AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Goed idee.... ik heb nog zo een pasta schaal met pastaborden set... die schaal zou het wel in moeten passen. :D Thanks voor de tip *duikt kast in om grote schaal te zoeken*

wel even een disclaimer: ik ben wellicht niet zo culinary inclined zoals jij dus ik stamp het merendeel van mijn voedsel gewoon door elkaar (of gooi alles op elkaar)

hier een voorbeeld: kilo gekookte aardappelen (don't ask :roflol: #carblife) en halve kilo broccoli

5eet7QN.jpg

wel even een disclaimer: ik ben wellicht niet zo culinary inclined zoals jij dus ik stamp het merendeel van mijn voedsel gewoon door elkaar (of gooi alles op elkaar)

hier een voorbeeld: kilo gekookte aardappelen (don't ask :roflol: #carblife) en halve kilo broccoli
Ik ben soms ook net zo makkelijk hoor. :D alleen had ik nu een echt lekker goed stuk vlees en wat meer tijd omdat ik vrij ben. Maar gewoonlijk is het ook smijt maar op het bord en snel klaar... :o zal wss met mijn nieuwe baan alleen maar vaker gebeuren.. want minder tijd.... en trainen gaat voor! :lifter:

Ik wil mijn maaltijd vandaag even posten, want ik heb een nieuwe ontdekking gedaan waar ik heeel blij mee ben: rode linzenpasta!

Rode linzenpasta bevalt een stuk minder koolhydraten, en meer eiwitten dan normale pasta. Het bestaat uit alleen linzenmeel. Ook gezond dus!

voedseellll.jpg

ingredienten:
- 250 gram rode linzenpasta
- 500 gram kipfilet
- 400 gram roomkaas (van de lidl, merk goldessa, 'balance')
- 1 ui
- 1 prei
- 1 courgette
- 1 eetlepel olijfolie
- 5 tenen knoflook
- zout en peper

Dit is genoeg voor 5 flinke borden (zoals op de foto).
voedingswaarden per bord:

- 416 kcal
- 33 gram koolhydraten
- 45,6 gram eiwitten
- 9,6 gram vet

voedseellll.JPG

Waar verkrijgbaar? AH? is een mooi glutenvrij alternatief!
Hoe is de bite? Beetje stevig of net zo wee als maispasta?
Ik vind namelijk de meeste glutenvrije pasta's erg wee en zacht... Mis dan echt de bite van een goede volkorenpasta.

Ik vind namelijk de meeste glutenvrije pasta's erg wee en zacht... Mis dan echt de bite van een goede volkorenpasta.

Heb je glutenallergie dan?

heb het zelf al gekocht (of laten meebrengen door iemand) in de AH van het merk "pedon". sinds kort heeft AH ook dergelijke pasta uitgebracht onder eigen merknaam als ik me niet vergis. kijk eens op website van AH!
ik vind het lekker; inderdaad niet zoals zoveel 'flauwe' glutenvrije pasta's, maar goede bite (indien al dente gekookt) en smaakt, met tomatensaus, zoals gewone pasta vind ik

uSdERrS.jpg

200g macaroni (dem kcals), 1 heel zakje bolognesesaus (7g zout :roflol: ), hele stronk broccoli (500g? meer?)

Terug
Naar boven