AndroidHealthClinic

Powerhouse09's Compound XXL Log!

• Topic Starter Topic Starter
Tja.. als je met cutten en BB-shit begint, dan ga je mij natuurlijk niet verslaan:D

j/k maat..

Hoe gaat 't?

Mn kracht zal heust niet gaan dalen hoor. ;)
Op zich gaat het wel goed; wijk weinig van mn voedingsschema af, workouts zijn ook wel redelijk.

even terugkomend op schouders...ik ben van mening dat als jij je schouders wilt laten groeien en in 1 gehele workout ook je armen traint, je niet genoeg aandacht aan je schouders gaat besteden. timmert kan wel claimen dat t prima is, maar als jij je schouders goed traint en daarna nog bi's en tri's gaat pakken kom je wel een fikse hoop oefeningen uit, dat kan trouwens wel...maar lijkt mij erg veel.

schouders zijn mijn beste spiergroep en dat komt mede door ze, volledig, hard en goed te trainen...daar ben ik persoonlijk bijna een workout mee bezig (soms nog tri's of buik erbij - nu trouwens niet, maar tijdens mijn split-schema).

je zou armen bij benen kunnen pakken...gewoon tussendoor. als je squat neem je (ik tenminste) toch lang rust. maja dat moet je ff zelf inplannen :P

verder mooie training, vooral omdat je over mind-muscle connectie begint en over begewing beter dan gewicht :D

Je hebt daar wel gelijk in. Mijn aandacht moet ik dan niet gaan verleggen naar andere spiergroepen. Denk dat ik tri en biceps voor de cardio van het weekend ga doen (maar dan ben ik wel 5 dagen in de sportschool). Heb jij misschien een mooi schematje voor de schouders? MP, Db seated press, upright rows dacht ik een beetje aan. Kan jou advies wel gebruiken hierbij!

Als ze voelen dat ze niet kunnen winnen gaan ze met modder smijten. :p

Nee; im still in the game. Heilig van overtuigt dat ik markos versla :sukkeltje:

Je hebt daar wel gelijk in. Mijn aandacht moet ik dan niet gaan verleggen naar andere spiergroepen. Denk dat ik tri en biceps voor de cardio van het weekend ga doen (maar dan ben ik wel 5 dagen in de sportschool). Heb jij misschien een mooi schematje voor de schouders? MP, Db seated press, upright rows dacht ik een beetje aan. Kan jou advies wel gebruiken hierbij!

ik heb vrijwel altijd split getraind en deed alles in vier dagen. Borst + tri, rug + traps, rust, schouders + buik, benen+ biceps is een prima schema. je pakt voor je bi's en tri's toch maar 2 oef p/groep ofzo denk ik...

maar goed schouders dus :P ik deed meestal óf zes losse oefeningen, óf 4 losse + 2 in superset.

mijn laatste schouderschema:
MP
seated db shoulder press
db Side laterals
reverse peckdeck
cable side laterals superset met cable bent-over laterals

in ieder geval 2x press, 2x zijkant en 2x achterkant.

hopelijk heb je er iets aan...als je meer details wil, moet je maar ff laten weten

Kijk dat is de instelling. Maak je borst maar nat Marrkos.

Ach.. We zullen het wel zien he.. ik weet in ieder geval zeker dat ik die 180 DL wel pak.. misschien dat de 190 er zelfs nog wel inzit..

Squat heb ik een slecht gevoel over.. die is eerder gedaald dan gestegen..

Bench is altijd mijn stokpaardje geweest.. naja.. in ieder geval ten opzichte van me andere lifts.. Die ga ik sowieso nog wel verbeteren;)

Hoe dan ook.. We zullen het vanzelf wel zien:D

K ga ook meer en meer de powerlift kant op.. Dus we zullen het wel zien!

Training van gister: Schouders.

MP
5 sets, 35kg
8 - 8 - 8 - 6 - 6

Shoulder Db Press
4 sets, 14kg (per kant)
10 - 8 - 7 - 6

Front Lateral Raise
3 sets

Side Lateral Raise
4 sets

Reverse Peck Deck
3 sets

Bent Over Laterals
4 sets

Cardio 35 min loopband: 475kcal (gem. 7.1km/u)

Denk dat het erg belangrijk voor mij is om zo een training een keer per week te doen, aangezien schouders een van mn zwakste spiergroepen is. Vind het erg moeilijk om mind-muscle connectie te leggen, moet nog veel op dit gebied gebeuren. Maar de eerste stap is gelukkig gezet!

Goed getraind PH, lekkere cardio. Fijn weekend.

23sets schouders, mij lijkt dit erg veel!
natuurlijk is elk fysiek anders, je voelt zelf het beste aan wat je wel/niet kunt.

goed bezig powerhouse! ben benieuwd of het werkt voor je op deze manier!
en 23 sets veel...als vorige tactieken niet gewerkt hebben zou het best is kunnen dat de schouders meer aandacht nodig hebben!

succes met deze tactiek kerel!

Goed getraind PH, lekkere cardio. Fijn weekend.

Van hetzelfde.

23sets schouders, mij lijkt dit erg veel!
natuurlijk is elk fysiek anders, je voelt zelf het beste aan wat je wel/niet kunt.

Tja gewoon hard werken aan zwakke punten!

goed bezig powerhouse! ben benieuwd of het werkt voor je op deze manier!
en 23 sets veel...als vorige tactieken niet gewerkt hebben zou het best is kunnen dat de schouders meer aandacht nodig hebben!

succes met deze tactiek kerel!

Dank je, thanks voor de hulp :thumb:

Zo even wat achterstallig onderhoud aan mn log!

Week 10, geen weekoverzicht van gemaakt. In die week besloten om meer BB gericht te gaan trainen, en een kleine cut in te lassen om toch nog een beetje fatsoenlijk de zomer door te komen en er al vast wat ervaring mee op te doen.

Week 11, geen weekoverzicht van gemaakt omdat ik die week geen gewichten heb lopen tillen, wel hier en daar wat cardio. Druk bezig geweest met andere dingen, voeding kon ook beter.

Week 12, begonnen aan een nieuw schema (zie hieronder). Beter op voeding aan het letten, ook meer aan cardio aan het doen. Definitief op BB overgestapt, maar toch af en toe na een set een 1RM testen (vind ik de leukste combinatie zo). 1RM PR op de SQ neergezet; 140kg (net onder parallel). Zit zeker 150kg, misschien zelfs 155kg a 160kg in overigens.

Volgende schema draai ik momenteel:

Maandag: Borst
Bench Press
Incline Db Press
Flat Db Flys
Dips

Dinsdag: Rug
Chin Up
Deadlift
T-Bar Row
Bent Over Row

Donderdag: Benen & Kuiten
Squat
Standing Calf Raises
Leg Extensions
Seated Calf Raises
Leg Press

Vrijdag: Schouders
Military Press
Db Shoulder Press
Db Side Laterals
Db Front Laterals
Reverse Peck Deck
Bent Over Laterals

Zaterdag: Armen
Db Decline Triceps Extensions
Tricep Press Downs
Dips Between Benches
Standing Db Curls
Concentration Db Curls

Het is nu vrijdag en heb nog steeds lichte spierpijn in de bovenkant van mn borst, ook spierpijn aan de zijkant van mn rug (door chinnen) en lichte spierpijn in mn benen (dat moet harder, maar gister maar half schema door tijdgebrek). Deze week gaat veel beter mbt tot voeding en vasthouden van schema.

Laatst bewerkt:
guess who's back! goed om weer wat te lezen man. mooi dat je de overstap waagt. logisch trouwens van die 1RM drang, ik heb hetzelfde. je moet toch af en toe ff wat ego in de strijd gooien. SQ gaat goed zie ik.
op je rug dag zou ik nog een oefening voor je traps toevoegen trouwens. verder puik schema! (brute schouder training :P)

Net schema:) Tis niet helemaal mijn ding, maar goed..

Borstdag ziet er prima uit.

Ik zou alleen bij rug die T-bar row d'r uit fl*kkeren.. BOR dekt de lading wel.. voeg desnoods zoals sjaak zegt nog wat voor de traps toe.. shrugs ofzo..

Bij schouders zou k die front raises d'r uit gooien.. je doet al MP, DB press en op borst dag pak je ook al voldoende de voorste schouderkop mee:)

Bij benen zou ik zeker een calf oefening d'r uit fl*kkeren en nog wat leg curls of ander hamstring werk toevoegen.. doe desnoods wat meer sets en reps op de calf raises:)

Lekker bezig verder.. Je hebt een hele nette squat.. Over twee weken wedstrijdje..

Ga zo door kerel:)

ps. hoe staat het met je BF% btw??

Ik zou alleen bij rug die T-bar row d'r uit fl*kkeren.. BOR dekt de lading wel.. voeg desnoods zoals sjaak zegt nog wat voor de traps toe.. shrugs ofzo..

