet vrijwel alleen maar koolhydraten (Boterhammen/Broodjes, avondeten bestaat meestal vooral uit friet/pizza/pannenkoeken of aardappelen/pasta/rijst in combinatie met een heel klein stukje vlees en wat groentes). Dan verbruik je dus bijna geen drol en eet je 80% koolhydraten en 20% eiwitten/vetten. Snacks zijn ook vaak sultana's/koekjes/ijs/nog 'n broodje etc. Als je dan na 8 uur nog iets wil eten kun je idd beter geen koolhydraten meer eten nee omdat ze die toch al veels te veel binnen hebben gekregen (t.o.v. hun activiteiten) gedurende de dag.

In ieder geval sluit ik me verder wel aan bij j0eyv, voor ons en andere mensen die gewoon actief sporten en een degelijk voedingsschema hanteren is die 8 uur regel echt onzin.

teveel koolhydraten kom je van aan? lol.

kcals in = kcals out.

maaltijd gisteren:

99dl48.jpg

best prima :o :o

teveel koolhydraten kom je van aan? lol. kcals in = kcals out.

Volgens mij zeg ik nergens iets over vetopslag of afvallen/aankomen. Ik weet dat kcals = in kcals out de regel is. Maar ben je het dan niet met me eens op het moment dat je geen reet uitvoert de hele dag en je voeding 80% koolhydraten is en 20% eiwitten/vet en je na 8 uur dan toch nog iets wilt eten, je niet beter een eiwit/vet maaltijd kan eten dan nog meer koolhydraten zodat je dalijk nog op 90-5-5 zit o.i.d? Ik sprak meer in termen van gezondheid dan daadwerkelijk afvallen of aankomen..

(gaan btw redelijk offtopic, maybe ben je het niet met me eens maar laten we daar deze topic niet verder mee volspammen)

Heb er geen foto van gemaakt maar kan het wel aanraden: Rich Piana z'n whey ijs: -350 ml amandelmelk -3 scoops whey (ik heb vanille genomen) -schep kaneel -1 banaan Alles de blender in, tupperware potje en dan de vriezer in! Na 1 nacht in de vriezer was het wel steenhard, dus ik zou aanraden om het 3-4 uur voor je het gaat eten te maken OF je verdeelt het al onder in kleinere porties, kan je gewoon potje uithalen en even laten ontdooien.

Shot vodka in doen, en om het uur eens doorroeren (totdat hij er 4 uur heeft ingezeten of zo).
Heb al duizenden liters ijs gemaakt en een beetje drank is de beste oplossing voor 90% van de problemen met zelfgemaakte ijs.

Pre-WO.

4 pannekoeken met n schep appeltaartmix erdoor. En espresso natuurlijk.

uploadfromtaptalk1426326066058.jpg

Post-WO

150 g pasta, restje bolognesesaus (gehakt, ui en gezeefde tomaten) en wat kaas

uploadfromtaptalk1426342184014.jpg

Ik eet al een tijdje geen havermout meer, en nu gaat het prima met m'n darmen. :D Via iemand vond ik Teff van Zonnatura dus dacht ik laat ik het eens proberen!

Superrrr lekker! Ik mixte 30 gram teff met 100 ml amandelmelk, 70 ml water, 15 gram whey stracciatella en kaneel. Ook nog 100 gram mango erdoor en als garnering. Aanrader!
Nu heb je een dunne pap, als je het dikker wilt moet je het water weglaten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Lekkkkerrr!! :eek:

Uit eten verrassingdiner... 6 gangen.. gerekend zonder hapjes vooraf en amuse...

Hapjes vooraf.. cassave met sausjes en japanse stoombroodjes
x3fjpl.jpg

Amuse. Zalm gemarineerd in sake en kruiden met sesam, wakame, pittige mayo en soepje van rib eye en wat groente
24n0cus.jpg

Black angus op houtskool gegrild op ingemaakte papaya en komkommer met salade en dressing gegarneerd met rozenblaadjes (eetbaar)
k47z8w.jpg

gestoomd pasteitje van seafood (in eiwitjasje) met 3 soorten kaviaar (rode, zwarte en japanse) en japanse groentes in een soepje van pompoen. Soepje wordt op je bord uitgegoten...
xauhqd.jpg

Hapje van kikkerbil met een pikante zoetig sausje (weet niet meer precies wat voor saus), gefrituurd hapje van garnalen met een sausje en een rolletje van zeewolf en zalm met wat kaviaar en een pikante mayonaise. (voor mij met aardappelmeel jasjes ivm gluten)
9iux6w.jpg

Gegrild buikspek van een iberisch varken nagegaard in de oven op een bedje van rode kool met plakjes rauwe ham van iberisch varken en kaantjes met gepofte wilde rijst in een saus van... ?? weet ik niet meer.. :o Maar wel erg lekker
1sjxjr.jpg

en hier was ik te laat... :o was het hoofdgerecht zeg maar... een kalfs ribeye op houtskool gegrild met een saus van gepofte knoflook met gekruide rijst en zoete aardappel... dat was het hoofd gerecht.. iets van 200 vlees...
jpyntt.jpg

en hier was ik bijna te laat. :D Een pudding van zwarte rijst met daarop een bolletje mango ijs en de witte stukjes zijn een gelei van cocosroom. Verder nog wat vers fruit erbij en gegarneerd met witte (eetbare) rozenblaadjes
e68z03.jpg

munt thee met bonbon en nougat.... en toen waren we 3,5 uur verder en zaten we echt wel vol. :D
2mxfpdv.jpg

Ziet er goed uit en klinkt erg lekekr :D
Inbefore mensen die het recept gaan vragen :rolleyes:
Was ook erg genieten. :D
Ik kan de naam van het restaurant wel geven. :o

Moet zeggen dat ik daar ook een keer een 10 gangen diner heb gedaan. Was de chef zijn verjaardag. :D
Was wel een avondvullend (vreet) programma van 19:00-23:30. :)

Naam resto?

http://www.madamecheung.nl/?pagina=Restaurant&pid=1
Het verrassingsmenu hebben ze in verschillende hoeveelheid van gangen.
Het maandmenu is ook erg goed.
Eens per jaar in januari/februari kan je een bon kopen voor het 6 gangen menu.. dan betaal je ipv 55 euro per persoon voor 2 personen 65 euro. Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je hier automatisch een mail van. Ook krijg je dan de actie mails over speciale avonden.

Terug
Naar boven