MuscleMeat

Powerhouse09's Compound XXL Log!

• Topic Starter Topic Starter
Nette deadlifts! Bevalt het om alle sets hetzelfde gewicht te pakken bij je oefeningen?

Thanks, gaat zoals verwacht behoorlijk omhoog! Het bevalt wel goed om zo te trainen (5x5 met dezelfde gewichten).

ouwe! beuken op die schouders...komt vanzelf! de aanhouder wint (jouw woorden!)

Jup vraag me wel af of ik er niet ergens een extra oefening tegen aan moet knallen, doe nu maar 2 keer per week MP of db shoulder press. Wat vind jij hiervan?

Met stang en hendel erbij kom ik uit op +- 80kg. Bij de T-bar vind ik het wat makkelijker om alleen de gewichten die ik er op doe te tellen.

Schouders en deadliften werk ik al een tijdje aan en vooral de deadlift gaat hard vooruit.. vandaag eens 5 x 5 x 115kg proberen!

succes , ik tel idd altijd de stang mee , die is altijd 10 kg - ach is ook gewicht denk ik altijd maar

Jup vraag me wel af of ik er niet ergens een extra oefening tegen aan moet knallen, doe nu maar 2 keer per week MP of db shoulder press. Wat vind jij hiervan?

dat zijn dus twee schouder oefeningen in de week...opzich zijn het wel de beste oefening om echt kracht te winnen, ondanks dat je niet je hele schouder ermee aanspreekt.
omdat jij aan jouw schema vast zit kan ik moeilijk advies geven. ikzelf doe gewoon split en kan daardoor meer aandacht geven aan m'n schouders. Als jij vindt dat je schouder t.o.v. de rest echt achterlopen zul je ze of meer moeten trainen of intensiever misschien. knal er anders een giant set uit met front raise, side laterals en bent-over laterals...als je dat intensief doet, één keer in de week. kost je weinig tijd en zou kunnen helpen.

Je moet gewoon dingen proberen en ik weet dat mensen graag aan hun schema kleven vooral in t begin met die compound schema's e.d. maar als jij schouder groei wil moet je aanpassen... en kijken hoe je lichaam reageert!

succes kerel

LB2:
Deadlift
5 x 5 x 115kg (REP PR)
1 x 1 x 140kg
1 x 1 x 150kg (1RM PR)
2 x 1 x 160kg (fail)
1 x 1 x 150kg (fail)

Squat
4 x 8 x 70kg

Zo, heftige deadlifts ineens! Netjes hoor, sterk :).

Bij de T-Bar, reken je de stang van 20 Kilo mee ofniet?

Ik vind dat je best weinig oefeningen doet ik heb daar al eens een post over gemaakt.
Zonde, als je toch in the gym zit kan je net zo goed ff een oefening erbij pakken, desnoods wat isolatie shit.
Maargoed ieder z'n methodes.

Nice PR op 150kg deadlift trouwens!

Bij de T-Bar, reken je de stang van 20 Kilo mee ofniet?

Volgende keer even goed lezen aub: had het antwoord al gegeven:

Met stang en hendel erbij kom ik uit op +- 80kg. Bij de T-bar vind ik het wat makkelijker om alleen de gewichten die ik er op doe te tellen.

Als jij vindt dat je schouder t.o.v. de rest echt achterlopen zul je ze of meer moeten trainen of intensiever misschien. knal er anders een giant set uit met front raise, side laterals en bent-over laterals...als je dat intensief doet, één keer in de week. kost je weinig tijd en zou kunnen helpen.

Thanks voor je comment nog, ik ga binnekort even bekijken hoe en wat er wellicht verandert.

Ik vind dat je best weinig oefeningen doet ik heb daar al eens een post over gemaakt.
Zonde, als je toch in the gym zit kan je net zo goed ff een oefening erbij pakken, desnoods wat isolatie shit.
Maargoed ieder z'n methodes.

Nice PR op 150kg deadlift trouwens!

Ja klopt, maar heb dan snel het probleem dat ik 2 uur bezig ben. Omdat ik in het begin (voor dit schema) juist heel veel setjes en oefeningen deed probeer ik nu steeds alles te beperken tot compounds. Moet denk ik de gulden middenweg hier nog in zien te vinden, sommige spiergroepen (zoals de schouders) worden waarschijnlijk te weinig aangepakt om echt te groeien. Volgende week heb ik alle tijd om alles even goed te overzien, kan dan mooi wat aanpassingen eventueel maken.

LB2:
Deadlift
5 x 5 x 115kg (REP PR)
1 x 1 x 140kg
1 x 1 x 150kg (1RM PR)
2 x 1 x 160kg (fail)
1 x 1 x 150kg (fail)

Squat
4 x 8 x 70kg

Netjes gedaan weer!:D

Vind het alleen wel wat matigjes wat betreft oefeningen.. k begrijp dat je je redenen wel zal hebben..

Maar kan misschien nog wat ham curls of calf raises achteraan..

Toch netjes getraint weer hoor! Prima deadlift:)

Waar blijft je weekrapport?:D

Weekoverzicht - Week 4

Vorige week een mindere week gehad (als ik het zo terug lees viel het allemaal eigenlijk wel mee, maargoed ik wil het perfectionistisch hebben) voornamelijk door slaapgebrek. Geprobeerd zo goed mogelijk uit te rusten en deze week weer flink te knallen, wat wel goed gelukt is.

Trainingen: UB1 nog overgeslagen, vanwege de vermoeidheid. Vanaf LB1 liepen de trainingen wel lekker. Vind het nog wel zwaar irritant dat met het squatten mn lies/heup een beetje opspeelt, vandaar dat ik iets lager in gewicht ben gegaan en mij deze week voornamelijk op de DL heb gericht. Bij UB2 echt lekker mn rug aangepakt, T-Bar Rows goed uitgevoerd na aanwijzingen en het chinnen is echt een dodelijke (en dus goede) oefening voor mij. LB2 ging mij puur om het deadliften, wilde kijken wat er van gekomen is de afgelopen maand. Zeer dikke progressie zoals ook te verwachten was. Erg tevreden over de trainingen dus.

Voeding: Niet heel erg opgelet deze week om eerlijk te zijn (misschien iets te maken dat ik een tijdje terug de 100kg heb gehaald). Maar ook niet slecht gegeten; brinta in de ochtend, whey snel na de training en het bakje kwark voor het slapen gaan is allemaal ingeburgerd. Kipfiletmaaltijden kunnen nog omhoog, moet ik weer even tijd voor vrij maken om voor een aantal dagen te koken.

Rust: Geprobeerd zo goed mogelijk te slapen, beter gelukt als vorige week. Aankomende week wordt een zeer zware week dus moet maar even kijken hoe ik het met trainingen ga doen. Daarna is de druk weer even van de ketel en zal ik vast slapen als een roosje. Herstel tussen de trainingen is goed, mn LB trainingen herstel ik voor mn gevoel steeds beter/sneller van. Merk dat ik elke training weer net de spierpijn achter mij heb liggen, dus denk dat rust voldoende is en dit 4daags schema prima is verdeeld in dat opzicht.

Ga zo door kerel!

juist in die zware weken moet je de trainingen als een uitlaatklep zien en knallen...misschien dat t voor jou persoonlijk niet werkt, maar ik train het lekkerst als ik veel shit aan m'n kop heb. verder doorgaan en proberen die kleine dingetjes bij te schaven met eten en rusten!

wordt hier nog getraind of hoe zit dat?

juist in die zware weken moet je de trainingen als een uitlaatklep zien en knallen...misschien dat t voor jou persoonlijk niet werkt, maar ik train het lekkerst als ik veel shit aan m'n kop heb. verder doorgaan en proberen die kleine dingetjes bij te schaven met eten en rusten!

Soms vind ik het ook wel lekker om te knallen als ik veel aan mn kop heb, maar nu wil ik gewoon even goed focussen op wat het belangrijkste is deze week; hard studeren.

wordt hier nog getraind of hoe zit dat?

Week rust vanwege tentamens, probeer me wel goed aan mn voeding te houden zo dat de schade beperkt is. Hoop volgende week ook weer zonder zeurende lies te kunnen squatten, week rust komt daarvoor ook wel mooi uit. Volgende week wel weer goed de zaak oppaken natuurlijk!

Weekoverzicht - Week 5

Rust week achter de rug, zoals al eerder vermeld vanwege tentamens. Heb wel redelijk op mn voedsel gelet, hoop dat het zeurende pijntje bij het squatten ook verleden tijd is. Morgen weer knallen, eindelijk!

Weekoverzicht - Week 5

Rust week achter de rug, zoals al eerder vermeld vanwege tentamens. Heb wel redelijk op mn voedsel gelet, hoop dat het zeurende pijntje bij het squatten ook verleden tijd is. Morgen weer knallen, eindelijk!

Tentamens gingen goed neem ik aan?

Succes morgen!:D

Veel succes met de nieuwe week man.
Tentames zitten er dus op voor je, das lekker. Ging het goed?

oke ouwe...dit wordt PR week of niet ;) weekje lichamelijke rust...al zal het geestelijk een beste uitputtingslag geweest zijn en dan nu al dat negatieve omzetten in keihard beuken! succes vd week

en khoop dat de tentamens je goed afgingen kerel!

Terug
Naar boven