MuscleMeat

Powerbuilding kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Ben overgestapt van merk gear sinds een week geleden, vermoedde dat het ondergedoseerd was en dat blijkt waarschijnlijk waar te zijn.

Afgelopen dagen meer pomp, meer volheid en gewichten voelen iets lichter.

Vandaag borst en schouders getraint, borst had wat rust nodig dus wat gas terug gegeven.

bankdrukken
10x20
10x60
5x100
4x5x140

incline chest press
4x8x140

Cable fly
4x15

cable fly (hoog)
4x12

Db side raises
12x14
8x20
8x22
8x24

front raises (10u 2u)
4x12x12

Vandaag rug getraint

Deadlift singles, focus op snelheid.

deadlift
5x60
5x100
5x140
5x180
5x220
5x1x240

Barbell row
12x100
3x8x140

pulldown
4x12

cg pulldown
4x10

IMG_20200304_090048.jpg

Foto update van fysiek at the moment, prima tevreden met waar het staat. Obviously is uiterlijk geen pre nu, maar word toch liever geen tonnetje:D
Gezien ik wellicht ooit nog het bodybuilding podium op wil is het ook wel verstandig alles een beetje binnen de lijntjes te houden.

Voeding op het moment:

ontbijt
175gr havermout
50gr whey
135gr ananas
50gr bosbessen
50gr mango
30gr whole earth pindakaas

maaltijd 1
rijst 100gr
kip 200gr
Asparagus 100gr

maaltijd 2
Rijst 100gr
Kip 200gr
Broccoli 100gr

maaltijd 3
rijst 100gr
Kip 200gr
Asparagus 100gr

Post workout
havermout 175gr
Whey 50gr
Ananas 135gr

maaltijd 4
rijst 100gr
Kip 200gr
Broccoli 100gr

Erg laag in vet, vandaar dat ik overal consequent 'vette' saus bij mn maaltijd neem. Niet ideaal, I know, maar het werkt prima voor mij.

Wanneer ik het gevoel heb dat ik wat extra nodig heb maak ik 2 hamburgers ipv een kipmaaltijd

IMG_20200304_090048.jpg

Foto update van fysiek at the moment, prima tevreden met waar het staat. Obviously is uiterlijk geen pre nu, maar word toch liever geen tonnetje:D
Gezien ik wellicht ooit nog het bodybuilding podium op wil is het ook wel verstandig alles een beetje binnen de lijntjes te houden.

Voeding op het moment:

ontbijt
175gr havermout
50gr whey
135gr ananas
50gr bosbessen
50gr mango
30gr whole earth pindakaas

maaltijd 1
rijst 100gr
kip 200gr
Asparagus 100gr

maaltijd 2
Rijst 100gr
Kip 200gr
Broccoli 100gr

maaltijd 3
rijst 100gr
Kip 200gr
Asparagus 100gr

Post workout
havermout 175gr
Whey 50gr
Ananas 135gr

maaltijd 4
rijst 100gr
Kip 200gr
Broccoli 100gr

Erg laag in vet, vandaar dat ik overal consequent 'vette' saus bij mn maaltijd neem. Niet ideaal, I know, maar het werkt prima voor mij.

Wanneer ik het gevoel heb dat ik wat extra nodig heb maak ik 2 hamburgers ipv een kipmaaltijd

Prima fysiek. Vetpercentage zo rond de 15%?

Prima fysiek. Vetpercentage zo rond de 15%?
Thanks, geen idee. Zolang mn abs zichtbaar zijn zit het prima, dan weet ik dat ik niet te vet ben :rolleyes:

Vet is wel nog wat aan het dalen zodat ik in mijn gewichtsklasse kan groeien als het ware. Even aftasten wanneer het ten koste gaat van mn lifts

Weer back? Nice man, in of course

Vandaag legday gehad.
Btw, mocht je geinteresseerd zijn in filmpjes van lifts, dm me voor mn instagram account:thumbup:

Moet toch eens sleeves gaan bestellen, gebruik nu telkens mn wraps en doe ze losjes om. Niet ideaal en zeer frustrerend als je van die wijsneusjes hoort piepen dat dat niet telt 'want het zijn wraps'.
Iemand tips? Las dat die van sbd goed waren, maar vind 84,95 wel prijzig. Was zelf aan het kijken naar sleeves van strength shop.

squat
langzame uitvoering
10x60
5x100
3x140
3x180
3x220
2x3x240

legpress
2x12x400
12x440
2x10x520

hip thrust (first timer)
12x60
12x100
2x12x140

adductors
3x12x60

abductors
3x12x60

Moet toch eens sleeves gaan bestellen, gebruik nu telkens mn wraps en doe ze losjes om. Niet ideaal en zeer frustrerend als je van die wijsneusjes hoort piepen dat dat niet telt 'want het zijn wraps'.
Iemand tips? Las dat die van sbd goed waren, maar vind 84,95 wel prijzig. Was zelf aan het kijken naar sleeves van strength shop.

