Fitness Seller

probleem met houding bij squat ,dl en t-bar row

jurn01

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Hallo ik zit met een probleem.

Bij het squatten, dl , en t-bar row zit ik met het probleem dat mijn rug bol staat ik heb al verschillende filmpjes gekeken eb alleen met de barbell geprobeerd op techniek maar het lukt niet mijn rug hol te krijgen wat kan ik hieraan doen

Gr jurn

Doe het eens thuis voor de spiegel, zonder gewicht. Hoe gaat t dan?

• Topic Starter Topic Starter
Dat heb ik al geprobeerd met enkel de barbell maar dat wil zelfs niet helpen

Goed je buik uitzetten,borst omhoog en probeer je schouderbladen in je kontzak te duwen.

En als je je concentreert op het kantelen van je heupen ipv je rug, schouders naar achteren en kin/hoofd recht vooruit of omhoog. Als je al die dingen doet komt het wel goed, ook al is het niet perfect, forceren is ook niet geweldig.

Goed aan de mobiliteit van o.a. de rug-en buikspieren werken. En inderdaad eerst goed aan de techniek werken zonder gewicht. En anders wellicht een trainer/fysiotherapeut inschakelen die je kan helpen.

Vooral je kont naar achter doen dan gaat het veel makkelijker. Alsof je van achter genomen wordt zeg maar :P

Te zwakke kont en buikspieren zijn vaak boosdoeners. Als bepaalde spieren te zwak zijn zullen andere spieren de taak moeten overnemen (vandaar een 'stijve' spier) en in dit geval leidt dat tot het niet kunnen hollen van de onderrug bij jou

Klinkt mij ook in de oren als een gevalletje te korte hamstrings

als je weet dat je vorm niet goed is ga dan niet met veel gewicht door met deze oefeningen. maar gebruik lichte gewicht straks gebeurt er nog iets met je rug.

Terug
Naar boven