AndroidHealthClinic

Powerlifter worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Twee dingen. Ten eerste omdat ik geen zin heb om precies te doen wat moet. Ik doe liever dingen waar ik zin in heb. Ten tweede omdat we een vrij kleine gym hebben, soms kun je even niet boxsquaten ofzo, dan kun je dus een gewone squat doen.
 
Pff met die warmte kan ik echt niet fatsoenlijk trainen. Eerder een poging tot deadliften gedaan en daarna vertrokken, vandaag een poging tot squat die ik verdoete. Nu heb ik pijn aan m'n rug.

Wel 6*50 military press gedaan, pr.
 
Vanaf morgen weer fatsoenlijke training, heb m'n onderrug laatst verdoet met deadliften, dat moet even rusten. Gisteren 4*60 pushpress en 1*65, fail (nét niet) op 67.5, wat een PR zou zijn geweest. Next time though, ik voelde me al shit om te beginnen. Verder dumbbell rows met 42.5 kg, ging goed, en high rep pulldowns.
 
bench 3*70, wat ben ik toch een geweldenaar.

M'n onderrug is werkelijk verdoet, echt voor het eerst dat ik niet kan squaten of deadliften zonder dat het pijn doet. Daardoor vind ik het momenteel geen **** aan in de gym, zwaar rug trainen gaat ook niet.
 
frontsquat 1*70
chin up 5*5
dumbbell row 5*40, 3*,5*,3*45
leg press 3*10

eindelijk weer eens redelijk getrained. Dumbbell rows gaan goed, wat mooi is, want dat is goed voor de grip. Onderrug nog steeds gaar.
 
Waarom maak je niet een eenmalige afspraak bij de Manueel en voeg je wat Buikspierwerk toe... 3x in de week rug en meerdere oefeningen + hoger volume.. is voor mij een no-no zonder ander core werk...
 
dokter ga ik zo weinig mogelijk heen, al helemaal niet voor wat pijntjes. Het is nog niet weg though, omdat ik een pr squat wilde zetten *nerd*. Moet wel méér buik trainen ja, vanaf volgende keer dus een paar setjes AbZ per training.

bench 12,12 en 10 *57.5
Chins 7* 7* 7* 5* 4* (kon eerst twaalf keer, 5 kg geleden)
Pec Deck 3*12
Triceps 45*, 30*

ongeëvenaarde pomp tegen deze tijd

Legpress 10* 15* 20*

***

goed bezig. Pompen to the max de komende week, daarna pas weer squaten en nu echt.
 
geen regulier buikspier superdude training, maar CORE werk moet je gaan doen.
en ari70 heeft het niet over de dokter maar de manuele therapeut.
 
Wat is het verschil? Core = buik + rug toch? Rug krijgt genoeg aandacht door squats en pulls, buik moet ik inderdaad vaker doen.

Pushpress

5*60 (eindelijk!)
3*62.5

goed

Bench

11*60 (+1 rep)

Seated row

5*10

tussendoor een hoop abs (sets van vijf zware reps) + onderrug (ultra high rep)

Pecdeck

1*20
1*10

***

Heb wel plezier in dat pompgeweld maar kan niet wachten tot ik weer beentjes kan doen.
 
Gast je ging toch volume doen?

En met core werk bedoelt ie geen crunches etc maar dragon flags, ab wheel etc.
 
zware side bends, standing cable crunch, woodchops etc
 
Gast je ging toch volume doen?

En met core werk bedoelt ie geen crunches etc maar dragon flags, ab wheel etc.

Zo dan?

Pushpress

5*30
5*40
3*60
5*60

Bench

10*40
10*50
11*60

Seated Row

10*45
10*50
10*55
10*60
10*65

Abs

5*35
5*35
5*35
5*35
5*35

Lower Back

ultra high rep *40
ultra high rep *40
ultra high rep *40

Pecdeck

20*40
10*50

***

Want zo zag m'n training er uit ;) Ik ga warming up en gewichten niet vermelden als het niet de hoofdoefening is. Maar vroeger zag zo'n training er écht zoals boven uit.

_______

Zal die zware side bends en die cable crunch eens proberen, thanks daarvoor
 
decline bench 3*80, 2*75, 2*8*65
Flyes 4*8
Triceps 1*42 (dropset), 1*42 (zwaardere dropset)
Biceps keihard gecurld

Brutale, ranzige pomp. Ik train als een bb'er de laatste trainingen en het bevalt me. Onderrug voelt iets beter, maar ga niet de fout maken om meteen weer zwaar te knallen. Zondag licht deadliften, kijken hoe en wat.
 
Zoals gezegd: Dat volume moet ik maar wat rustig opbouwen, ik ben hier duidelijk niet aan gewend.

Gast, welk volume ??? 3 setjes is geen volume

Gast je ging toch volume doen?

Precies.

EDIT : had je training van 15 juli nog niet gezien... maar dan nog...
opwarmsets tellen niet als volume
ik zie dus 2 werksets push press en 2 werksets bench ?
 
Ja. Dat veelgeprezen Rippetoe doet niet veel meer dan dat en het gaat goed de laatste tijd. Volume is iig een pak omhoog gegaan en de resultaten zijn okay. Onderrug echter nog steeds k*t, het zit echt helemaal onderaan, meer bij m'n reet eigenlijk. Frontsquaten ging nog net, deadliften wil ik niet eens aan denken op het moment.

frontsquat: 3*60, 2*65
Chin up: 10* (YEAH!), 8*, 7*, 5* (was echt brullen op het eind. 30 reps in 4 sets is okay)
Small Bench: 3*3*50 (met deadstop), 3*60
Pushups: 15*
Bench: 27*40, 20*40

had niet écht zin vandaag, toch goed getraind met wederom recordjes. Kan niet wachten tot ik weer benen kan knallen.
 
effe een korte update. Ga morgen op vakantie zodat m'n rug eindelijk de rust krijgt die hij nodig heeft. Op het moment kan ik alleen frontsquaten zonder pijn in de onderrug en dat trekken mijn polsen weer niet goed als ik enig volume draai. Maar hoop dus over een dag of tien weer volle bak te kunnen squaten en deadliften. Heb wel geleerd dat je een deadlift niet puur op karakter moet willen trekken op dagen dat het niet gaat. Dat heb ik dus begin juli gedaan en zit er nog steeds mee. Is verder ook de eerste of tweede keer dat ik echt een blessure heb die niet na een weekje over is. Zuigt hard.

Maar de update:

Ik weeg ongeveer 80 kg, dat is een kg of zeven in twee of drie maanden tijd gegained. Niet slecht, ben wel wat vet geworden.
Bench is een pak beter geworden, overheadpress ook.
 
decline bench 3*3*77.5, 20*62.5, 30*52.5
squat wat gek*t
triceps

Schijtzooi. na vakantie is m'n rug nog steeds ****ed. Moet echt rap afgelopen zijn anders moet ik maar eens hulp zoeken. Echt niet proper dit.
 
Back
Naar boven