Fitness Seller

'PVV kan dertig zetels halen'

Van mij mogen ze die dertig zetels halen. Eens kijken wat ze ervan bakken. Decennia lang regeren hier al dezelfde klote partijen zoals de Partij van de Arbeid die de multiculturele samenleving in stand houden. Het wordt tijd dat die lafbekken eens in de oppositie zitten. Veel erger kan het voor de autochtoon toch niet worden als de PVV uberhaupt aan de macht komt, al acht ik die kans nihil omdat de meeste andere partijen er geen coalitie mee willen vormen. De democratie in Nederland is een farce.

Vooral is de democratie ver te zoeken in de PVV... Was nou eindelijk eens dat zand uit je ogen. Als er een partij is die alles wat Nederlands is met de voeten treedt is het de PVV wel...

Zou Wilders niet willen vergelijken met een Hitler, maar een vergelijking met Ahmadinidjad is wel op zijn plaats...ook zo'n geflipte malloot die het leger wil inzetten tegen de eigen bevolking en die net zo min respect heeft voor de vrijheid van meningsuiting, de rechtsstaat en democratie als Wilders.

En dan boeken willen verbieden...what's next? Massale boekverbrandingen met de Wilders-jugend?

Laatst bewerkt:
kabinet is gevallen gaat nu de pvv meedoen

Kabinet gevallen, nieuwe verkiezingen. :thumbup:

Eindelijk.:thumb:

gelukkig

okay en nu de poll over hoeveel stemmen de PVV gaat krijgen.

Ik denk zo rond de 18 stemmen.

Wat denken jullie?

Ik stem ook. Het laatste kritieke punt van hun partij programma deze verkiezingen dat elders op de site gepost staat heeft mij ervan overtuigd om deze keuze te maken. Ik hou ook zoveel van dieren .....:heart: :o

ff scrollen:

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

Laatst bewerkt:
Mooi zo, dat wordt PVV stemmen.

Vooral is de democratie ver te zoeken in de PVV... Was nou eindelijk eens dat zand uit je ogen. Als er een partij is die alles wat Nederlands is met de voeten treedt is het de PVV wel...

Zou Wilders niet willen vergelijken met een Hitler, maar een vergelijking met Ahmadinidjad is wel op zijn plaats...ook zo'n geflipte malloot die het leger wil inzetten tegen de eigen bevolking en die net zo min respect heeft voor de vrijheid van meningsuiting, de rechtsstaat en democratie als Wilders.

En dan boeken willen verbieden...what's next? Massale boekverbrandingen met de Wilders-jugend?
Leger wil hij inzetten tegen straattuig veronderstel ik? Niet zo vreemd, waren ze hier ook ooit van plan (de gematigde partijen). Voor extreem tuig heb je soms geen andere keuze zegt men.

Boeken verbieden, ach dat is ook niets nieuws, er zijn nu ook al boeken verboden. En vermits Wilders het boek dat hij wil verbieden vergelijkt met een boek dat reeds verboden is, eigenlijk niet eens zo vreemd qua standpunt.

Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk tegen een verbod ben voor om het even welk boek. En ook het leger inzetten tegen straattuig zie ik niet zitten, is niet hun taak imo.

Maar om nu te zeggen dat Wilders een dictatoriale gek is, dat gaat wat ver. Zijn standpunten zijn gewoon typisch extreem-rechts en anti-islam.

Nou, met dat pvv, zie er wel tegenop dat ie dienstplicht wilt invoeren :( wil ik echt niet

De vraag is of Wilders zelf wel een coalitie wil vormen met een andere partij. Ik ben daar lang niet zeker van. Iemand die zo overtuigd is van zijn eigen grote gelijk is niet geneigd om water bij de wijn te doen. Verder is het maar de vraag of zijn partij groot genoeg is om de bekwame mensen te leveren voor de verschillende departementen.

Ik denk uiteindelijk dat Wilders idd het beter zou doen in de oppositie. Als hij het goed aanpakt kan hij zelfs zijn stemmen/zetels misschien behouden in tegen stelling tot bv de SP, die bewust voor de oppositie gekozen hebben maar er niet veel van gebakken hebben met als resultaat dat ze veel stemmen/zetels zijn kwijt geraakt...

Leger wil hij inzetten tegen straattuig veronderstel ik? Niet zo vreemd, waren ze hier ook ooit van plan (de gematigde partijen). Voor extreem tuig heb je soms geen andere keuze zegt men.

dat is een onzettend eng en gevaarlijk standpunt, het leger is geen orde dienst en kan die taken ook niet uitvoeren. Het leger inzetten tegen eigen bevolking is een anti rechtsstaat principe en treedt de rechtszekerhei beginselen met de voeten.
Boeken verbieden, ach dat is ook niets nieuws, er zijn nu ook al boeken verboden. En vermits Wilders het boek dat hij wil verbieden vergelijkt met een boek dat reeds verboden is, eigenlijk niet eens zo vreemd qua standpunt.
Voor iemand die zich voordoet als voorvechter voor vrijheid van meningsuiting is dat een extreem veeg teken, natuurlijk. En boeken verbiedenis so wie so achterlijk.

Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk tegen een verbod ben voor om het even welk boek. En ook het leger inzetten tegen straattuig zie ik niet zitten, is niet hun taak imo.
zo had ik je ook niet ingeschat hoor.

Maar om nu te zeggen dat Wilders een dictatoriale gek is, dat gaat wat ver. Zijn standpunten zijn gewoon typisch extreem-rechts en anti-islam.

extreem rechts is per definitie anti-democratisch dat is wat ze extreem-rechts maakt: centralisatie van macht. ;-)

Ik denk uiteindelijk dat Wilders idd het beter zou doen in de oppositie. Als hij het goed aanpakt kan hij zelfs zijn stemmen/zetels misschien behouden in tegen stelling tot bv de SP, die bewust voor de oppositie gekozen hebben maar er niet veel van gebakken hebben met als resultaat dat ze veel stemmen/zetels zijn kwijt geraakt...

Zou hem graag in het kabinet willen zien zodat hij hard faalt. Het enige wat hij heeft zijn scherpe one-liners. Qua debatteren zit Wilders op het niveau van Hamer. Neem nou de afgelopen week. Halsema, Pechtold en Rutte zijn zo'n beetje de mensen die altijd vooraan staan om discussie te voeren. Wilders hoor je alleen als hij zijn tekst mag oplezen. Daar zitten altijd opvallende stukjes in waardoor het naar voren wordt gehaald en tokkie nederland denkt dat hij goed kan debatteren.

dat is een onzettend eng en gevaarlijk standpunt, het leger is geen orde dienst en kan die taken ook niet uitvoeren. Het leger inzetten tegen eigen bevolking is een anti rechtsstaat principe en treedt de rechtszekerhei beginselen met de voeten.
Anderzijds heb je bij politie ook eenheden die meer weg hebben van militaire eenheden dan de wijkagent om de hoek ;) Zo groot is de stap dus niet. Maar ik snap je punt.

Voor iemand die zich voordoet als voorvechter voor vrijheid van meningsuiting is dat een extreem veeg teken, natuurlijk. En boeken verbiedenis so wie so achterlijk.
Omdat hij er van overtuigd is dat de islam een groot gevaar vormt voor hoe hij Nederland ziet. Die literatuur staat volgens hem haaks op zijn omschrijving van de Nederlandse samenleving en hij wil natuurlijk het 'probleem' bij de wortels aanpakken i.e. het boek waar alles mee begint wegnemen. Maar dit is onuitvoerbaar en onrealistisch en elk verstandig mens beseft dat het principieel en wettelijk niet kan.

extreem rechts is per definitie anti-democratisch dat is wat ze extreem-rechts maakt: centralisatie van macht. ;-)
Dat is relatief, extreemrechts kent ook vele gradaties natuurlijk. In de VS spreek je dan gewoonlijk over neonazisme terwijl het hier gewoon zoals het woord zegt de uiterst rechterzijde vertegenwoordigd. Enorm verschil dat de linkerzijde graag op één hoopje gooit. Voor extreemrechts in de VS vormt Wilders wellicht een grote vijand gezien zijn pro-joodse standpunten.

Wilders vormt geen gevaar voor onze samenleving omdat onze structuren niet toelaten dat er een dictator aan de macht kan komen en zich kan ontpoppen als een soort nieuwe Hitler. Elk vergelijk met Hitler en de nazi's is dus op meer dan één vlak absurd te noemen als we het hebben over extreemrechts in Nederland.

Extreemrechts is net als elke partij afhankelijk van het stemgedrag en is dus ook onderhevig aan democratische principes. Dat jij Wilders' partij ondemocratisch vindt is best mogelijk, maar ook die partij ontsnapt niet aan onze democratie en is dus per definitie democratisch te noemen als ze aan macht wint. In andere landen is de centralisatie binnen extreemrechtse partijen trouwens niet zo groot als bij de PVV. Elke politieke partij wil zoveel mogelijk macht (en dus een centralisering van de macht) de PVV of het Vlaams Belang vormen daar geen uitzondering op. Ik zie daar ook niet het grote verschil tussen hen en de andere partijen. Gelukkig zijn daar grenzen aan, wat imo een voordeel vormt in vergelijking met andere regeringsvormen als het Amerikaanse. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan: regeringsvorming is bij ons vaak véél moeilijker.

Omdat extreemrechts gewoonlijk met 25% al aan een zekere top zit in de West-Europese landen, valt het dus allemaal wel mee met dat potentieel gevaar. 25% betekend 75% water bij de wijn voor Wilders. Dan zijn de scherpe kantjes er weer grotendeels af. Juist daarom ook denk ik niet dat hij wil regeren.

Fundamentele grondrechten willen ontnemen bij bepaalde groepen is toch wel in strijd met de Westerse democratische principes. Maar goed je kan niet anders verwachten van een vriend van de ultrazionisten in Israel. Die gasten zien alles wat niet Joods is toch al als minderwaardig, Wilders sluit daar prima op aan met zijn superioriteitsgevoel.

Mijn stem zal ook als vorige keer naar de PVV gaan.

Je bent 17 jaar. Je weet dat de padvinderij niet hetzelfde is als het leger he?

Terug
Naar boven