Fitness Seller

Powerhouse09's Compound XXL Log!

• Topic Starter Topic Starter
misschien een ub dag beginnen met db shoulder press?
eerste oefening is het sterkste, zeker wanneer je meerdere compounds pakt.

Logisch dat die zwaar vallen. Deads en squat op een dag is dodelijk.

deads en squats are killing you op 1 dag - i know - je hebt gelijk t.a.v de bb rows - techniek is belangrijk

Denk dat ik binnekort een andere split ga doen, zo iets als:
Maandag: Borst
Dinsdag: Rug (met deadlift)
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen (zonder deadlift)
Vrijdag: Schouders (+ bi en triceps)

Schouders lopen namelijk erg achter, vind dat zonde. Ook weet ik dat beentraining, en helemaal de SQ een grote rol moeten spelen, maar in de spiegel merk je daar voor mn gevoel zo weinig van. Wijvengezeik of niet mannen? Thanks voor de comments wederom!

Denk dat ik binnekort een andere split ga doen, zo iets als:
Maandag: Borst
Dinsdag: Rug (met deadlift)
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen (zonder deadlift)
Vrijdag: Schouders (+ bi en triceps)

Schouders lopen namelijk erg achter, vind dat zonde. Ook weet ik dat beentraining, en helemaal de SQ een grote rol moeten spelen, maar in de spiegel merk je daar voor mn gevoel zo weinig van. Wijvengezeik of niet mannen? Thanks voor de comments wederom!

Ligt eraan wat je wilt.. bodybuilding of powerliften..

BB ftw PL is wel eens leuk voor een keertje.

Naja.. Je kan ook een combinatie doen natuurlijk.. ik denk sowieso dat je met je huidige 5x5 schema een heel eind komt hoor..

Misschien wat kleine aanpassingen..??

1 dag squaten, en 1 dag deadliften bijvoorbeeld..

BB ftw PL is wel eens leuk voor een keertje.

Denk dat die benadering het beste voor mij is.

Naja.. Je kan ook een combinatie doen natuurlijk.. ik denk sowieso dat je met je huidige 5x5 schema een heel eind komt hoor..

Misschien wat kleine aanpassingen..??

1 dag squaten, en 1 dag deadliften bijvoorbeeld..

Zal even alles uitbalanceren, maar vind wel dat ik beter iets hoger in reps kan gaan. Richting 8 a 10, op de SQ voelt dat volgende dag een stuk beter aan.

Ik heb overigens een nieuw voedingsschema gemaakt: check hem hier http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/nieuw-voedingsschema-208556/

Ben erg benieuwd naar wat voor keuze je gaat maken, wat marrkos zegt, je kan ook gedeeltijk doen.. Bijvoorbeeld alleen op de 'Big Five' Lager in reps gaan en de isolatie voor de rest van de spiergroep 8-10 reps (Doe het zelf nu ook) Mijn split ziet er vrijwel hetzelfde uit als jouwe!

Ik heb even je voedinsschema bekeken maar kan er niet uithalen hoeveel kcal je op onderhoud niveau moet binnenkrijgen??

In je bulkschema staat energie input tijdens cut 2800 neem aan dat dit niet je behoefte is omdat je
tegen sniper zegt dat je 20kg bent aangekomen in 20 weken tijd op 3000 kcal...

Ik zou 400 kcal onder je onderhoudsniveau gaan zitten en een aantal cardiosessie's
toevoegen in je huidige schema wat je later ook altijd nog kan opvoeren.

Ben erg benieuwd naar wat voor keuze je gaat maken, wat marrkos zegt, je kan ook gedeeltijk doen.. Bijvoorbeeld alleen op de 'Big Five' Lager in reps gaan en de isolatie voor de rest van de spiergroep 8-10 reps (Doe het zelf nu ook) Mijn split ziet er vrijwel hetzelfde uit als jouwe!

Zal die opties allemaal zeker overwegen. Omdat ik nog niet zo lang train kan ik nog alle kanten op, meer een luxe probleem dus!

Ik heb even je voedinsschema bekeken maar kan er niet uithalen hoeveel kcal je op onderhoud niveau moet binnenkrijgen??

In je bulkschema staat energie input tijdens cut 2800 neem aan dat dit niet je behoefte is omdat je
tegen sniper zegt dat je 20kg bent aangekomen in 20 weken tijd op 3000 kcal...

Ik zou 400 kcal onder je onderhoudsniveau gaan zitten en een aantal cardiosessie's
toevoegen in je huidige schema wat je later ook altijd nog kan opvoeren.

Energieverbruik in rust: 2247kcal
Sporttoeslag (weging 1.4): 2247 x 1.4 = 3146.

