XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_20190113_122923.jpg

Every sunday is cheat day.....pffff dat was proppen...bordje leeg en buikje strak!!

Van de traiteur is alles op maar van de eigen hapjes natuurlijk weer nog veel over. Ook nog een volledige chocoladetulbandcake maar daar heb ik alweer 3 flinke stukken van binnen.

Ik was de toastjes met slaatjes nog vergeten te vermelden :P
Ik kijk uit naar je PR morgen :wl: :p

Even nieuwsgierig, wat doen jullie qua macro's op rustdagen?

Even nieuwsgierig, wat doen jullie qua macro's op rustdagen?
Ik zorg dat ik low carb zit op mijn rustdag (toevallig vandaag!).:) Heb toevallig mijn carb cycling eetschema gepost in mijn log, kun je checken maar is wellicht niet interessant voor jou.

1kg drumsticks (uit de oven dus zonder boter of olie) en verse jus.

20190113_151221.jpg

Weet niet of je de moeite wil nemen maar kan je de botjes en het vel ff afwegen? Ben benieuwd wat de macros nou uiteindelijk zijn. Wil ook echt eens drumsticks gaan eten, maar weet de macros nog niet

Weet niet of je de moeite wil nemen maar kan je de botjes en het vel ff afwegen? Ben benieuwd wat de macros nou uiteindelijk zijn. Wil ook echt eens drumsticks gaan eten, maar weet de macros nog niet
Dat had ik toevallig net al gedaan aangezien ik ook nieuwsgierig was. Ik hield over: 250 gram aan botten en pezen. Velletjes heb ik wel gegeten. Laten we er van uitgaan dat dit 50 gram was.

Komt er dus op neer dat je van drumsticks 70% vlees overhoudt.

Dat had ik toevallig net al gedaan aangezien ik ook nieuwsgierig was. Ik hield over: 250 gram aan botten en pezen. Velletjes heb ik wel gegeten.

Komt er dus op neer dat je van drumsticks 75% vlees overhoudt.

Oh nice! Wat zijn de macros nu dan? En ik Denk als je het velletje ook nog eens links laat liggen je totaal 60% over houdt?

Iemand ervaring met het tracken van kipdrumsticks excl bot en vet?

Wel een goedkope bron van hoogwaardige eiwitten trouwens. Ik had 4kg drumsticks voor €10 gehaald op de zwarte markt, Beverwijk.

Stel 70% is vlees dan is dit 2,8kg aan vlees.
20% eiwit dus 560 gram eiwit voor €10.
10/560 = €0,018 per gram eiwit.

En omdat ik het in de oven op een rooster doe lekt er veel vet weg. Het aantal kcal wordt dus lager aangezien je minder kcal aan vet binnenkrijgt.

20190113_145250.jpg

Voor wie trouwens een receptje wil voor nice drumsticks:

1kg drumsticks
1 eetlepel tandori massala
1 eetlepel zoet paprika poeder
1/2 eetlepel chillipoeder
1 eetlepel bruine suiker (of bastardsuiker)
1 theelepel uienpoeder
1 theelepel zout
1 theelepel gemalen zwarte peper

Alle kruiden mengen in een vijzel tot poeder.
Wrijf je kip hiermee in. Het is een droge rub dus het kan meteen je oven in, het hoeft niet te marineren.

Drumsticks 20 minuten bij 200 graden in een voorverwamde oven op een rooster (vergeet je lekbak niet).
Ovenstand op luchtcirculatie, niet op boven onder warmte. Zo krijg je een crispy velletje.

Bam, geniale juicy drumsticks

Laatst bewerkt:
Wel een goedkope bron van hoogwaardige eiwitten trouwens. Ik had 4kg drumsticks voor €10 gehaald op de zwarte markt, Beverwijk.

Stel 70% is vlees dan is dit 2,8kg aan vlees.
20% eiwit dus 560 gram eiwit voor €10.
10/560 = €0,018 per gram eiwit.

En omdat ik het in de oven op een rooster doe lekt er veel vet weg. Het aantal kcal wordt dus lager aangezien je minder kcal aan vet binnenkrijgt.

20190113_145250.jpg

Goedkoop en lekker inderdaad!
Helaas wel teffus hoog in vet en calorieen

• Like
Waarderingen: 040B
Ik zorg dat ik low carb zit op mijn rustdag (toevallig vandaag!).:) Heb toevallig mijn carb cycling eetschema gepost in mijn log, kun je checken maar is wellicht niet interessant voor jou.
Komende maanden staan in het teken van opbouwen. Dus low carb is niet echt interessant voor mij! Jouw logje uiteraard wel. :)

Terug
Naar boven