MuscleMeat

Priscons starter log! Een nieuwe start!

priscon

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m84
Massa
86kg
Goedendag!

Voorstellen

Eerst even voorstellen, ik ben Priscon. 20 jaar en woon het zonnige zuiden van het land. Ik heb vroeger al getraind in combinatie met kickboxen maar moest hiermee stoppen door blessures toen ik 17-18 was dus met mijn start had ik zowiezo al 2 jaar niet getraint. Ik ben nu vandaag precies weer een maand begonnen, en wou nu graag voor extra motivatie en ook voor mezelf een log bij gaan houden.

Stats

Toen ik begon woog ik 89 kg bij 1,83 vooral flink vet, inmiddels weeg ik 86 bij 1,83 en begin ik abs te zien ik cut heel rustig op het moment op 2600 kcal per dag. Ik heb een beginpic gemaakt en ben van plan deze te plaatsen als ik een verschil heb waar ik echt trots op ben.

Mijn stats zijn tijdens mijn eerste trainingsschema al enorm vooruit gegaan in mijn eigen ogen in een maand namelijk:
BP: van 8*35 -> 8*50
SQ: van 8*40 -> 8*80
MP: van 8*20 -> 8*45
DL: van 8*40 -> 8*90

Waarschijnlijk kon ik in het begin al zwaarder als wat ik nu opschreef maar dit zijn wel de gewichten waar ik mee begonnen ben. Ik moet zeggen dat ik meestal vrij snel spiermassa aanzet maar ook vet dus dit zal mijn grootste struggle worden.

Trainingschema

De eerste maand heb ik rippetoe gedaan maar was dit na een maand toch wel zat eigenlijk. Maar ik denk wel dat ik een goede basis heb gelegd. In overleg met de sportschool ga ik nu een UB/LB schema doen waarbij ik 4x in de week train maar als ik merk dat het te veel wordt ik minder ga trainen of ander schema. Ik wissel hierin wel iets af, dit is ook iets wat jullie kunnen lezen in mijn log:

UB
5x5
Bench
Millitary press
Barbell rows
Lat pulldown --> als ik sterker ben pull ups

Als ik kracht heb doe ik hierna nog wat assistance waar ik zin in heb, zoals armen schuine bank of side raises.

LB
5x5
Deadlift
Squat
Lunges
Leg press

Als ik kracht heb doe ik hierna nog wat assistance waar ik zin in heb, zoals buik oefeningen.

EDIT: supplementen

Ik heb vroeger wel eens supps geprobeerd tijdens het boksen. Toen merkte ik van creatine en een pre workout wel sterkere trainingen. Maar wil supps nu laten voor wat het is totdat het wat zwaarder gaat. Dus op dit moment sponsor ik de boardsponsors 0,0 sorry!

Eten

Ik eet op dit moment: 2570 kcal maar hierbij zit bij mij niet de olijfolie waarin ik mijn kip bak bijv. al zal dit minimaal zijn. De verhouding is op dit moment ei 31% kh 40% vet 29% als mensen het hele schema willen kan dat natuurlijk ook. Ik hoop dat ik hier wat mensen krijg die me met regelmaat volgen, vanmiddag komt mijn eerste training er nog op!

Laatst bewerkt:
Succes!

Ik denk trouwens dat die MP je nog gaat tegenvallen. 50kg op de BP is een eitje vergeleken met 45 op MP

• Topic Starter Topic Starter
Dankje, mijn schouders zijn van nature erg sterk, daar zou het mee te maken kunnen hebben en daarnaast is het ook zo dat mijn bank misschien wel zwaarder uitvalt. Vanmiddag ga ik eens kijken hoe zwaar ik het 5*5 allemaal kan omdat ik bij mijn volgende schema gewoon wil doorgaan met +2,5 op bovenlichaam en +5 op onderlichaam om optimaal te genieten van mijn beginnergains.

Om terug te komen op die MP misschien dat ik wat smokkel met mijn lichaam (doe het staand)... zal er is op letten!

Edit: nu lekker aan het genieten van het tonijn en o.a. appel schaaltje wat volgens mij big-t gepost had. Daarna lekker naar de sportschool tot zo!

---------- Toegevoegd om 15:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Eerste training zit erop, nu lekker met een pure chocolade reep m'n log bijhouden! Komt ie dan:

Sporten ging erg lekker, eerst lekker een warming up gedaan door weet rekken en strekken en toen naar de bank.

UB
Bench
Opwarmen: 10*40
5x5: 55
Ging zwaar maar goed.

Millitary press
Opwarmen: 10*30
5x5: 45
Laatste set maar 4 gehaald laatste lukte echt niet meer.

Barbell rows
Opwarmen: 10*20
5x5: 60
Gewicht was veelstezwaar wist niet hoe dat ik hierbij kwam techniek was ver te zoeken ik ga maar gewoon op 30 beginnen volgende keer.

Lat pulldown
Warm genoeg
5x5: 50
Erg licht.

Assistance
Hierna ben ik nog aan de slag gegaan met wat shrugs en powersetjes voor armen en schouders. Ben benieuwd of ik wat toeloop krijg in m'n log ik ga er iig gewoon mee door! :D

Laatst bewerkt:
Succes man!

Probeer als beginner toch fullbody aan te houden met de compounds erin, maar het moet natuurlijk ook leuk blijven :)
Je komt uit BoZ, waar train je?

He, ook uit bergen op zoom? Ik fitness bij de sportschool op de plaat. Ik weet het een beetje een fashionable gym, maar kon er voor een aardige prijs sporten via school en het is voor mij letterlijk om de hoek!

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

btw, als er meer mensen zijn vanuit bergen op zoom of omstreken en die daar misschien ook sporten stuur ff pb'tje lijkt me wel leuk om af en toe is samen te trainen met iemand!

Ok, daar. Tja, ik woon in Halsteren en sport daar ook. Da's voor mij dan weer om de hoek :)

Ooh oke, jammer. Mijn vriendin traint overigens wel in Halsteren je bedoelt bij de rotonde daar?

OT: vorige week ma di do netjes getraind. Donderdag avond ''helaas een speciale gelegenheid gehad'' en vrijdag overdag weer met als resultaat een zatte avond en een vette dag.. Nu met spijt m'n kwark netjes op eten.. Maar komt goed, met dit nieuwe schema ga ik vanaf maandag bergen verzetten heb er zin in!

Bij de rotonde idd. Succes man!

Goedendag, weer een eerste training gehad en vandaag met succes aan mijn voedingsschema gehouden (lekker puur chocoladereepje nu)!
Monday --> Upper bodyday!

Ik heb gisteren en vandaag veel op T-nation zitten lezen, hier kwam ik er toch wel achter dat ik misschien in gewichten in een maand tijd teveel omhoog ben gegaan, hierdoor is denk ik mijn techniek een beetje achteruit gegaan. Omdat mij dit erg belangrijk lijkt heb ik op die oefeningen een kleine deload ingebracht!

Dus om maar te beginnen met mijn 5x5 oefeningen.

UB
5x5 BP 55kg (volgende keer, donderdag dus naar 60 terug!)
5x5 MP 45kg (ging net, volgende x zelfde gewicht)
5x5 Barbell Row 40kg (Makkie! Volgende x 45)
5x5 Lat pull down 50kg (niet te moeilijk, moet echt eens leren optrekken..)

Assistance:
Schuine dumbell press 12-10-8
T-bar row 12-10-8
Schouder powersetje
Biceps 21'en
Tricep extension

Veel te veel oefeningen eigenlijk maar door de deload zoveel kracht over dat ik er maar voor ging!

Conditie:
10 min. touwtje springen (als ex amateur bokser kan ik hier heeeel veel plezier mee hebben)

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------

P.S. ben altijd in voor wat feedback en/of motivatie :D

Ik heb me vandaag gewogen, ik woog 86, ondanks m'n krachttoenames en ik denk dat ik ook wel in spiermassa ben aangekomen in de eerste 5 weken toch 3,4 kg vet afgevallen best tevreden hiermee!

Gaat lekker man ! Over een maandje trek je je gewoon lekker op

He bedankt voor de reactie! Net lekker getraind, LB vandaag hierbij mijn log (terwijl ik lekker aan een puur choco reepje zit, heerlijk eetschema zo :D!)

Opwarmen voor DL

DL: 3*5 85kg
Maar 3 gedaan omdat ik nu ik meer op houding let het nog meer in m'n onderrug voel en 3 voor de DL toch wel prima is in mijn ogen.

Wat kniebuigingen zonder gewicht

SQuat: 5*5 80kg
Nu ik het gewicht laag hou en ook hier een beetje mijn deload doorvoer ga ik nog voorbij parallel dat voel je wel, maar toch, easy.

Wat rek en strek, omdat het lekker voelde

Lunges: 5*5 (5 per been dus 10 totaal) 40kg
Hier zou ik zwaarder kunnen, maar evenwicht is nog lastig.

Leg press: 5*5 168kg
Was erg zwaar, redde het net, de machine gaat niet zwaarder maar ik ga nu trainen om mijn ROM zo groot mogelijk maken met dit gewicht totdat ik heb in de kleinste stand kan zetten en mijn enkels letterlijk tegen mijn billen komen!

Buik
3*10 Leg raises.
3*10 Met zo een rollertje gestrekt gaan en weer omhoog, jeetje wat zwaar.

Al met al lekkere training, en na de buikoefeningen in de kleedkamer zeer duidelijk abs voor het eerst in een paar jaar!

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Vandaag eerste dag dat ik me compleet aan mijn nieuwe schema heb gehouden, omdat ik sinds vanmorgen een weegschaaltje heb!! Net wel 41 ipv 40 gram amandelen op.. :eek:

Ik zit me op mijn rustdag af te vragen waarom ik nog de grote oefeningen 5x5 doe, zou inmiddels veel liever naar iets van 12 10 8 gaan, wat zeggen jullie??

:D

Zo op naar de sportschool, vandaag conditietraining in de vorm van spinning, misschien kwa spieropbouw niet het meest bevorderlijke vorm van cardio maar ik streef naast een goed fysiek ook voor een prima conditie. Ik zal in mijn volgende log precies uitleggen waarom, maar met mijn woensdag spinning probeer ik mijn basisconditie te behouden zodat ik deze kan uitbouwen voor een evenement in mei (gaat tegelijk met het cutten voor de zomer komen).

Zowiezo ziet het schema er overigens zo uit:
Tot de kerst --> Hele langzame cut
Kerst tot eind maart --> Cleanbulk/bulk
Maart zomer --> Cut met toename in cardio voor evenement

Vraag

Omdat mijn Log nog niet echt storm wil lopen, snap ik ben niet echt spectaculair kwa gains, massa of gewichten ga ik denk ik maar eens fotos plaatsen als ik die nu maak (vrijdag) is dat een 6 weken progress, zouden er mensen nieuwsgierig naar zijn?

Laatst bewerkt:
Vandaag foto's genomen, aan vrienden laten zien die waren in vergelijking met een foto van 5 weken terug erg onder de indruk ik zelf nog niet dus wacht nog even met posten zal ze er wel bij zetten als tussendoorfoto!

Training UB

Opwarming
Benchpress
5x5 57,5
Easy! Volgende week weer 60kg maar dan met goede vorm!

Military press staand
5x5 47,5
Best zwaar, maar die gaat wel naar de 50kg maandag!

Barbell row
5x5 50kg
Easypeasy! volgende week 52,5kg!

Lat pull down
5x5 54,5 kg
Saaie oefening.

Hierna nog wat assistance o.a. Fly's, armen trainen, en een powersetje voor m'n schouders en wat andere meuk. Hierna nog pull up's geprobeerd wat nog steeds niet lukt inmiddels wel 2 zuivere wie weet volgende week 3?

Even loggen over het weekend, vrijdag niet meer kunnen trainen, wel wat cardio gedaan. Morgen gaan we weer verder. Vrijdag en gisteren best wel gecheat vandaag weer aan mijn voedingsschema gehouden. Toch zie ik er ondanks bier en pizza droger uit in de spiegel bovenste 4 blokjes beginnen echt goed door te komen en ik oog ook wat groter in de spiegel, voelt goed! Net nog wat cardio gedaan (20 minuten hiit). Morgen UB!

Terug
Naar boven