Fitness Seller

Probleem met pc (piepen, vastlopen)

modric

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Als ik mijn comp aandoe loopt het na zo'n 10 min allemaal vast. ->Restarten en dan gebeurt het weer,

Nog 2,3 keer restarten en dan begint het het meteen te piepen en heb ik geen beeld.

Moet dus zon 10x keer aan/uit gaan voordat ie het doet.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Misschien is je voeding kapot?

• Topic Starter Topic Starter
het ligt dus aan de apparatuur. alles opnieuw installeren heeft geen zin?

vaak is het warmte, als ie na zoveel tijd vanzelf uitgaat.
maak m eens open en haal het stof eruit, dit helpt vaak wel.

bij warmte loopt die dan ook vast?

ik had overlaatst dat mijn pc na een tijdje heel hard begon te zoemen, dan heropstarten, en toen heb ik hem opengedaan en een kilootje zand/stof er uit gehaald van tijdens de verbouwingen.

probleem sindsdien gedaan

Maar als die crasht, weet ik niet of het probleem warmte is!!

als hij te warm wordt (cpu of voeding of gfx kaart) dan sluit hij automatisch af, zodat er zeker niets kapot gaat

in je bios kan je vaak instellen wat de max. temp. van deze onderdelen mag zijn
normale temp. van een intel CPU = ~35° , AMD ligt wat hoger :D
max t° is 75° ofzo

dusja, je pc sluit af als er een onderdeel te warm wordt

Ja maar zover ik kan zien loopt hem computer vast, bevriest dus en moet handmatig opnieuw opgestart worden. Ligt aan Windows zelf maar kan ook net zo goed bagger geheugen zijn.

Ja als ie vastloopt maar niet uitgaat ist geen stof.

Haal de stekker er eens uit en druk een paar keer op de aan/uit knop en doe de stekker er weer in en zet m weer aan. Help soms wel.

Als dat niet helpt even memtest86 downloaden en dan van die cd opstarten om je geheugen te testen. Geheugenfouten resulteren daargaans in een blauw scherm en dan een reboot maar je kan het altijd testen.

Als de pc begint te piepen daar zitten verchillende tonen en ritmes in betekent dat of de Processor , geheugen of videokaart problemen heeft.

Aangezien hij piept en je geen beeld meer hebt kan je beter eerst de videokaart bekijken.

Tenminste als je met piepen een toon bedoelt uit de speaker en niet het piepen van het vastlopen van een fan.

Ja als ie vastloopt maar niet uitgaat ist geen stof.

Haal de stekker er eens uit en druk een paar keer op de aan/uit knop en doe de stekker er weer in en zet m weer aan. Help soms wel.

Als dat niet helpt even memtest86 downloaden en dan van die cd opstarten om je geheugen te testen. Geheugenfouten resulteren daargaans in een blauw scherm en dan een reboot maar je kan het altijd testen.

dat blauwe scherm heb ik ook al een paar keer gehad, van als dit de eerste keer is verwijder foute hardware of zoiets

Als de pc begint te piepen daar zitten verchillende tonen en ritmes in betekent dat of de Processor , geheugen of videokaart problemen heeft.

Aangezien hij piept en je geen beeld meer hebt kan je beter eerst de videokaart bekijken.

Tenminste als je met piepen een toon bedoelt uit de speaker en niet het piepen van het vastlopen van een fan.

Piepen/toon komt uit de pc

Dan is er idd ergens een hardwarefout , maak ff de kast open en kijken eens rond te veel stof is idd niet goed.

Kijk of de video kaart ook een fan heeft of koelribben en/of deze niet dicht zitten met stof. idem voor processor koeler

de boel goed schoongemaakt, lag aardig wat stof na 1,5 jaar:). Hopen dat het hieraan lag.

-

Weer hetzelfde:(

Laatst bewerkt:
draait de koeler op je gpu? (videokaart)

Nooit gedacht aan een simpel virusje of trojan?:D Die kunnen ook iets infecteren zodat het niet meer opstart. Probeer bij het opstarten eens naar BIOS te gaan en dan in veilige modus opstarten oid. Of kom je ook niet meer bij het BIOS scherm?

ik snap niet zoveel van die dingen die erin zitten:o

vanochtend echt gek, zeker 30x aan/uit

misschien is windows update doen, 5 maanden niet gedaan en scannen met adaware. Verder weet ik het niet. Wegbrengen om na te kijken kan ook niet vanwege schoolopdrachten:headbang::headbang:

download ff ccleaner en doe die ff

hieruit iets op te maken?

20gz5gj.gif

Check zeker eens de werking alle fans (al die kleine ventilatortjes)... dit lijkt me het meest logische en is goed te controleren.

Volgende wat je moet doen is de bieps tellen en of ze kort of lang zijn, dan kijken op de site/in het boekje van je moederbord wat het betekend. Maar sowieso beeps = hardware probleem.

Ik weet niet hoeveel werkgeheugens je hebt maar als je 2 of meer hebt dan zorg dat je alleen maar 1 in hebt zitten en kijk of je die in een ander module kan stoppen ,als je bleuscreen hebt gehad dan is er iets met je geheugen ,

Om zeker te weten wat dat is dan doe je het zo ,haal alles uit de stroom,haal de video kaart er uit en de werk geheugen ,haal de stekker van je voeding uit je motherboard en haal daar na de baterij weg (die op je motherboard zit)

Effe 20 min wachten en dan stop je de baterij weer terug en dan de rest ,wel het liesft met 1 geheugen en probeer in het verste module van af je processor. Dus het word module 4 .

Maar meestal als een pc blijft hangen of als je een bleuscreen hebt gehad dan is dat je geheugen (of pc te warm).

een systeem test gedaan met eem prog wat bij windows zit; diagnostich hulpprogramma voor hardware.

alles is geslaagd volgens het progr.

Terug
Naar boven