Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

4FFAAED8-24D3-456A-8C03-5468474DC579.jpeg

Met dank aan het forum voor de inspiratie. Deze maaltijd haalde toch een krappe 7 aldus manlief dus dat is vooruitgang. Zat ook nog rijst bij, niet op de foto.
Kip champignons, spinazie, knoflook, ui, cashewnoten, ananas.

IMG_0042.JPG

Iemand een tip hoe ik biefstuk (zacht) kan bakken? Iedere keer is het taai of hard en zit ik heletijd te kauwen kauwen kauwen

Iemand een tip hoe ik biefstuk (zacht) kan bakken? Iedere keer is het taai of hard en zit ik heletijd te kauwen kauwen kauwen
Haal je deze tijdig uit de koelkast?
Minimum 1uur op voorhand al op temperatuur laten komen. Kan je 2 uur nog beter.

De betere steaks liggen hier 3 a 4 uur op voorhand uit. En worden voor verwarmd in de oven even.

Biefstuk op kamertemperatuur laten komen.
Goede hete pan
kort om en om en even laten rusten (ik doe zelf een paar minuten in folie) en dan aansnijden

Alleen als je een slechte kwaliteit hebt zal dit ook niet werken :o

Na het bakken in aluminiumfolie laten rusten wil ook nog wel eens helpen. En uiteindelijk is de kwaliteit van je vlees ook erg bepalend.

Deel maisolie deel roomboter in de pan, verhitten tot het schuim van de boter is,biefstuk dichtschroeien om en om, trancheren en in een ovenschaal in een voorverwarmde oven (200 graden) tot gewenste garing bereikt is.
Wel zorgen dat de tranches dicht tegen elkaar liggen.
Kan niet fout gaan, vooropgesteld dat je een behoorlijke kwaliteit biefstuk hebt.
Die zogenaamde steaks van de coop zijn gewoon riblappen ofzo die ze door de vermalser trekken.

Het zijn runderriblappen van Albert Heijn en ik heb niet echt een goede oven en doe via de pan

Ik eet het ook niet vers bewaar het 1 a 2 dagen in de koelkast

Het zijn runderriblappen van Albert Heijn en ik heb niet echt een goede oven en doe via de pan

Ik eet het ook niet vers bewaar het 1 a 2 dagen in de koelkast

In plaats van je maandsalaris uitgeven aan een jas een goede oven kopen?

• Like
Waarderingen: 040B
Airfryer

ipv een oven zou ik kiezen voor een aifryer €50 - €500

Terug
Naar boven