XXL Nutrition

Push-ups, de vergeten oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Welke vorm moet ik dan gaan doen om mijn rug en biceps optimaal te laten groeien? reps en sets enzo? Is het ook belangrijk om goede brein spier connectie te hebben?

Een cursus lezen is misschien wel wat voor jou?

Ik heb gezegd, dat men met opdrukken ook de rug en biceps traint. Ik heb nergens gezegd dat die 2 spieren optimaal worden getraind. Het is en blijft natuur met name een borstoefening, althans daar word het accent op gelegd!

Een cursus lezen is misschien wel wat voor jou?

Ik heb gezegd, dat men met opdrukken ook de rug en biceps traint. Ik heb nergens gezegd dat die 2 spieren optimaal worden getraind. Het is en blijft natuur met name een borstoefening, althans daar word het accent op gelegd!

Sorry hoor dat ik niet zo slim ben als jij :rolleyes: ik vraag alleen maar om tips :(

welke oefeningen kan ik dan thuis thuis doen om mijn bankdrukkerd te verbeteren?
en als ik 400 pushups per dag doe, verspreid over de dag.. bijv:

50 voor eten
50 na eten
50 na douchen
50 voor douchen
50 voor het slapen
50 bij opstaan
100 bij middaguur

kan ik dan groot en sterk worden? ik snap wel dat ik niet binnen een week eruit zie als arnold zwarzenagger maar als ik dit nu 3 maanden lang doe? en heel veel shakies drink?

welke oefeningen kan ik dan thuis thuis doen om mijn bankdrukkerd te verbeteren?

50 voor eten
50 na eten
50 na douchen
50 voor douchen
50 voor het slapen
50 bij opstaan
100 bij middaguur

kan ik dan groot en sterk worden? ik snap wel dat ik niet binnen een week eruit zie als arnold zwarzenagger maar als ik dit nu 3 maanden lang doe? en heel veel shakies drink?

Ja ja doe maar net of je het allemaal niet weet :mad:

Ik lach me hier een breuk. Zo lang getraind in een sportclub en dan nog zo veel onzin uitkramen.

50 voor eten
50 na eten
50 na douchen
50 voor douchen
50 voor het slapen
50 bij opstaan
100 bij middaguur

Je vergeet de 100 tijdens t eten en, helemaal pijnlijk, de 50 tijdens t slapen. Beginnersfout! Je weet duidelijk niet hoe wij rollen.

Ik lach me hier een breuk. Zo lang getraind in een sportclub en dan nog zo veel onzin uitkramen.

Het is helemaal geen onzin. Vertel jij mij maar dan hoe het wel zou moeten. Kijken of jou kennis en ervaring beter is dan die van mij! Ga je gang!

Het is helemaal geen onzin. Vertel jij mij maar dan hoe het wel zou moeten. Kijken of jou kennis en ervaring beter is dan die van mij! Ga je gang!

Indien er 1 onzinnig ding zou instaan, zou ik er op ingaan. Maar zo veel onzin, neen dank je. Want dan houdt het toch niet op.

Ja ja doe maar net of je het allemaal niet weet :mad:

De Nederlandse grammatica beheersing heeft hij in ieder geval nog niet onder de knie! Alhoewel Nederlands... Iedereen die zich verdiept in bodybuilding/krachtsport zou moeten weten dat Schwarzenegger op deze manier word geschreven. Mogelijk is dat niveau te hoog gegrepen, waardoor je maar in de sportschool terecht bent gekomen om domme kracht uit te oefenen, gewoon weg omdat je dat wel begrijpt? :D

De Nederlandse grammatica beheersing heeft hij in ieder geval nog niet onder de knie! Alhoewel Nederlands... Iedereen die zich verdiept in bodybuilding/krachtsport zou moeten weten dat Schwarzenegger op deze manier word geschreven. Mogelijk is dat niveau te hoog gegrepen, waardoor je maar in de sportschool terecht bent gekomen om domme kracht uit te oefenen, gewoon weg omdat je dat wel begrijpt? :D

Nee dat begrijp ik nog niet helemaal, daarom vraag ik nog wat tips aan jou ;)
Jij bent het orakel van dbb, de Leroy van de pushups, het licht in de duisternis, de zon aan de hemel, de god van het ijzer, een winner hoor je EEN WINNER!

Indien er 1 onzinnig ding zou instaan, zou ik er op ingaan. Maar zo veel onzin, neen dank je. Want dan houdt het toch niet op.

Nogmaals, ik begrijp dat dát niveau te hoog voor je gegrepen is. Als je het niet kan beargumenteren, houd dan gewoon je mond dicht, in plaats van onzinnige reacties te plaatsen hier.

Je hebt allerlei manieren om de borst te trainen. Bankdrukken, dippen, flyeren. pullovers, noem maar op. Allemaal hele goede oefeningen, maar daarbij is wel een abonnement op de sportschool vereist. Ik denk dat het makkelijker kan!

Naar mijn mening, is het niet nodig om een dure abonnementen af te sluiten op de sportschool. Je kan al aardig wat bereiken door een aantal borst oefeningen thuis te doen. Bijv. push-ups, de niet gewaardeerde oefening door de meeste krachtpatsers onder ons. Tóch is dit één van de meest effectieve oefening die er is. Je traint niet alleen de borst, maar ook de triceps, biceps. schouders, bekken, rug en niet te vergeten, de buikspier.
Ik kan begrijpen dat veel mensen deze oefening ''te ligt'' vinden en liever een barbell pakken met gewichten erop.
De intensiteit van de oefening kan men natuurlijk zelf bepalen door de oefening op verschillende manieren uit te voeren, zoals bijv. opdrukken op de vuisten, op opdrukken in een driehoek. Daarnaast kan de oefening ook verzwaard worden om evt. een rugzak met boeken op de rug te doen. Je kan er ook voor kiezen om kortere rustpauzes door de sets te nemen. Kortom, genoeg manieren om een duur abonnement te vermijden!

Ik als sporter weet ook als geen ander dat dit niet de gedachtegang van de gemiddelde krachtsporter is, want zonder eigen materiaal/gewichten is het heel erg moeilijk omdat gene te bereiken, wat men graag wilt.

Na 6 jaar in de sportschool vertoefd te mogen hebben, heb ik nu mijn eigen spullen kunnen kopen en bespaar ik veel geld aan een sportschool abonnement.

Mijn vraag aan jullie is:

Zijn hier nog mensen die regelmatig opdrukken, en wat is jullie mening hierover?

Okay, ik kon het niet laten. Here we go. (en dit slaat enkel op je eerste post)
Je trainde 6 jaar in een sportschool, gaat nu thuis sporten, weegt 75 kilo bij 1m 75 met een vetpercentage van 10 %. DAN BEN JE EEN ECTO. En dit na 6 jaar trainen; Ja inderdaad, voor jou is push up dan een interessante oefening. Voor mensen die reeds meer kracht hebben is dit enkel interessant na zwaar bankdrukken of zwaar trainen van de triceps. Anders heeft het geen nut.
Tweede onzinnige opmerking: je zegt dat je er de biceps mee traint. n**ga, please GTFO.
Derde domme opmerking: je kan er de intensiteit mee aanpakken". Je spreekt over reps aanpassen en zo. Maar met dit alles kan je geen massa gaan opbouwen. En willen we nu net op een dbb forum zitten en geen fitness forum.

Ik zou graag willen weten wat jouw doelstellingen zijn op sportief vlak, en wat je gekocht hebt voor je home gym.

Jij bent het orakel van dbb, de Leroy van de pushups, het licht in de duisternis, de zon aan de hemel, de god van het ijzer, een winner hoor je EEN WINNER!

Licht je antwoord toe.

ROFLOL!!!! Karma for making my day!! Beter dan een hele dag zon!!!

---------- Post toegevoegd 8 June 2013 om 20:53 ----------

Ik doe bodyweight oefeningen regelmatig, soms mijn eigen gewicht alleen, maar ook soms met een schijf van 5 of 10 extra.

Ik heb thuis een multi-station waar ik losse gewichten aan moet hangen en waarmee ik allerlei soorten oefeningen mee kan doen. o.a. lat pulley, bankdrukken en squiten. Ik kan het zelf zo zwaar maken als ik zelf wil. Ook doe ik wel is bodyweight oefeningen zoals, push-ups, inverted-rows en sit-ups. Ik varieer mijn oefeningen van training tot training, en het is maar net wat voor soort training ik wil doen die dag.

Destijds op de sportschool deed ik optrekken/chin-ups 3x12, dippen 3x12 en push-ups zonder extra gewicht,
3x25 langzame uitvoering op de vuisten. Met een schijf van 5 kilo, 3x 15 langzame uitvoering op de vuisten en dezelfde methode met 10 kilo, 3x10 tot 12.

Ikzelf weeg toen der tijd rond de 80 kilo, maar nu weeg ik ongeveer rond de 75.

Jouw vierde domme opmerking: je zat in een sportschool maar je deed enkel oefeningen die je ook thuis kon doen.
Trollende kloon.

ROFLOL!!!! Karma for making my day!! Beter dan een hele dag zon!!!

---------- Post toegevoegd 8 June 2013 om 20:53 ----------

Jouw vierde domme opmerking: je zat in een sportschool maar je deed enkel oefeningen die je ook thuis kon doen.
Trollende kloon.

Ook beter dan een hele nacht zon?

Denk even na over je antwoord, want t is een lastige.

"Grammatica beheersing"?

Is fout geschreven!!!

Terug
Naar boven