XXL Nutrition

Push ups elke dag?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnaast ook: 7 kilo in 3 maanden is subpar. Hoogstwaarschijnlijk zijn die 7 kilo verdeeld over 2kg vet, 3kg spiermassa en 2 kg vocht. Met een goed dieet had je een kilo VET per week kunnen verliezen.

Aantal jaren lid geweest en na verloop van tijd daalt mijn discipline om heen te gaan. Sommige keren vrijwel alleen maar aan het lullen met vrienden en kennissen in de sportschool waardoor serieus trainen er niet echt in zit. Als het hard regent of heel koud is ga ik ook gewoon niet heen bijvoorbeeld. Ook als vrienden van mij niet kunnen of willen ga ik ook niet, ik pieker er niet over om alleen heen te gaan. .
Er zijn echt zo ongelooflijk veel dingen mis met jouw denkwijze dat ik gewoon bijna denk dat je aan het trollen bent. Je gedraagt je als een wijf en je moet je schamen.

Maar maakt niet uit. Zolang je app maar zegt dat je goed bezig bent, toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
En ik dacht dat ik hard was voor nieuwe leden :roflol:
 
Misschien zit ik hier ook wel verkeerd.
Misschien? Dat weet ik wel heel zeker.
Aantal jaren lid geweest en na verloop van tijd daalt mijn discipline om heen te gaan. Sommige keren vrijwel alleen maar aan het lullen met vrienden en kennissen in de sportschool waardoor serieus trainen er niet echt in zit. Als het hard regent of heel koud is ga ik ook gewoon niet heen bijvoorbeeld. Ook als vrienden van mij niet kunnen of willen ga ik ook niet, ik pieker er niet over om alleen heen te gaan.
Goeie mentaliteit, een echte winnaar zie ik al. :thumb:
Met die instelling ga je dingen bereiken in het leven.
De thuis workout die ik nu doe word ik wel degelijk moe van na zo'n half uurtje. Ik verbrand daarmee zo'n 600 calorieën volgens de app.
Dat lijkt me vrij sterk, 600 kcal in een half uurtje moet je echt hard buffelen, dat redde ik op de marathon op 15 km/uur niet eens.
Daarom doe ik er wat push ups naast. En nog heb ik geen enkele last van spierpijn de volgende dag.
Duh.
 
Allemaal professionele bodybuilders hier zie ik aan de reacties. Dat is totaal niet mijn bedoeling om daar bij in de buurt te komen. Ik wil gewoon op een normaal gewicht komen en wat kracht opbouwen met wat uithoudingsvermogen. Dit hoeft zeker niet in een paar weken of maanden. Als mijn enige doel was om zo snel mogelijk breed te worden ging ik wel aan de anabolen en ging ik als een gek aan de gewichten hangen, met daarbij een dieet die puur gericht is daarop. Mijn dieet bestaat voornamelijk uit het drinken van water en het eten van yoghurt, eieren, fruit, kip, rijst, kwark, aardappels, groenten en vlees. Daar bestaat voor ongeveer 90% mijn ''dieet'' uit. Heb eigenlijk alleen maar gezonde dingen in huis liggen. Ik ben voorzichtig met het gebruik van het woord dieet, omdat ik de caIorieën niet tel. Dus het zal hier automatisch belachelijk gemaakt worden. Naast mijn thuis workout via de app ben ik al een tijdje per dag minstens 15 km aan het fietsen, in het weekend vaak zelfs meer. Tevens doe ik 1x per week aan zaalvoetbal voor 1,5 uur. Dus ik ben wel wat meer in beweging dan even een half uurtje via de app een simpel workoutje doen, met wat push ups er naast. Begin december woog ik tegen de 92 kg met kleren en schoenen. Vanmorgen woog ik precies 81 kg. Maar dan zonder kleren. Dus 7kg is een beetje aan de voorzichtige kant qua inschatting wat ik qua kilo's kwijt ben. Ben alleen bang dat ik wat spiermassa heb verloren doordat ik aanmerkelijk minder calorieën eet als voorheen en veel meer verbrand. Zou mooi zijn als ik wat tips kan krijgen hoe ik LANGZAAM wat spiermassa er bij kan krijgen zonder Spartaanse trainingsmethoden en leefwijze. Ik ga aan de bier er staat namelijk een barbecue gepland :D. Goed weekend allen.
 
Zou mooi zijn als ik wat tips kan krijgen hoe ik LANGZAAM wat spiermassa er bij kan krijgen zonder Spartaanse trainingsmethoden en leefwijze. Ik ga aan de bier er staat namelijk een barbecue gepland :D. Goed weekend allen.
niet.
 