Rehband 7mm's? Ook nog prijzig maar in ieder geval 15 euro goedkoper.

Weet niet in hoeverre losse wraps vergelijkbaar zijn met sleeves, maar wraps is gewoon wel een heel ander verhaal natuurlijk. Dus snap het wel.
Neemt niet weg dat je een bizarre squat hebt, die ook in sleeves niet veel minder bizar zal zijn.

SBD en Titan sleeves zijn simpelweg de beste, je kunt ook voor Strengthshop gaan inderdaad.

Weet niet in hoeverre losse wraps vergelijkbaar zijn met sleeves, maar wraps is gewoon wel een heel ander verhaal natuurlijk. Dus snap het wel.
Neemt niet weg dat je een bizarre squat hebt, die ook in sleeves niet veel minder bizar zal zijn.

SBD en Titan sleeves zijn simpelweg de beste, je kunt ook voor Strengthshop gaan inderdaad.
Als je ze los omdoet raak je het rebound effect kwijt en verwarmen ze enkel. Blijft lastig om commentaar te krijgen van mensen die nog nooit 4 platen hebben gesquat :grumble: natuurlijk is dat kinderachtig en heb ik op dat gebied nog wat te leren.

Top dankje, zal ook eens naar titans kijken, welke gebruik je zelf btw?

Je hebt gewoon een hele sterke squat, met of zonder wraps, sleeves of geen sleeves. Ben daar vooral trots op!

Heb zelf alles van SBD, zowel sleeves als riem als polsbandjes

Je hebt gewoon een hele sterke squat, met of zonder wraps, sleeves of geen sleeves. Ben daar vooral trots op!

Heb zelf alles van SBD, zowel sleeves als riem als polsbandjes
Dankje, ik overdrijf nu natuurlijk ook wel een beetje:p
Ik ga me er eens in verdiepen!

Afgelopen zondag gedeadlift, had op willen werken naar 260 3x3. Helaas voelde mijn hamstring en glute aan de rechter kant tijdens de warming up niet goed en toen had ik het er maar bij gelaten :(

Afgelopen dinsdag was het legday, hier geen last gehad van mijn hamstring en glute, voelde hem dag erna heel lichtjes. Niets ernstigs
squat beltless
10x60
5x100
5x140
3x180
3x220
2x3x240

legpress
12x240
12x400
2x8x520

Vervolgens nog:
leg extensions
leg curl staand
adductoren

gisteren borst en schouders getraint

bankdrukken
10x60
5x100
5x140
5x150
2x3x160

incline chest press
12x80
12x120
8x140
8x140

side raises
12x12
10x18
8x22
8x24

db fly's
12x22
12x28
8x40
8x40

Vervolgens afgemaakt met:
front raises
cable fly

Als je ze los omdoet raak je het rebound effect kwijt en verwarmen ze enkel. Blijft lastig om commentaar te krijgen van mensen die nog nooit 4 platen hebben gesquat :grumble: natuurlijk is dat kinderachtig en heb ik op dat gebied nog wat te leren.

Top dankje, zal ook eens naar titans kijken, welke gebruik je zelf btw?
Zijn die sleeves nou meer om je knieën te beschermen? Ik squat zonder maar krijg soms te horen dat ik beter sleeves of iets kan gebruiken

Naast de geboden warmte en compressie zorgen knee sleeves ook voor een bewegingsbeperking van de patella (knieschijf), laterale stabiliteit en het vergroten van je proprioceptie. Proprioceptie is het vermogen om de positie van het eigen lichaam waar te nemen. Tijdens sporten (bv. powerliften en crossfit) waar precieze en exacte coördinatie essentieel is voor maximale prestaties is dit van groot belang. Knee sleeves minimaliseren onbalans problemen en maken je bewust van de bewegingen van het lichaam tijdens oefeningen.

Vanwege de omstandigheden heb ik ervoor gekozen om mijn kuur stop te zetten. Echter ga ik niet volledig off maar blijf ik op 0,5ml test per week ivm gezondheid etc.

Mn trainingsbuddy is een homegym aan het bouwen en daar kan ik trainen over een aantal dagen.

Allemaal erg jammer natuurlijk, maar de situatie is serieus. Gezondheid en mijn naasten zijn belangrijker dan sport, hoop dat jullie daar ook zo over denken :thumbup:

Terug
Naar boven