DJR89
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 653
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ziet er lekker uit!Vandaag lekker Indonesisch gekookt.
https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.n...-15/11363762_1444201392563223_143599708_n.jpg

Sure.
Alle benodigde kruiden/ingrediënten kun je bij de Indonesische winkel (toko) kopen.
Kipfilet marinade
Per 1 kipfilet:
1 ui (niet te groot)
2 tenen knoflook (kan ook zonder als je dat niet eet)
peper + zout
1 kipfilet (in blokjes gesneden)
1 EL ketjap manis (het moet 'manis' zijn)
2 TL rode peper of 1 TL chili poeder
1 EL (olijf)olie
1 TL Sereh (citroengras)
2 TL Boembu Sate (verhouding Sereh / Boembu Sate blifjt altijd 1:2)
1 a 2 EL Sambal (ik gebruik Sambal Brandal)
Roer de marinade goed door en laat het afgedekt met huishoudfolie minimaal een uur in de koelkast staan. Het is ook geen verkeerd idee om het de avond van te voren te marineren en de volgende dag te braden/wokken. Je kunt er uiteraard ook sate van maken, lekker voor op de bbq.
Eieren
5-10 hard gekookte eieren (ik kook er 10 tegelijk, heb ik genoeg voor 2 dagen)
Peper + zout
1 ui (niet te groot)
1 teen knoflook
1-2 trostomaten
5 cherrytomaten
1 EL sambal
Dit gooi je in de blender of mix je het met een (staaf)mixer. Vervolgens doe je de hard gekookte eieren (zonder schaal uiteraard) met de gemixte marinade, 1 beker water (voldoende water om de eieren te bedekken) en 1 EL (olijf)olie in een steelpan. Het geheel kook je 20 minuten en laat je het vervolgens minstens 30 minuten staan om de marinade in de eieren te laten trekken. De resterende marinade kun je als een pittig sausje over je rijst/groente doen.
Rijst
Dit is niet Indonesisch, maar de combinatie smaakt uitstekend. Gebruik de rijst die je het lekkerst vindt. Ik eet basmati en pandan rijst.
Kook de rijst met:
1-2 bouillonblokjes (Maggi)
1 a 2 EL Italiaanse Kruiden
Houd er wel rekening mee dat het allemaal behoorlijk pittig is! Eet smakelijk!![]()

Dankje! zal zeker proberen!Sure.
Alle benodigde kruiden/ingrediënten kun je bij de Indonesische winkel (toko) kopen.
Kipfilet marinade
Per 1 kipfilet:
1 ui (niet te groot)
2 tenen knoflook (kan ook zonder als je dat niet eet)
peper + zout
1 kipfilet (in blokjes gesneden)
1 EL ketjap manis (het moet 'manis' zijn)
2 TL rode peper of 1 TL chili poeder
1 EL (olijf)olie
1 TL Sereh (citroengras)
2 TL Boembu Sate (verhouding Sereh / Boembu Sate blifjt altijd 1:2)
1 a 2 EL Sambal (ik gebruik Sambal Brandal)
Roer de marinade goed door en laat het afgedekt met huishoudfolie minimaal een uur in de koelkast staan. Het is ook geen verkeerd idee om het de avond van te voren te marineren en de volgende dag te braden/wokken. Je kunt er uiteraard ook sate van maken, lekker voor op de bbq.
Eieren
5-10 hard gekookte eieren (ik kook er 10 tegelijk, heb ik genoeg voor 2 dagen)
Peper + zout
1 ui (niet te groot)
1 teen knoflook
1-2 trostomaten
5 cherrytomaten
1 EL sambal
Dit gooi je in de blender of mix je het met een (staaf)mixer. Vervolgens doe je de hard gekookte eieren (zonder schaal uiteraard) met de gemixte marinade, 1 beker water (voldoende water om de eieren te bedekken) en 1 EL (olijf)olie in een steelpan. Het geheel kook je 20 minuten en laat je het vervolgens minstens 30 minuten staan om de marinade in de eieren te laten trekken. De resterende marinade kun je als een pittig sausje over je rijst/groente doen.
Rijst
Dit is niet Indonesisch, maar de combinatie smaakt uitstekend. Gebruik de rijst die je het lekkerst vindt. Ik eet basmati en pandan rijst.
Kook de rijst met:
1-2 bouillonblokjes (Maggi)
1 a 2 EL Italiaanse Kruiden
Houd er wel rekening mee dat het allemaal behoorlijk pittig is! Eet smakelijk!![]()
Was srs lekker ook al was het een diepvriesburger (komt uit de colruyt http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/41574/THE-FROZEN-BUTCHER-Angus-burger-2x125-g )Eten gisterenavond, angus burgerWas srs lekker ook al was het een diepvriesburger (komt uit de colruyt http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/41574/THE-FROZEN-BUTCHER-Angus-burger-2x125-g )
Wat voor worsten zijn dat?

Heb je deze al geprobeerd?
http://www.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/34922/GEVOGELTE-WOKREEPJES--1-kg
die zijn echt lekker man!