Dan kan je nog steeds die
Allemaal professionele bodybuilders hier zie ik aan de reacties. Dat is totaal niet mijn bedoeling om daar bij in de buurt te komen. Ik wil gewoon op een normaal gewicht komen en wat kracht opbouwen met wat uithoudingsvermogen. Dit hoeft zeker niet in een paar weken of maanden. Als mijn enige doel was om zo snel mogelijk breed te worden ging ik wel aan de anabolen en ging ik als een gek aan de gewichten hangen, met daarbij een dieet die puur gericht is daarop. Mijn dieet bestaat voornamelijk uit het drinken van water en het eten van yoghurt, eieren, fruit, kip, rijst, kwark, aardappels, groenten en vlees. Daar bestaat voor ongeveer 90% mijn ''dieet'' uit. Heb eigenlijk alleen maar gezonde dingen in huis liggen. Ik ben voorzichtig met het gebruik van het woord dieet, omdat ik de caIorieën niet tel. Dus het zal hier automatisch belachelijk gemaakt worden. Naast mijn thuis workout via de app ben ik al een tijdje per dag minstens 15 km aan het fietsen, in het weekend vaak zelfs meer. Tevens doe ik 1x per week aan zaalvoetbal voor 1,5 uur. Dus ik ben wel wat meer in beweging dan even een half uurtje via de app een simpel workoutje doen, met wat push ups er naast. Begin december woog ik tegen de 92 kg met kleren en schoenen. Vanmorgen woog ik precies 81 kg. Maar dan zonder kleren. Dus 7kg is een beetje aan de voorzichtige kant qua inschatting wat ik qua kilo's kwijt ben. Ben alleen bang dat ik wat spiermassa heb verloren doordat ik aanmerkelijk minder calorieën eet als voorheen en veel meer verbrand. Zou mooi zijn als ik wat tips kan krijgen hoe ik LANGZAAM wat spiermassa er bij kan krijgen zonder Spartaanse trainingsmethoden en leefwijze. Ik ga aan de bier er staat namelijk een barbecue gepland :D. Goed weekend allen.

Door uw 4 setjes push ups zal je geen spieren kweken.

Hoe je langzaam spiermassa bij kan krijgen. Door een deftig schema te volgen. zowel voeding als trainingsSchema.

Heeft niks met Sparta te maken. Spieren kweken vereist nu eenmaal meer werk dan wat push ups.
 
Als je per se thuis wil trainen; koop in ieder geval twee dumbbell stangen waar je zo'n 30kg op kwijt kan. Dus met 60kg aan verschillende schijven.
Dan kan je verschillende oefeningen dingen, zoals shoulder press, dumbbell fly's en dumbbell press vanaf de vloer.
Een bankje is nog handiger, maar geen vereiste.
Ook een pull up stang aanschaffen, voor tussen de deuropening. Zorg ook dat je een rugtas hebt voor weighted pull ups/push ups.

Je zal wel minstens 3x p/w 45 min moeten trainen, consistent. De producten die je nu eet passen eigenlijk prima in een lean bulk schema, maar je zult genoeg moeten eten
om ook maar iets aan te komen. Zorg dus eerst dat je weet hoeveel Kcal, of voeding zo je wil, je binnen moet krijgen.

Zo ben ik ook ooit begonnen op m'n 17e, niet vanuit jou redenering, maar omdat ik geen sportschool ter beschikking had. Toen wel aardige progressie geboekt binnen 6 maanden.
Alleen qua legs niet, maar denk niet dat je die überhaupt wil trainen.

Succes.
 
Stel jezelf een duidelijk doel: wil je afvallen of spiermassa aankomen.
In het eerste geval is het simpelweg een feit ervoor te zorgen dat je minder kcal binnen krijgt dan dat je verbruikt. In het tweede geval moet je jezelf beseffen dat spiermassa aankomen per definitie een langzaam proces is. Ook als je dit langzaam wilt, is consistent trainen (minstens 3x p/w) een vereiste. Een week vakantie, ala, maar niet bij iedere regendruppel je training al skippen. De voedingsmiddelen die je noemt zijn prima (kwark, groenten, fruit, vlees, eieren, rijst etc.), maar zorg er ook voor dat je essentiele vetten binnenkrijgt (noten, pindakaas). Je hoeft echt niet 'Spartaans' te leven, een keer een biertje of ijsje kan best, maar zorg ervoor dat je dit beperkt en onder controle houdt wat je binnenkrijgt. Besef je ook dat in een periode dat je af wil vallen een BBQ (met waarschijnlijk een hoop (vet) vlees en sausjes) en biertjes niet echt meehelpen, maar dat begrijp je neem ik aan zelf ook wel.

Mocht je thuis willen trainen, zorg dan dat je in ieder geval de basic 'gear' hebt om de compounds te kunnen uitvoeren; de tips hierboven van unkn0wn zijn super.

Op dit forum wil iedereen je echt wel helpen met tips en adviezen om je doelen te bereiken, maar jij bent zelf degene die het uiteindelijk moet doen. Motivatie en inzet zijn een vereiste binnen de krachtsport, en ook om af te vallen. Als het allemaal zo gemakkelijk was, liepen we er allemaal allang bij als een IFBB Pro.
 
Oh, nog een laatste toevoeging: begin alleen met krachttraining als je het ook echt leuk vindt en er plezier in hebt, anders is het een kansloze missie.

Ik ben elke dag blij als ik na een drukke werkdag mijzelf weer even kan uitleven in de gym, ook als daarvoor door een regenbui moet fietsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven