XXL Nutrition

problemen in slaap komen, niet uitgerust na slapen

ScHrOeFjE zei:
Bro,

Ik werk zelf in ploegen dus ik ken jouw probleem niet in slaap komen klokje erg van slag ga naar de drogist en koop melatomine deze heb je nu in 2 soorten een rode verpakking en de groene ik zou jou de groene aan raden ivm stress (hier zitten kalmeerende middelen in hoop voor je dat het weer snel stabiel is in de thuis sfeer en dat je weer mag gaan slapen als een baby :)

suc6!!

Denk dat ik die ook maar eens moet proberen! :D

Dat soort dingen zijn natuurlijk nooit leuk, gecondoleerd jongen.
Het is inderdaad gevaarlijk spul bij overdosering, vooral als je het gebruikt met uitgaan zoals die maat van je.

Je zou allereerst moeten proberen die problemen op te lossen.
Tryptofaan helpt ook heel goed voor het slapen. In combi met een B vitamine voor het slapen op een nuchtere maag.
Stilnoct is een slaapmiddel op voorschrift dat bijna geen nevenwerkingen heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Kan niet worden opgelost , moeder is ziek....

Duuurt nog wel een flinke tijd

Sterkte ermee kerel.

SQUAT zei:
Je zou allereerst moeten proberen die problemen op te lossen.
Tryptofaan helpt ook heel goed voor het slapen. In combi met een B vitamine voor het slapen op een nuchtere maag.
Stilnoct is een slaapmiddel op voorschrift dat bijna geen nevenwerkingen heeft.
Wat is het voordeel van tryptofaan over melatonine dan? Tryptofaan zorgt er toch juist voor dat er meer melatonine aangemaakt wordt?

ScHrOeFjE zei:
ga naar de drogist en koop melatomine deze heb je nu in 2 soorten een rode verpakking en de groene ik zou jou de groene aan raden ivm stress

Welke drogist? Etos? DA?

Bron: de Volkskrant, 15 maart 2003

Aangeslagen melatonine klaar voor knock-out
Mogelijk al voor het eind van het jaar verdwijnen de tabletten met het slaaphormoon melatonine uit de schappen van Etos en Kruidvat. Producten zoals UltraSnooze en Melatomatine worden nu nog gedoogd, zolang er maar niet meer dan eentiende milligram melatonine in een tablet zit.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg wil echter af van dat gedoogbeleid. Nederland moet in de pas gaan lopen met andere Europese landen. Bovendien, in zo'n lage concentratie kan toch niet worden waargemaakt dat het slaaphormoon melatonine werkt als slaaphulp of bij een jet lag.

Melatonine speelt een belangrijke rol bij het reguleren van de biologische klok. De pijnappelklier in de hersenen maakt het hormoon aan als het donker wordt. Het werkt slaapverwekkend, en houdt iemand in slaap. Het hormoon is ook te gebruiken om de effecten bij een jet lag te verzachten.

Uit een recent verschenen studie van het Cochrane Centre in Londen blijkt dat een jet lag met een tablet van twee tot vijf milligram melatonine is aan te pakken. De ontregelde biologische klok is ermee te corrigeren, concludeert onderzoeker Andrew Herxheimer na analyse van een tiental wetenschappelijke studies.

Een pilletje vlak voor het naar bed gaan, en dan op de bedtijd die hoort bij de nieuwe locatie doet wonderen, twee dagen zonodig vier dagen achtereen, stelt de Engelse onderzoeker. De klachten - vermoeidheid overdag, al dan niet slecht slapen, minder concentratievermogen, enzovoort - nemen af.

Een volwassene maakt gemiddeld dertig milligram melatonine in een etmaal aan, het meeste in de nachtelijke uren. Er moeten daarom enkele milligrammen melatonine in een tablet zitten, wil dat enig effect sorteren. In de Verenigde Staten zijn dergelijke tabletten vrij te koop, in de supermarkt en in gezondheidswinkels.

In Europa zijn melatonineproducten in principe alleen op recept verkrijgbaar, althans vanaf 1997. Daarvoor lagen er nog producten in de schappen met 2,5 milligram melatonine. Bij wijze van uitzondering worden hier sindsdien alleen tabletten gedoogd met een extreem lage dosis, tot eentiende milligram melatonine. Ze zijn te koop bij de drogist en in de apotheek.

UltraSnooze verkoopt het product SlaapLekker. Distributiecare heeft met Melatomatine een laag gedoseerd melatonineproduct te koop, evenals Liberty (verkrijgbaar via internet), Pharma Nord en Vital Cell Life.

De claims van laag gedoseerde producten zijn: 'Als u in ploegendienst werkt, of als u een jet lag heeft na een verre vliegreis, dan is er melatonine voor de broodnodige rust', prijst Melatomatine haar product aan. 'Voor een goede en gezonde nachtrust in stress-situaties of bij een jet lag', is de wat oppervlakkiger claim van UltraSnooze.

