Je hebt allerlei manieren om de borst te trainen. Bankdrukken, dippen, flyeren. pullovers, noem maar op. Allemaal hele goede oefeningen, maar daarbij is wel een abonnement op de sportschool vereist. Ik denk dat het makkelijker kan!
Naar mijn mening, is het niet nodig om een dure abonnementen af te sluiten op de sportschool. Je kan al aardig wat bereiken door een aantal borst oefeningen thuis te doen. Bijv. push-ups, de niet gewaardeerde oefening door de meeste krachtpatsers onder ons. Tóch is dit één van de meest effectieve oefening die er is. Je traint niet alleen de borst, maar ook de triceps, biceps. schouders, bekken, rug en niet te vergeten, de buikspier.
Ik kan begrijpen dat veel mensen deze oefening ''te ligt'' vinden en liever een barbell pakken met gewichten erop.
De intensiteit van de oefening kan men natuurlijk zelf bepalen door de oefening op verschillende manieren uit te voeren, zoals bijv. opdrukken op de vuisten, op opdrukken in een driehoek. Daarnaast kan de oefening ook verzwaard worden om evt. een rugzak met boeken op de rug te doen. Je kan er ook voor kiezen om kortere rustpauzes door de sets te nemen. Kortom, genoeg manieren om een duur abonnement te vermijden!
Ik als sporter weet ook als geen ander dat dit niet de gedachtegang van de gemiddelde krachtsporter is, want zonder eigen materiaal/gewichten is het heel erg moeilijk omdat gene te bereiken, wat men graag wilt.
Na 6 jaar in de sportschool vertoefd te mogen hebben, heb ik nu mijn eigen spullen kunnen kopen en bespaar ik veel geld aan een sportschool abonnement.
Mijn vraag aan jullie is:
Zijn hier nog mensen die regelmatig opdrukken, en wat is jullie mening hierover?