AndroidHealthClinic

Post Workout Maaltijd

Bezoekers in dit topic

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
2.899
Waardering
206
Zoals we allemaal weten is het optimale om te nuttigen na het trainen een shake met whey en snelle kh en ongeveer 1.5uur later een vaste, eiwitrijke maaltijd.

Nu heb ik het probleem dat ik wel een PWO shake kan nuttigen, maar geen tijd heb om 1.5uur later een vaste maaltijd te eten.

Mijn vraag: Kan ik mijn maaltijd en shake ook gewoon in 1 doen?
Bv. Shake met whey, dextrose en melk + cottage cheese, brinta en wat pindakaas?

Of hindert dit de snelle opname van mijn whey/dextrose teveel?
 
Zoals we allemaal weten is het optimale om te nuttigen na het trainen een shake met whey en snelle kh en ongeveer 1.5uur later een vaste, eiwitrijke maaltijd.

Nu heb ik het probleem dat ik wel een PWO shake kan nuttigen, maar geen tijd heb om 1.5uur later een vaste maaltijd te eten.

Mijn vraag: Kan ik mijn maaltijd en shake ook gewoon in 1 doen?
Bv. Shake met whey, dextrose en melk + cottage cheese, brinta en wat pindakaas?

Of hindert dit de snelle opname van mijn whey/dextrose teveel?

ik zou dan gewoon volledige maaltijd nemen na de training en de PWO shake laten vervallen.
zijn genoeg mensen die het zo doen en er op groeien.
 
pwo shake en kort daarna gewoon eten
 
Pwo shake is overrated!!!
 
Yep en goed eten is underrated :D
 
Vermits ik enkel whey PWO gebruik kan ik die dus in feite laten vallen?
Dat scheelt direct weer 25 pleuro's per maand. :p
 
right, dat kan evengoed met eten ipv een shake maar goed..
 
Leg eens uit waarom
 
Ik neem whey een halfuur voor de training. Meteen na de training dextrose en creatine. Dan fiets ik naar huis en als ik thuis ben ik meteen hele maaltijd, dat is hooguit een halfuurtje na mijn training, vaak zit er zelfs wel minder tijd tussen.
 
Leg eens uit waarom
Ik leg het je uit, als je aangeeft wat voor post workout "meal" je het over hebt.

Edit: Ja sgat, wat bedoel je met gewone "vaste" maaltijd.....
 
Laatst bewerkt:
Das de vraag niet. De vraag was leg mij uit waarom een shake beter is dan een maaltijd(en ik heb het over een gewone vaste maaltijd).

edit : ei eiwitten/kip/whatever met rijst/aardappalen/whatever en bonen...
 
Dat zijn zeer goede maaltijden, het nadeel is dat het langer zal duren totdat ze geabsorbeerd worden in vergelijking met een whey/carb shake.

Na een krachttraining heeft je lichaam voedingsstoffen nodig om spierafbraak stop te zetten en alles bij te vullen wat gebruikt was.

Als je een complete maaltijd neemt dan zal het wel boven de 30 minuten duren totdat de voedingsstoffen in je bloed terechtkomen, en wat de absorbtie van deze voedingsstoffen betreft, het zal traag verlopen.

Kortom als je na je training een shake neemt (stop zetten en bijvullen), en daarna (een uur later of zo) een maaltijd benut (spierreperatie en groei) dan heb je bijna alles gedaan wat je kan doen om je spieren tot herstelling te stimuleren.
 
Sorry maar het lijkt alsof je praat tov mij percies of ik moet de basisbeginselen nog leren..? Zonder patsen maar ik ben net al iets verder hoor.

Heb totaal geen zin om hier de discusie aan te gaan aangezien het volledig nutteloos is, ik zal alleen nog dit zeggen :

Wanneer je heel de dag zo goed als perfect eet doe je alles wat nodig is. Of ik nu na 2minuten men shake drink of ik eet na 30 minuten een maaltijd...het maakt geen reet uit. Het menselijk lichaam is gemaakt om vast voedsel te verteren, geef het dat ook ;)
Ik heb al genoeg shakes gedronken en ik heb al genoeg maaltijden gegeten, ik weet wat werkt voor mij. Tis geen rocket science


Grtz
 
Mooi, dan weet je natuurlijk ook dat elke persoon een eigen ervaring mee heeft.

Als je vindt dat zo'n shake nutteloos is, dan moet je het vooral niet gebruiken. Als je claimt dat zo'n shake onzin is dan zou ik maar even pubmed gaan gebruiken.


Jeppe zei:
ik weet wat werkt voor mij.
And that's what really counts ;)
 
How how.. jij bent hier wel ff begonnen met zeggen dat een shake béter is dan vast voedsel he, ik niet ;)

kom maar op met je pub med artiekeltjes waaruit dat blijkt!
 
Trouwens je hebt het over glycogeen heraanvullen, dan veronderstel ik dat je zeker een shake neemt met whey en dextrose etc, indien ja laat dan maar zitten ;) hopeloze discussie dan
 
Back
Naar boven