Cochrane-onderzoeker Herxheimer betwijfelt of een lage concentratie, zoals in de Nederlandse producten, werkt: 'Om beter te kunnen slapen, zal het zeker niet werken, en of het helpt bij een jet lag, daarover heb ik grote twijfels.' In de wetenschappelijke literatuur is daar niets over te vinden.

Ook de branchevereniging voor natuurproducten en voedingssupplementen NPN - een aantal melatonine-leveranciers is lid - erkent dat er bij zo'n lage dosis geen werking kan zijn: 'We vinden dat consumenten niet misleid mogen worden. De onderbouwing van claims is echter een zaak van de bedrijven die de producten op de markt brengen.'

De NPN-visie wijkt niet af van die van de Inspectie voor de Gezondheidszorg in 1997, toen de vrije verkoop van preparaten met een hoge dosis werd verboden en nog slechts laag gedoseerde werden gedoogd. 'Op basis van de huidige kennis valt een dosering van 0,1 mg niet onder het begrip geneesmiddel', schrijft de inspectie aan Neprofarm, de Nederlandse Vereniging van de Farmaceutische Industrie van Zelfzorggeneesmiddelen en Gezondheidsproducten.

'De bewering dat een dosering van 0,1 mg melatonine eenzelfde farmacologisch effect heeft als die welke de hoog gedoseerde producten (2,5 tot 5 mg) bezitten, is volgens de mij ter beschikking staande wetenschappelijke gegevens, niet juist. Hoogstens zou van een placebo-effect sprake kunnen zijn.'

De inspectie is, zes jaar later, bezig haar gedoogbeleid te 'herformuleren', aldus een voorlichter. 'We gaan strenger worden op basis van voortschrijdend inzicht, mogelijk al voor het eind van het jaar.'
Verbieden dus.

Laatst bewerkt:
Sound Sleep Liquid Phyto-Caps
60 Liquid-filled Capsules
100% Vegetarian
Ultimate Support for Refreshing and Revitalizing Sleep
FORMULA FOR HEALTHY SLEEP

This formula brings together a number of herbal plants that are recognized for their beneficial application in addressing difficulty with sleep. This compound works to reduce the anxiety, irritability, restlessness, physical tension, and worry that one will often see associated with occasional sleeplessness. This compound may also be used at times when nervous excitement and anxiety affect normal and healthy sleep function.

Supplemental Info
(Serving Size-2 capsules)
Valerian root (Valeriana officinalis) 150 mg
GABA (Gamma Amino-butyric acid) 106 mg
L-glycine 106 mg
Kava Kava rhizome (Piper methysticum) 26 mg
Passionflower vine (Passiflora incarnata) 18 mg
California Poppy herb (Eschscholzia californica) 16 mg
American Skullcap herb (Scutellaria lateriflora) 12 mg
Hops strobile (Humulus lupulus) 12 mg

[Link niet meer beschikbaar]

Gaba of melatonine zal beide goed werken...

maar hoe kom je aan GABA of melatonine?

Melatomatine (vrij verkrijgbaar) bevat slechts 0.1mg melatonine.

• Topic Starter Topic Starter
Melantonine krijg ik als het goed is binnen volgende week ofzo...

Ik heb dit probleem ook .
Heb er met mijn dokter over gepraat.
Ik werd ook steeds meerdere malen wakker snacht en was smorgens net een zombie .
Maar ik steek ook nogal veel in mijn hoofd .
Problemen op het werk ofzo .
Weet nu niet of dit bij jou ook zo is .
Mijn dokter heeft me STILNOCT voorgeschreven .
Een echt goed , en zoals mijn dokter vertelde mild middeltje .
Maar je moet begrijpen dat je het niet voor je hele leven kan slikken .

GREETS !!!

Ik heb zonet in de pauze melatonine gehaald...

120 stuks voor 13 euro

Veel slapeloze nachten afgelopen week.
Zal vanavond eens ff proberen...heb veel positieve reacties gelezen op internet.
Ik ben benieuwd

Waar heb je dat dan gehaald? merk, etc?

Tarzan zei:
Waar heb je dat dan gehaald? merk, etc?

De zaak heet ''G&W gezondheidswinkel'' gewoon een reform zaakje met allemaal natuurproducten, kruiden, supplementen enz.

Het is eigen merk...volgens die vrouw zit er geen verschil in de werking. In beide merken zit 0.1 mg.

Hurricane zei:
De zaak heet ''G&W gezondheidswinkel'' gewoon een reform zaakje met allemaal natuurproducten, kruiden, supplementen enz.

Het is eigen merk...volgens die vrouw zit er geen verschil in de werking. In beide merken zit 0.1 mg.

Ah. Dus het is ook melatomatine.
Ik heb het nou 2 keer gebruikt maar nog niet echt iets van gemerkt. Duurde nog erg lang voordat ik sliep en was niet uitgerust erna. Viel me tegen. Maarja er zit ook maar 0.1mg aan werkzame stof in die tabletjes en je meot er 2 innemen dus dan zit je op 0.2mg terwijl iemand anders hier 3mg innam...

melatomatine?....is dat hetzelfde als melatonine?

Terug
Naar boven