Met mn nieuwe schema heb ik 2000kcal binnen + avondmaal (variabel) van +- 600kcal = 2600kcal. Vast en zeker komt daar nog 200 onzichtbare kcals bij (drinken + kleine traktaties), kom je op 2800kcal. Dan zou ik dus theoretisch 400kcal er onder zitten.

Maar in de praktijk zal ik waarschijnlijk toch nog groeien; op een of andere manier gebruikt mn lichaam behoorlijk weinig kcals (of neem ik een te hoge sporttoeslag?). Veel cardio zal mn BF% wel naar beneden brengen, elke training een half uurtje op de loopband, in het weekend een uurtje. Belangrijkste voor mij is verreweg om te zorgen dat ik zeker mn 200gram eiwitten per dag inneem.

Oké ziet er goed uit dan! Succes met je cut....

yoo kerel...ik begrijp je nieuwe split wel. Maar je zegt dat schouders achterlopen en gaat ze combineren met bi's en tri's?? dat snap ik niet...

powerhouse09 naar de split ja?
niet onverstandig, een keer wat anders.
ik denk dat je keuze schouders/tri/bi nog niet zo verkeerd is, ik zie niet wat voor negatief effect het op je schouders zou hebben wanneer je daarna nog tri/bi pakt?
als je maar begint met je schouders is er volgens mij niks aan de hand.
je zou eventueel de achterkant+schouders bij rug kunnen pakken zodat je je op schouderdag kunt concentreren op de zij/voorkant.

mijn schouders liepen ook achter en ik heb ze hiermee goed op kunnen halen, naar mijn mening is vooral een zware press oefening om te beginnen belangrijk.
ik deed hierbij vaak ook 4/5 setjes en dan de isolatie 2/3.

succes met het splitten/ je schouders!

Succes met cutten! Ik weet niet of het al ergens staat maar heb je een streef vet%? En wat is je vet% nu?

powerhouse09 naar de split ja?
niet onverstandig, een keer wat anders.
ik denk dat je keuze schouders/tri/bi nog niet zo verkeerd is, ik zie niet wat voor negatief effect het op je schouders zou hebben wanneer je daarna nog tri/bi pakt?
als je maar begint met je schouders is er volgens mij niks aan de hand.
je zou eventueel de achterkant+schouders bij rug kunnen pakken zodat je je op schouderdag kunt concentreren op de zij/voorkant.

mijn schouders liepen ook achter en ik heb ze hiermee goed op kunnen halen, naar mijn mening is vooral een zware press oefening om te beginnen belangrijk.
ik deed hierbij vaak ook 4/5 setjes en dan de isolatie 2/3.

succes met het splitten/ je schouders!

Thanks, schouders moeten zeker groeien!

Succes met cutten! Ik weet niet of het al ergens staat maar heb je een streef vet%? En wat is je vet% nu?

Geen mogelijkheden; zou nu schatten dat ik op 20 a 22 procent sta. Wil niet heel erg laag gaan, maar dat het kleine buikje weer weg is gewoon. Gebruik de spiegel als referentiekader!

Vandaag een borst training gedaan, BB style ala Arnold:

Bench Press
Geen kgs onthouden (mn ego zat thuis op de bank voor de tv, chips te eten en bier te drinken)

Incline Db Press
4 x 8 x 20kg (laatste 2 met spots)

Flat Db Flys
4 x 8 x 14kg (per kant)

Dips
4 x failure (6-5-5-4)

Cardio 30 min loopband: 420kcal (gem.7 km/u)

Training puur op mind-muscle concentratie gedaan, vandaar lage gewichten. Maar ja; beweging is belangrijker dan gewichten!

Voeding ook goed aan gehouden! Avondeten was sla, met kipfilet op een broodje (niet veel kcals, daarvoor wel appeltaart gegeten). Kom toch maar op +- 700kcals, dus zat wel goed

Tja.. als je met cutten en BB-shit begint, dan ga je mij natuurlijk niet verslaan:D

j/k maat..

Hoe gaat 't?

even terugkomend op schouders...ik ben van mening dat als jij je schouders wilt laten groeien en in 1 gehele workout ook je armen traint, je niet genoeg aandacht aan je schouders gaat besteden. timmert kan wel claimen dat t prima is, maar als jij je schouders goed traint en daarna nog bi's en tri's gaat pakken kom je wel een fikse hoop oefeningen uit, dat kan trouwens wel...maar lijkt mij erg veel.

schouders zijn mijn beste spiergroep en dat komt mede door ze, volledig, hard en goed te trainen...daar ben ik persoonlijk bijna een workout mee bezig (soms nog tri's of buik erbij - nu trouwens niet, maar tijdens mijn split-schema).

je zou armen bij benen kunnen pakken...gewoon tussendoor. als je squat neem je (ik tenminste) toch lang rust. maja dat moet je ff zelf inplannen :P

verder mooie training, vooral omdat je over mind-muscle connectie begint en over begewing beter dan gewicht :D

Terug
Naar boven