Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Dit smaakt toch nergens naar, laatst eens bij mn rijst gegooid tijdens het koken maar weinig effect

Curcume is ook geen specerij wat je gebruikt voor de smaak, is meer voor de kleur. Je zou beter bijvoorbeeld kerriepoeder kunnen gebruiken in dit gerecht en dan een beetje curcuma er door als het echt geel moet zijn. Ik gebruik eerlijk gezegd maar heel zelden curcuma, ik gebruik het enkel als esthetische toevoeging.

Kerriepoeder door het water waar je de rijst in kook is wel erg lekker kan ik uit ervaring zeggen, en daar doe ik dan ook wel eens een theelepel curcuma door omdat de rijst er zo mooi geel van wordt :D

20180426_195124.jpg

Mmmmm..... Lekkaahhhhhh. Eet smakelijk

Curcume is ook geen specerij wat je gebruikt voor de smaak, is meer voor de kleur. Je zou beter bijvoorbeeld kerriepoeder kunnen gebruiken in dit gerecht en dan een beetje curcuma er door als het echt geel moet zijn. Ik gebruik eerlijk gezegd maar heel zelden curcuma, ik gebruik het enkel als esthetische toevoeging.

Kerriepoeder door het water waar je de rijst in kook is wel erg lekker kan ik uit ervaring zeggen, en daar doe ik dan ook wel eens een theelepel curcuma door omdat de rijst er zo mooi geel van wordt :D
Als je echte goeie curcuma hebt proef je echt wel de licht bittere smaak ervan als je een kwart tot een halve theelepel gebruikt.
Ik haal het zelf is zakjes van 100 gram bij de toko... en als je gewoon wat op je vinger doet proef je echt het bittere er wel van.

@RaceRookie gebruikt het volgens mij ook vaker. Weet niet of hij het ook voor smaak gebruikt. Ik weet dat het een ontstekingsremmende werking heeft.

Kurkuma gebruik ik supervaak. Heeft wel degelijk smaak en diverse positieve gezondheidseffecten.

Schade van vanavond...heb niet alles alleen op. Was een tafel voor met z'n 5-en, maar we hebben wel 3 van deze rondes op :D Niet op de foto; zoet-zure komkommer, gegrilde zalm, gegrilde tilapia, gamba's, kipreepjes met zoet deeglaagje, ossenhaaspuntjes... :eating:

IMG_4962.jpg
IMG_4963.jpg
IMG_4964.jpg
IMG_4971.jpg
IMG_4972.jpg
IMG_4973.jpg

Wat is dat toch dat ze tegenwoordig van die sauzen, als mayo en andere, over sushi gooien ??
Vind ik Bah :mad:
Voor mij liefst de pure smaak, en niet van die vette dingen erover... just my 2cents :p

Verder Lekkaaaaah Ruudje :thumb:

Wat is dat toch dat ze tegenwoordig van die sauzen, als mayo en andere, over sushi gooien ??
Voor mij liefst de pure smaak, en niet van die vette dingen erover... just my 2cents :p

Sauzen verzieken idd de smaak
(elke vakman braadt zijn vlees in roomboter en niet in croma haha)

Heb je helemaal gelijk in hoor...Ik haal de sauzen ook van de sushi af :emo: Alleen die zoete sticky saus op het vlees met gebakken uitjes is wel erg lekker :eating:

@Punjab thnxs :D :thumbs:

Als je geen verse handel heb ...kom je er misschien vanaf met een "lekker" sausje hé :mad:

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Like
Waarderingen: Vonk
Die @Punjab zit hier met karma te strooien en aan vriendjespolitiek te doen volgens mij :mad:

:roflol: ik ga heel zorgvuldig om met mijn karma :D

*note to self, abandon @Banshee until he ate a snickers...

Tx @Banshee :thumb:

(maar ik kan er nog geen terug geven...)

:roflol: ik ga heel zorgvuldig om met mijn karma :D

*note to self, abandon @Banshee until he ate a snickers...
Ik heb jou gisteren nog om karma gevraagd en inmiddels nog géén karma mogen ontvangen. Uiteraard heb jij zelf wel KARMA gekregen, dus wil ik NU mijn 3 punten waar IK recht op heb!!

Terug
Naar boven