XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Lekker genieten!!! :)

b.jpg

Tnx voor de tip, al zie ik nog het nut van aardappels eten niet in.
Zijn zo veel producten die voedzamer zijn en beter te eten imho.
Er zijn lekkerdere dingen maar ach.. zo vind ik het prima gaan. En elke keer gebruik ik wat andere kruiden. Maar heb zelf liever pasta en rijst en wraps etc...

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 21:46 ----------

Ik ook, drink het wekelijks. Zelf maken is ook heerlijk. Het is meestal zo dat wat van een ander cultuur komt je niet gelijk lekker vindt.

Ik heb het zelf in Turkije voor het eerst gedronken en ben er gek op. Het is jammer dat het zo duur is in Nederland. Zelf maken kan ook maar echte ayran smaakt toch net wat anders. Vooral zomers is het zo lekker verfrissend!

Dat ziet er heerlijk uit!!! Ayran, adana kebab en gozleme als ik het goed heb, toch? :P

Yep helemaal goed!!!! :lick:
en smullen maar! Dit was in Sanli Urfa in Turkije!

lekker simpel, rijst met rode ui, ketjap en sambal badjak, dopewrten en kipfilet met eigen gemaakte kipkruiden zonder zout.

25jfq08.jpg

2q8aakm.jpg

11qqxdh.jpg

1000 gr Kipfilet blokjes
275 gr Quinoa
2 bakjes Champignons
Kuipje philadelphia 185
80 gr Mais
3/4 aubergine
1 hele ui
50 gr Kidneybonen
Verse groentenmix oa broccoli, bloemkool, wortel, prei,
Cajun kruiden, kipkruiden, knoflook, peper
Beetje chili saus
Cashewnoten

Samen met een trainings maatje van me gemaakt. Houd ook van veel en lekker eten.
Na het kijken in dit topic om 7uur smorgens goede inspiratie.
Soort risotto wou ik maken alleen 2 problemen, geen boullion, geen risotto rijst. Toen maar dit gemaakt:D

Kan hier nog zn 3x mee doen denk ik.

Net eten voor school gemaakt, helaas geen pics want mn telefoon is stuk.

150g volkorenpasta
5ml olie
1 courgette
1 rode ui
2 paprikas
250ml tomatenpuree
1 eetlepel sambal
400g tartaar

Zijn 2 maaltijden.

En voor rustdag

200g kip
5ml olie
1 courgette
35g gemengde noten

Er zijn lekkerdere dingen maar ach.. zo vind ik het prima gaan. En elke keer gebruik ik wat andere kruiden. Maar heb zelf liever pasta en rijst en wraps etc...

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 21:46 ----------

Ik heb het zelf in Turkije voor het eerst gedronken en ben er gek op. Het is jammer dat het zo duur is in Nederland. Zelf maken kan ook maar echte ayran smaakt toch net wat anders. Vooral zomers is het zo lekker verfrissend!

Is niet zo moeilijk.
Yoghurt met een beetje zout en water in de blender mixen, zodat het lekker gaat schuimen.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 17:33 ----------

echte is zoveel lekkerder.. maar dit was in Turkije onze lunch.. en dat was smullen!
2myb5ae.jpg

Adana kebab...nomnomnom

ayran is toch gewoon zoute karnemelk?

Pre workout meal. Runds en een shitload aan bloemkool met melksaus.

Met bijlage nu.

image.jpg

Is niet zo moeilijk.
Yoghurt met een beetje zout en water in de blender mixen, zodat het lekker gaat schuimen.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 17:33 ----------

Adana kebab...nomnomnom

Mijn kardesh die een turkse winkel heeft met oa ayran zei me het volgende. Het moet turkse yogurt zijn, dan pas kan je het zelf maken. Met normale yogurt is de smaak toch anders. wat zeg jij? Wil het zelf ook gaan maken vd week aangezien sommige winkels alleen in de zomer ayran hebben.

Mijn kardesh die een turkse winkel heeft met oa ayran zei me het volgende. Het moet turkse yogurt zijn, dan pas kan je het zelf maken. Met normale yogurt is de smaak toch anders. wat zeg jij? Wil het zelf ook gaan maken vd week aangezien sommige winkels alleen in de zomer ayran hebben.
Ayran is lekker en op zich makkelijk zelf te maken. Maar ed smaak van zelf maken blijft anders.
Als ik het doe pak ik inderdaad gewoon de 10% vet turkse yoghurt. Anders is de smaak echt niet zo lekker.
Wat het vaak extra fris maakt en een lekkere schuimkraag geeft is het te maken met spawater. Dan wel goed roeren dan trekt de prik eruit en heb je een lekkere schuimkraag erop.
Bij ons wordt het bij de dekamarkt verkocht. Daar hebben ze een heel schap met turkse producten. Misschien als je die daar hebt kan je ook eens kijken? De Vomar heeft het ook.

Yep helemaal goed!!!! :lick:
en smullen maar! Dit was in Sanli Urfa in Turkije!
Ik zou zo'n menu nu wel lusten. Misschien binnenkort even eten (weekend). Lekker zelfmaken, ookal is het niet netals in Turkije. :)

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 18:17 ----------

Hmm, zou dit met kwark werken?
Het smaak natuurlijk anders, maar het wordt wel 'ayranachtig'. Heb het een keer geprobeerd, zonder zout dat wel. Voor de smaak zou ik wel zout toevoegen, als je niet echt oplet op zout.

Ik zou zo'n menu nu wel lusten. Misschien binnenkort even eten (weekend). Lekker zelfmaken, ookal is het niet netals in Turkije. :)
Ik maak het ook wel eens zelf. Ik heb nog een paar zakjes echte turkse kebab kruiden. Zo lekker!
Wat ik vaak nog doe is cacik erbij maken. Dat is de turkse variant van Tzaziki.
http://www.smulweb.nl/recepten/1060234/Cacik-komkommerknoflookyoghurt
Mijn eigen recept lijkt op deze. Alleen origineel hoort er minder komkommer in en meer dille en is het wat aangelengd met water om het slapper te maken. :lick:

maar nu ga ik aan een lekkere gebakken kalkoenfiletje (250gr) met aardappelen uit de oven met turkse hete knoflookmix en salade. Simpel maar ook lekker! :)

Post Workout Meal !!

Vandaag als pre workout een kippensoepje met een eigen gemaakte kipsalade (geen foto van gemaakt). En als post workout:

- 75gr ongekookt zilvervliesrijst
- 250 gr wortelen
- 250 gr sperziebonen
- 250 gr bloemkool
- +- 400gr kipfilet
- 400 gr Aldi italiaanse roerbakmix
- whey perfection + dextrose pure.

Bij elkaar +- 400 kcal

Samen +- 1200kcal !

En als toetje voordat ik mijn vast in ga:

- Leangains Protein Fluff aardbei (micellar white chocolade)
- Perfect Protein Pancakes + 100gr verse aardbeien, 175 gr appel en kaneel poeder.

ik ga met een heerlijk verzadigd gevoel me vast in !!

Toetje.jpg

IMG_2501.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven