XXL Nutrition

Push-ups, de vergeten oefening.

Patsko

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Je hebt allerlei manieren om de borst te trainen. Bankdrukken, dippen, flyeren. pullovers, noem maar op. Allemaal hele goede oefeningen, maar daarbij is wel een abonnement op de sportschool vereist. Ik denk dat het makkelijker kan!

Naar mijn mening, is het niet nodig om een dure abonnementen af te sluiten op de sportschool. Je kan al aardig wat bereiken door een aantal borst oefeningen thuis te doen. Bijv. push-ups, de niet gewaardeerde oefening door de meeste krachtpatsers onder ons. Tóch is dit één van de meest effectieve oefening die er is. Je traint niet alleen de borst, maar ook de triceps, biceps. schouders, bekken, rug en niet te vergeten, de buikspier.
Ik kan begrijpen dat veel mensen deze oefening ''te ligt'' vinden en liever een barbell pakken met gewichten erop.
De intensiteit van de oefening kan men natuurlijk zelf bepalen door de oefening op verschillende manieren uit te voeren, zoals bijv. opdrukken op de vuisten, op opdrukken in een driehoek. Daarnaast kan de oefening ook verzwaard worden om evt. een rugzak met boeken op de rug te doen. Je kan er ook voor kiezen om kortere rustpauzes door de sets te nemen. Kortom, genoeg manieren om een duur abonnement te vermijden!

Ik als sporter weet ook als geen ander dat dit niet de gedachtegang van de gemiddelde krachtsporter is, want zonder eigen materiaal/gewichten is het heel erg moeilijk omdat gene te bereiken, wat men graag wilt.

Na 6 jaar in de sportschool vertoefd te mogen hebben, heb ik nu mijn eigen spullen kunnen kopen en bespaar ik veel geld aan een sportschool abonnement.

Mijn vraag aan jullie is:

Zijn hier nog mensen die regelmatig opdrukken, en wat is jullie mening hierover?

Opdrukken nee, ik gebruik wel mijn bankdruk bank THUIS.
snap niet wat je bedoeld met abbo vermijden door middel van opdrukken , je kan prima spul voor thuis kopen....
ik begrijp je denk ik verkeerd?!

• Topic Starter Topic Starter
ik begrijp je denk ik verkeerd?![/QUOTE]

Je kan een dure sportschool abonnement vermijden, door thuis oefeningen te doen. Push-ups bijvoorbeeld! Een goedkope manier van sporten. Push-ups, een vervanger voor bijv. bankdrukken of bankdruk machine. Crunches, een vervanger voor machines en andere materialen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik blijf er wél bij dat apparatuur of losse gewichten essentieel van belang is om meer te bereiken.

Brb ff abbo opzeggen van de sportschool

Je hebt allerlei manieren om de borst te trainen. Bankdrukken, dippen, flyeren. pullovers, noem maar op. Allemaal hele goede oefeningen, maar daarbij is wel een abonnement op de sportschool vereist. Ik denk dat het makkelijker kan!

Naar mijn mening, is het niet nodig om een dure abonnementen af te sluiten op de sportschool. Je kan al aardig wat bereiken door een aantal borst oefeningen thuis te doen. Bijv. push-ups, de niet gewaardeerde oefening door de meeste krachtpatsers onder ons. Tóch is dit één van de meest effectieve oefening die er is. Je traint niet alleen de borst, maar ook de triceps, biceps. schouders, bekken, rug en niet te vergeten, de buikspier.
Ik kan begrijpen dat veel mensen deze oefening ''te ligt'' vinden en liever een barbell pakken met gewichten erop.
De intensiteit van de oefening kan men natuurlijk zelf bepalen door de oefening op verschillende manieren uit te voeren, zoals bijv. opdrukken op de vuisten, op opdrukken in een driehoek. Daarnaast kan de oefening ook verzwaard worden om evt. een rugzak met boeken op de rug te doen. Je kan er ook voor kiezen om kortere rustpauzes door de sets te nemen. Kortom, genoeg manieren om een duur abonnement te vermijden!

Ik als sporter weet ook als geen ander dat dit niet de gedachtegang van de gemiddelde krachtsporter is, want zonder eigen materiaal/gewichten is het heel erg moeilijk omdat gene te bereiken, wat men graag wilt.

Na 6 jaar in de sportschool vertoefd te mogen hebben, heb ik nu mijn eigen spullen kunnen kopen en bespaar ik veel geld aan een sportschool abonnement.

Zijn hier nog mensen die regelmatig opdrukken, en wat is jullie mening hierover?

Dat dacht ik ook, deed optrekken en opdrukken en soms wat dumbbells.
Ben nu sinds maart in de gym te vinden en zie mijn lichaam toch nog verder groeien terwijl ik met bodyweight oefeningen voor mezelf een beetje vast zat.

Cable Cross is onbetaalbaar heb ik al ondekt, die pomp krijg ik nergens mee, met geen enkele oefening.

En in de sportschool kan je ook opdrukken en ook optrekken en gelijk daarna kan je veel meer nog doen.
Veel leukere speeltuin voor volwassenen !!!!

