- Waardering
- 636
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 10%
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar als je jezelf verzwaard vind ik het een betere oefening dan bench press eigenlijk!
---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 09:54 ----------
Maar kortom gezegd, vinden jullie in het algemeen dat opdrukken voor mensen doen die aan fitness doen? Jullie vinden niet dat in het plaatje past bij de bodybuilders? Ook niet als je jezelf verzwaard? Ik heb gelezen en eigenlijk ook zelf ondervonden dat dit wel een hele goede oefening is. Wel te vergelijken met bench press, maar is weer niet hetzelfde, aangezien met opdrukken meer spieren worden aangesproken.
En opdrukken op de vuisten of met de vlakke hand zit ook wel een wereld van verschil in? Het is niet de bedoeling dat ik mijn gelijk wil halen, maar ik doe al een aantal jaren aan krachttraining en baseer mijn ondervindingen uit eigen ervaringen.
Ik weet dat los trainen sowieso veel effectiever is dan machinaal trainen, en daar hoort opdrukken ook bij.
Veel mensen vinden dit te licht, en gebruiken deze oefening voor warming-ups of tussen setjes, en daar kan ik ook wel goed begrijpen. Nogmaals, door de oefening te verzwaren, zal het een ander effect geven. Dan zou het wel in een trainingsschema kunnen passen? Gr.
Ok stel ik wil stoppen met bankdrukken en beginnen met verzwaard opdrukken. Ik bankdruk setjes met 100 kg bijvoorbeeld en weeg zelf 90 kg. Van die 90 kg komt een deel belastring op mijn voeten en een deel op mijn handen. Stel er komt 50 kg op mijn handen en wil dezelfde belasting als die 100 kg bench hebben, dan moet ik 50 kg verzwaren. Hoe zou jij dit doen?

, gelukkig weet ik de push-up nu weer, heb je er nog een paar?