Fitness Seller

PP Schemaatje Check (na SL 5x5)

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Goeiedag,

Zoals jullie in m'n logje kunnen lezen ben ik al een goeie 8 weken bezig met Stronglifts 5x5. Ben een paar kilootjes aangekomen, flink in kracht vooruitgegaan, vooral op de Squat en Deadlift, echter massa blijft nog een dingetje.
Squat zit ik nu op 125x1 / 105x5 (ruimte over)
Deadlift 155x1 (ruimte over)
Bench Press 75x1 (kon niks bij, 77.5 maarliefst 2x gefaald.)

Daarom de beslissing om binnen nu en een paar weken (ik denk over 2 weken), een push/pull schemaatje te gaan beginnen. 4x per week.

Ik heb het zo ingedeeld. De eerste push training, Kracht focus wat betreft het bovenlichaam, OHP, BP en CGBP.
Meer de hogere reps voor onderlichaam, Squat & Hack squat (of leg extension, ben ik nog niet helemaal uit)
Eerste pull training hetzelfde, T-Bar Row, Farmers Walk en dan de Dumbell Stiff-Leg Deadlift.

Tweede Push training andersom, zwaardere Squats, en hogere reps borst, schouders en tricep oefeningen.
Tweede pull training ook, lagere reps deadlift, hogere reps wat betreft rows, curls, etc.

Schemaaaatje.png


Mijn doelen zijn om groter te worden, en tegelijkertijd m'n lifts weer flink te verbeteren, net als met 5x5. Alleen ligt de focus nu meer om de bench press, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden over.

Zit ik met dit schema een beetje in de goede richting, of moet ik het totaal anders gaan aanpakken?
 
Waarom Push / Pull ?
Waarom niet Push / Pull / Legs ? (dan kun je wat intenser / meer volume trainen per spiergroep) 5x (of 6) per week is dan wel wenselijk (mijns inziens).

Hoe lang (en op welke onderdelen) faal je nu op 5 x 5 ?
Je stapt wel erg vlug over, 8 weken is helemaal niets, daar kun je nog veel meer uithalen lijkt me.
 
Waarom Push / Pull ?
Waarom niet Push / Pull / Legs ? (dan kun je wat intenser / meer volume trainen per spiergroep) 5x (of 6) per week is dan wel wenselijk (mijns inziens).

Hoe lang (en op welke onderdelen) faal je nu op 5 x 5 ?
Je stapt wel erg vlug over, 8 weken is helemaal niets, daar kun je nog veel meer uithalen lijkt me.

5x per week trainen gaat erg lastig worden, 6x is al helemaal geen optie.

Ik heb voorlopig alleen de OHP nog gefaald, maar voel dat de Bench Press & Squat ook tot een einde aan het komen zijn. Daarom zeg ik ook nu nog niet te stoppen, maar dat het over 2 weken wel klaar is volgens mij. Om over 2 weken 120x5x5 te squatten en 50x5x5 op de OHP te doen lijkt me niet haalbaar.
Mocht alles nu wel zonder problemen gaan blijf ik overigens lekker door gaan hoor.

Is 8 weken snel switchen dan? Ken genoeg die bijna elke 2 weken wel wat anders doen :D.

Daar komt nog eens bij dat ik wat betreft bovenlichaam (strength) 'gains' niet echt tevreden ben. +- 5kg bij m'n bench press in 8+ weken lijkt me nou niet echt iets om trots op te zijn (helemaal niet tegenover ruim 20kg bovenop m'n squat in diezelfde tijd).
 
maar voel dat de Bench Press & Squat ook tot een einde aan het komen zijn.

Dit is juist de bedoeling collega.
Vanaf hier gaan jou gains starten, nogmaals goed eten, en doorduwen dan zul je zien dat je kracht en massa gaat winnen !
:thumbs:
 
Dit is juist de bedoeling collega.
Vanaf hier gaan jou gains starten, nogmaals goed eten, en doorduwen dan zul je zien dat je kracht en massa gaat winnen !
:thumbs:

We gaan het zien :flexing:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Waar je tegenaan loopt is typisch voor Stronglifts. In jouw geval zou ik ipv een push/pull een upper/lower split voorstellen. Zelf heb ik wel redelijk lekker getraind en gegaind op the generic bulking routine van Lyle McDonald. En ik haat hypertrophy stijl liften.
 
Waar je tegenaan loopt is typisch voor Stronglifts

Dit

Maar het is ook de bedoeling van Stronglifts, als je nu of over 2 weken stopt dan mis je het doel (= gains) van Stronglifts
 
Waar je tegenaan loopt is typisch voor Stronglifts. In jouw geval zou ik ipv een push/pull een upper/lower split voorstellen. Zelf heb ik wel redelijk lekker getraind en gegaind op the generic bulking routine van Lyle McDonald. En ik haat hypertrophy stijl liften.

Wat is het voordeel van UB/LB ten opzichte van P/P? Heb de afgelopen tijd gemerkt dat mijn benen meer groeien (vooral wat betreft kracht) op de basis Squats & Deadlifts, zie eigenlijk geen reden om hier heel veel meer aan toe te gaan voegen.

Hypertrophy stijl trainen vind ik ook minder, train liever meer 'powerlift' gericht, echter eruit zien alsof ik ook naar de sportschool ga is ook wel iets wat ik wil bereiken. Dat ik 125kg squat of tegen de 160kg deadlift zien mensen buiten de sportschool namelijk niet.
 
Dit

Maar het is ook de bedoeling van Stronglifts, als je nu of over 2 weken stopt dan mis je het doel (= gains) van Stronglifts

Wanneer is het wel de bedoeling om te switchen dan? Lijkt me niet het de bedoeling is om elk gewicht eerst 2x te falen en na een deload van 10% pas weer naar het volgende gewicht te kunnen. Om vervolgens voor elke +2.5kg op je lift een goeie 1/2 weken te doen.
 
Jawel zo werkt 5 x 5 (en hypertrophy), als je de 5 x 5 behaalt hebt dan stap je over naar de next level.

Als jij met Squatten bijv. begint op 50 kg en je loopt zo elke Workout door en hoogt op met 2,5 kg dan maak je nog geen progressie, je werkt dan alleen naar je max toe.
Als het goed is, is 5 x 5 de eerste weken ook een eitje.

Nu begint het echte werk en wil je afhaken ?
Als jij er uit wil zien als iemand die naar de sportschool gaat dan moet je juist nu doorgaan.

Jij denkt er wel heel makkelijk over, het komt je niet aanwaaien je moet er voor werken.
Als je de flow vasthoudt (de richting waarin je nu denkt) dan ben je over een jaar nog geen steek verder. (met alle respect hoor)
 
Jawel zo werkt 5 x 5 (en hypertrophy), als je de 5 x 5 behaalt hebt dan stap je over naar de next level.

Als jij met Squatten bijv. begint op 50 kg en je loopt zo elke Workout door en hoogt op met 2,5 kg dan maak je nog geen progressie, je werkt dan alleen naar je max toe.
Als het goed is, is 5 x 5 de eerste weken ook een eitje.

Nu begint het echte werk en wil je afhaken ?
Als jij er uit wil zien als iemand die naar de sportschool gaat dan moet je juist nu doorgaan.

Jij denkt er wel heel makkelijk over, het komt je niet aanwaaien je moet er voor werken.
Als je de flow vasthoudt (de richting waarin je nu denkt) dan ben je over een jaar nog geen steek verder. (met alle respect hoor)

Oh. En wat is dan de reden dat jij geen 5x5 schema volgt? :thinking:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
very gud.png


Paar dingetjes toegevoegd, feedback is welkom.
Squat AMRAP is overigens om progressie te tracken, meer reps dan vorige week = gewicht omhoog
 
Back
Naar boven