Sportschool kost 14,95 per maand, vind ik niet duur i.v.m de laatste keer dat ik me ingeschreven had in 1992, koste 80 per maand.

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook, deed optrekken en opdrukken en soms wat dumbbells.
Ben nu sinds maart in de gym te vinden en zie mijn lichaam toch nog verder groeien terwijl ik met bodyweight oefeningen voor mezelf een beetje vast zat.

Om betere resultaten te krijgen, is het natuurlijk belangrijk grenzen te verstellen. Ik snap dat die grens een keer bereikt is en dat ''men'' niet op hetzelfde niveau/intensiteit wilt blijven trainen, maar om opnieuw vorderingen te krijgen andere dingen gaat zoeken.
Presteren is natuurlijk goed, maar ik denk dat het ook belangrijk is om af en toe een stapje terug te doen.

Om betere resultaten te krijgen, is het natuurlijk belangrijk grenzen te verstellen. Ik snap dat die grens een keer bereikt is en dat ''men'' niet op hetzelfde niveau/intensiteit wilt blijven trainen, maar om opnieuw vorderingen te krijgen andere dingen gaat zoeken.
Presteren is natuurlijk goed, maar ik denk dat het ook belangrijk is om af en toe een stapje terug te doen.

Niet geheel wat ik bedoel over grenzen enz,
Wat ik wel grappig vind is dat jij juist het omgekeerde gaat doen, jij verlaat de sportschool en gaat bodyweight doen.
Ik verruil na 1,5 jaar (lid sinds 2009 maar meer dan een jaar uit de running geweest) bodyweight voor de sportschool
Nu heb ik zoals ik al eerder aangaf een grotere speeltuin tot me beschikking en ik voel me het aapje :)
Thuis of de echte speeltuin kan altijd nog en zal ook zeker nog gebeuren maar als ik toch de zin om te trainen voel kan ik die energie ook gebruiken op een plek waar meer is zodat ik met dezelfde energie meer resultaat kan bereiken.
Plus al die andere aapjes om je heen zorgen ervoor dat je zelf ook meer motivatie krijgt om harder te trainen.
Ook is het prettig om in het gezelschap van gelijkgestemden te verkeren.
Die boze blikken, het breed lopen,in de spiegel kijken als je opgepompt bent, grommen, schreeuwen, de laatste rep die met moeite er uit geperst wordt, Heerlijk!!

Doe jij je bodyweight oefeningen amigo, krijg je ook een prima lichaam van als je dat al niet al hebt na al die jaren sportschool.

Wat doe je precies??

Ik deed:
optrekken, 4x6 of 4x8 wide grip, 4x8 close grip en 4x8 hammer grip. 2 x per week.
Dippen 4x10 bw 1x per week.
Push ups 2x p.w met rugzak met flessen water, 4x20 normaal, 4x20 small, 4x20 benen op een kast.

En soms wat bicep curlen en buikspieren superdude style.

Laatst bewerkt:
Niet geheel wat ik bedoel over grenzen enz,
Wat ik wel grappig vind is dat jij juist het omgekeerde gaat doen, jij verlaat de sportschool en gaat bodyweight doen.

Doe jij je bodyweight oefeningen amigo, krijg je ook een prima lichaam van als je dat al niet al hebt na al die jaren sportschool.

Wat doe je precies??

Ik deed:
optrekken, 4x6 of 4x8 wide grip, 4x8 close grip en 4x8 hammer grip. 2 x per week.
Dippen 4x10 bw 1x per week.
Push ups 2x p.w met rugzak met flessen water, 4x20 normaal, 4x20 small, 4x20 benen op een kast.

En soms wat bicep curlen en buikspieren superdude style.

Ik doe bodyweight oefeningen regelmatig, soms mijn eigen gewicht alleen, maar ook soms met een schijf van 5 of 10 extra.

Ik heb thuis een multi-station waar ik losse gewichten aan moet hangen en waarmee ik allerlei soorten oefeningen mee kan doen. o.a. lat pulley, bankdrukken en squiten. Ik kan het zelf zo zwaar maken als ik zelf wil. Ook doe ik wel is bodyweight oefeningen zoals, push-ups, inverted-rows en sit-ups. Ik varieer mijn oefeningen van training tot training, en het is maar net wat voor soort training ik wil doen die dag.

Destijds op de sportschool deed ik optrekken/chin-ups 3x12, dippen 3x12 en push-ups zonder extra gewicht,
3x25 langzame uitvoering op de vuisten. Met een schijf van 5 kilo, 3x 15 langzame uitvoering op de vuisten en dezelfde methode met 10 kilo, 3x10 tot 12.

Ikzelf weeg toen der tijd rond de 80 kilo, maar nu weeg ik ongeveer rond de 75.

Laatst bewerkt:
Ik vind push-ups wel een goede oefening overigens. Ik kan wel begrijpen dat dát als één van de beste oefeningen word gekenmerkt!

