MuscleMeat

Powerlifter worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deadlift

2*150
1*155
0*160

no surprise. Twee max efforts, die 160 kreeg ik nog wel van de grond maar niet meer dan een cm of vijf.

Pin Goodmorning

normale stang

2*80, niet te harden. Techniek zal wel k*t zijn maar met een safety bar vind ik het vele malen prettiger voor m'n nek.

Legcurl

1*10
3*8

abs

3*10

***

good stuff. Deadlift blijft goed gaan. Komende weken weer even focussen op squats en één keer per week zwaar pullen.
 
Met 2x150 zal 160 er ook wel inzitten.
Wat is je doel voor na de vakantie?
 
ik deadlift wel touch 'n go, scheelt denk ik. Maar 165 - 170 zou ik wel okay vinden voor eind van de zomer. Squat op 120 zou helemaal awesome zijn maar ik ken mezelf. Gains gaan niet echt hard bij mij ;) Moet wel meer gaan springen weer, dat schiet er echt bij in. Morgen lekker sprintjes trekken en de ring aantikken.
 
Deadlift

2*150
1*155
0*160

no surprise. Twee max efforts, die 160 kreeg ik nog wel van de grond maar niet meer dan een cm of vijf.

Wat was je doel op de DL deze training?
 
3*150 maar die twee vlogen omhoog, alleen grip was k*t. Daarom dus maar 155 gepakt, wat ook een pr was. Maar dat zou ik niet meer zeggen.
 
Je failde op grip bij de 3 x 150?
Snap alleen niet dat je daarna nog 160 attempt, doe dan nog een double met 130 ofzo.
 
En stoppen met Touch&Go te deadliften. Is alleen 1000 keer gezegd: DEADlift.
 
Twee mensen die ik qua lifting heel hoog inschat (Locust en Jim Wendler) doen het ook. Locust heeft het ooit uitgelegd: Door touch 'n go te doen kun je reps maken met een gewicht dat super dicht bij je max ligt. Zonder touch 'n go is het veel moeilijker om een respectabel volume te halen. Ik zou zonder touch 'n go denk ik nog geen 3*140 trekken. Bovendien werkt het voor me, dus lekker boeiend wat 95% van dbb zegt. 95% van dbb predikt diepe squats maar waarom zie ik dan zoveel mensen zo ondiep squaten. Dudes die 120 squaten en 130 deadliften. Right.
 
Tjah, als jij er progressie mee maakt.. Gewoon blijven doen.
 
Dat is wel de bedoeling :) Maar voorlopig dus meer squats en GM's dan deadlifts, die zit wel goed.

14.00 pm: sprongtraining (half uurtje)

ging niet geweldig, hams en onderrug nog gaar van de deadlifts. Ben door gewichttoename iets lager gaan springen denk ik, sprint was ook iets trager. Maar goed, was dus nog niet helemaal fris van de deadlifts laatst. Het was weer zwaar en leuk, morgen of overmorgen weer :)

20.00 pm:

Bench

2*70

met een klote stang, geen spotters in de buurt. 3*70 moet minstens kunnen. Next time.

Squat

1*105

met gare onderrug, na sprongtraining, niet echt condities om pr's te zetten. Dan biedt dit perspectief. Nice.

Legcurl + abs

3* high rep

***

De 100-grens is doorbroken, op naar de drie plates zou ik zeggen.
 
Ben door gewichttoename iets lager gaan springen denk ik, sprint was ook iets trager.

Hmm toen ik op basketball zat woog ik 68 kilo en kon ik aan de ring hangen en deed nooit aan krachttraining. Ik woog tijdje terug 93, deed aan krachttraining, sprong vrijwel nooit meer en kan nog steeds aan de ring hangen.....
 
Ja het scheelt ook niet veel. Ik probeer nu krachttraining aan sprongtraining te koppelen, dat werkt best okay. Mijn hele verhaal in één zin:

Toen ik begon woog ik 64 kg en haalde ik de ring nog niet eens bijna (scheelde zeker 15 centimeter), na een tijdje woog ik zeventig en haalde ik de ring nét, nu weeg ik 76-78 en haal ik de ring iets dikker.

Training:

squat 4*95
GM 3*90, 3*100
Legcurl 3*high rep

M'n hams zijn toast
 
Hmm toen ik op basketball zat woog ik 68 kilo en kon ik aan de ring hangen en deed nooit aan krachttraining. Ik woog tijdje terug 93, deed aan krachttraining, sprong vrijwel nooit meer en kan nog steeds aan de ring hangen.....
Ik ben 15 kg zwaarder maar ik spring 10 cm hoger
 
Een knappe conclusie, aangezien nergens staat hoe lang hij is.
 
Net wezen springen en ik kwam alweer een stuk hoger dan vorige keer, we gaan er dus maar van uit dat het eenmalig was. Kon m'n vingers om de ring krullen, vorige keer haalde ik hem maar nét en soms niet eens. En het is zo'n ring met een diameter van drie centimeter ofzo, scheelde dus behoorlijk veel. Voelde allemaal erg goed en snel, good stuff.
 
Military press: 2*50, 0*57.5

5*50 al ooit gedaan, die twee waren moeizaam. Had dus zoiets van '**** it, dan maar pompen'

Bench: 3*12*50
Lat. Pulldown: 5*5
Triceps: 1*45 reps, 1*20 reps
 
Heb de tip gekregen meer volume te draaien. Dat is nu dus de planning, maar het valt tegen. Ik ben hier niet voor gemaakt.

Safety Squat

5*80
5*90
5*94

nog nooit meerdere reps op 90+ gedaan. Dus.

Goodmorning

10*70
3*10*80

Legcurl

4*10

Abs

***

Zoals gezegd: Dat volume moet ik maar wat rustig opbouwen, ik ben hier duidelijk niet aan gewend. Zo meteen springen.
 
Loop al twee dagen mank, echt verdomde spierpijn. Goed gevoel. Komende weken heel simpel schemaatje:

1. Squats (safety, box- of regular squats, goodmornings, uni-laterale oefening, hams)
2. Pompen (overhead, bench, rug)
3. Pulls (deadlift, powerclean, rug)

***

Pushpress

4*60
2*60 (klap op de pols, effe k*tgevoel)
4*60, 5e fail

goed. z.s.m. 8*60 ofzo, dan eens kijken waar m'n top ligt.

Bench

12*55
8*55
10*50

pompppp

Lat. Pulldown

4*high rep

***

Ik zuip teveel de laatste tijd, eet niet goed. Even terug in het ritme komen wat dat betreft want trainingen gaan echt lekker.
 
Waarom zoveel keuze op dag 1? Waarom niet back en frontsquat plus hams op die dag?
 
Back
Naar boven