Bij schouders zou k die front raises d'r uit gooien.. je doet al MP, DB press en op borst dag pak je ook al voldoende de voorste schouderkop mee:)

even hierop inhaken....op je schouder dag idd die front raise vervangen voor oefening die de zijkant aanpakt. dan heb je 2x press, 2x zijkant en 2x achterkant.

even hierop inhaken....op je schouder dag idd die front raise vervangen voor oefening die de zijkant aanpakt. dan heb je 2x press, 2x zijkant en 2x achterkant.

Precies! Front raises zijn naar mijn idee vrij nutteloos als je zwaar bencht, dipt, db press, MP't.. Nergens voor nodig;)

Ik ga ook weer front raises doen in mijn nieuwe schema. Bij een bb schema richt je je toch meer op je fysieke zwakte punten en als de fronts meer aandacht nodig hebben.

guess who's back! goed om weer wat te lezen man. mooi dat je de overstap waagt. logisch trouwens van die 1RM drang, ik heb hetzelfde. je moet toch af en toe ff wat ego in de strijd gooien. SQ gaat goed zie ik.
op je rug dag zou ik nog een oefening voor je traps toevoegen trouwens. verder puik schema! (brute schouder training :P)

Hehehe.. ja gaat lekker deze week! Flinke intensiteit. Traps worden dinsdag toegevoegd dmv Shrugs!

Bij benen zou ik zeker een calf oefening d'r uit fl*kkeren en nog wat leg curls of ander hamstring werk toevoegen.. doe desnoods wat meer sets en reps op de calf raises:)

Lekker bezig verder.. Je hebt een hele nette squat.. Over twee weken wedstrijdje..

Ga zo door kerel:)

ps. hoe staat het met je BF% btw??

Snap dat het niet jou ding is, moet zelf toch ook wel beetje aan wennen. Traint toch iets anders, zoals bij het benchen wat meer op de ROM letten etc. Mn kuiten hebben het wel nodig vind ik! Bij Standing doe ik meestal 3 x 15 x 130kg, en dan bij seated 3 x 15 x 143kg (full stack). Ik heb van die dikke kuiten waar geen spiertje nog in te bekennen is... samen met schouders zwakke punt. BF% staat rond de 20 nu denk ik, ga dalen tot 15 % ong. Zal een grote stap zijn, heb nog 7 weken hiervoor.

Ik ga ook weer front raises doen in mijn nieuwe schema. Bij een bb schema richt je je toch meer op je fysieke zwakte punten en als de fronts meer aandacht nodig hebben.

Opzich heeft de voorkant wel een kleine voorsprong; iemand nog oefening voor zijkant?

Bedankt voor support heren!

Hehehe.. ja gaat lekker deze week! Flinke intensiteit. Traps worden dinsdag toegevoegd dmv Shrugs!

Snap dat het niet jou ding is, moet zelf toch ook wel beetje aan wennen. Traint toch iets anders, zoals bij het benchen wat meer op de ROM letten etc. Mn kuiten hebben het wel nodig vind ik! Bij Standing doe ik meestal 3 x 15 x 130kg, en dan bij seated 3 x 15 x 143kg (full stack). Ik heb van die dikke kuiten waar geen spiertje nog in te bekennen is... samen met schouders zwakke punt. BF% staat rond de 20 nu denk ik, ga dalen tot 15 % ong. Zal een grote stap zijn, heb nog 7 weken hiervoor.

Opzich heeft de voorkant wel een kleine voorsprong; iemand nog oefening voor zijkant?

Bedankt voor support heren!

Side raises.. en dan daarna side raises zittend, één arm per keer. Zelfde oefening, maar net ff anders:)

Side raises.. en dan daarna side raises zittend, één arm per keer. Zelfde oefening, maar net ff anders:)

die kan je idd doen.

of met je vrije arm pak je iets vast om aan te hangen. dan heb je in de andere arm een dumbbell en maak je side raise...zo moet je je arm steeds afremmen onderaan, omdat je lijf niet in de weg zit, kan fiks branden.

of cable side raise kan ook gewoon...van onderaf voor je lichaamlangs.

zelf wide grip upright rows kan je toevoegen, alleen kunnen die pijnlijk zijn aan je onderarmen en polsen...niet bij iedereen het geval.

goed weekend!

groeise

Ik zou me als ik jou was vooral concentreren op de grote compounds.. squat, deadlift, bench, MP, Chins, BOR, Dips.. En daar zoveel mogelijk massa mee te pakken.. desnoods wat isolatie d'r bij voor armen en kuiten en schouders enzow.. Niet teveel isolatie nu al;)

Terug
Naar boven