Laatst bewerkt:
Ik kan begrijpen dat veel mensen deze oefening ''te ligt'' vinden

Nee.

Te licht, dat wel. Daarom doe ik heb wel eens ja, maar in mijn warming up of aan het eind van een dropset bankdrukken bijvoorbeeld. Maar zoals ik al zeg, aan het einde. Dus als ik al 20 reps met gewichten van 40-110 kg heb gedrukt. Zo licht vind ik ze.

blabla

Ik rook niet & drink weinig, wat zou het mij kunnen schelen om 30 euro per maand te missen? Je investeert tenslotte in jezelf.

Ik rook niet & drink weinig, wat zou het mij kunnen schelen om 30 euro per maand te missen? Je investeert tenslotte in jezelf.

Je kan ook eigen apparatuur kopen? Dat is ook een investering voor jezelf! Je moet dan natuurlijk wel genoeg ruimte hebben daarvoor. :p

Een sportschool is ook niks mis mee. Ik wil alleen maar aangeven dat men thuis ook al heel veel kan doen, zonder dat daar een sportschool voor nodig is.

Ik vond het ook altijd fijn om te sporten in een sportschool, al is het alleen maar voor de sociale contacten daar!

Say what, je rug en biceps trainen met push-ups? Sinds ik push-ups doe maak ik de gains van mijn....
Wat heb je al die jaren in de sportschool gedaan dan? Als je een beetje serieus traint met push-ups kan je er zo 100 achter elkaar, waar je geen reet aan hebt voor massa en kracht.
Beter ga je gewoon zwaar bandrukken en dippen.

Nee.

Te licht, dat wel. Daarom doe ik heb wel eens ja, maar in mijn warming up of aan het eind van een dropset bankdrukken bijvoorbeeld. Maar zoals ik al zeg, aan het einde. Dus als ik al 20 reps met gewichten van 40-110 kg heb gedrukt. Zo licht vind ik ze.

Bedankt voor de correctie! :D

Ja, inderdaad een goede oefening na of voor de training.

ik begrijp je denk ik verkeerd?!

Je kan een dure sportschool abonnement vermijden, door thuis oefeningen te doen. Push-ups bijvoorbeeld! Een goedkope manier van sporten. Push-ups, een vervanger voor bijv. bankdrukken of bankdruk machine. Crunches, een vervanger voor machines en andere materialen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik blijf er wél bij dat apparatuur of losse gewichten essentieel van belang is om meer te bereiken.[/QUOTE]

Maar goed dat jij geen boeken schrijft, want dan konden alle sportscholen sluiten als je een bestseller uitbracht..! Wat een wijsheden hier

Say what, je rug en biceps trainen met push-ups? Sinds ik push-ups doe maak ik de gains van mijn....
Wat heb je al die jaren in de sportschool gedaan dan? Als je een beetje serieus traint met push-ups kan je er zo 100 achter elkaar, waar je geen reet aan hebt voor massa en kracht.
Beter ga je gewoon zwaar bandrukken en dippen.

Correct! Met push-ups word de rug en biceps ook aangesproken.

Het gaat er ook om op welke manier je push-ups traint. Bijv. met de vlakke hand of op de vuisten, met welk tempo, langzame of snelle beweging, en het gewicht wat weggedrukt word natuurlijk.

Met massa heeft dit weinig te maken, dat klopt, maar voor uithoudingsvermogen is dit natuurlijk een zeer effectieve oefening.

Ik trainde voorheen geen push-ups, maar de doorsnee oefeningen zoals bankdrukken en dippen inderdaad.
Zwaar trainen is niet altijd goed, het belangrijkste is de uitvoering en de intensiteit van de uitvoering. Goede houding en vooral trainen met verstand. Niet zomaar wat gaan doen.

Er zijn écht tal van oefeningen, gewoon niet normaal, maar ik vind de losse oefeningen wel de beste. Een natuurlijke beweging.

---------- Post toegevoegd 8 June 2013 om 17:51 ----------

Je kan een dure sportschool abonnement vermijden, door thuis oefeningen te doen. Push-ups bijvoorbeeld! Een goedkope manier van sporten. Push-ups, een vervanger voor bijv. bankdrukken of bankdruk machine. Crunches, een vervanger voor machines en andere materialen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik blijf er wél bij dat apparatuur of losse gewichten essentieel van belang is om meer te bereiken.

Maar goed dat jij geen boeken schrijft, want dan konden alle sportscholen sluiten als je een bestseller uitbracht..! Wat een wijsheden hier[/QUOTE]

Hier worden ook alleen maar gesprekken op niveau gevoerd. :p

Welke vorm moet ik dan gaan doen om mijn rug en biceps optimaal te laten groeien? reps en sets enzo? Is het ook belangrijk om goede brein spier connectie te hebben?

Welke vorm moet ik dan gaan doen om mijn rug en biceps optimaal te laten groeien? reps en sets enzo? Is het ook belangrijk om goede brein spier connectie te hebben?

De duim-kringspier connectie is belangrijker bij deze variant, heb ik vernomen uit betrouwbare bronnen

Terug
Naar boven