XXL Nutrition

PVV Topic

Thales mijn anologie ziet op een verschil tussen landen die verder niet zoveel met elkaar te maken hebben. Zoals jij het uitlegt lijkt het meer over een groepje mensen te gaan binnen een land. Waarom zou je als land niet iedereen 10k gunnen ipv 2k zoals die andere landen hun inwoners geven.

Wat ik ermee bedoel is dat de gemiddelde Nederlander het enorm goed heeft. Uitzonderingen zijn altijd aanwezig maar die zijn bijzonder klein. Vergelijk dit maar met veel andere (westerse) landen.

En dat artikel van vrijheid van geloof hoort geen eigen art in de GW te hebben. Het is een te zwaar uitgementen aftreksel van de vrijheid van meningsuiting imo.
Al het geloof verbieden zou een betere maatregel zijn maar dit is mijn mening en dus niet verantwoord tegenover de vele mensen die wel geloven. Gaat niet gebeurden dus.

Ik vind tot dusver dat Wilders beter op zijn plek is in de oppositie. En de controverse over bepaalde uitlatingen herken ik ook ten dele. Kopvoddentax gaat echt niet gebeuren, alle moskeeen dicht evenmin. Wat wel kan is een moskee sluiten wanneer deze zaken laat prediken die niet overeenkomen met de waarden en normen in NL, wanneer deze enkel door buitenlandse mogenheden worden gefinancierd e.d. Ik weet overigens niet precies welke standpunten in strijd zijn met de grondwet maar dan zal op die punten moeten worden geschaafd en/ of de wet op punten moeten worden aangepast. Neem nou dat artikel om je gekwetst te voelen, dat werkt niet in de praktijk. Weg ermee. Zolang Wilders niet oproept tot geweld of wetten overtreedt is er wat mij betreft geen reden om hem bij voorbaat uit te sluiten.

In het verleden zijn radicale imams vanuit voornamelijk Egypte/Saudi Arabië gehaald (door de NL overheid) wat ervoor heeft gezorgd dat o.a. de islam, in sommige moskeeën, strenger is en niet op gelijke aard met de hier geldende normen en waarden. Ik ben ook van mening dat onoverzichtelijke financiële hulp door zulke landen verboden moet worden. Ken niet de hele theorie hierachter maar hier moet zeker een voorstel voor komen. De oppositie is de enige plek waarin Wilders kan floreren, de kracht van het populisme zit in de oppositie. Mocht Wilders toch gaan regeren en een coalitie vormen, moet hij zowat alle standpunten van de PVV achter zich laten wat dus resulteert in hetzelfde als veel mensen nu over de huidige partijen denken. Zonder daadkracht en een verlies op de standpunten waarvoor mensen hebben gestemd.

Wanneer de PVV niet haar speerpunten, linksom of rechtsom, (ten dele) kan uitvoeren tijdens deelname in de regering is het risico dat zijn aanhang hoop verliest en de gevestigde partijen in de handjes wrijven. Of er staat een ander figuur op waar de hoop op kan worden gevestigd. Zo is het afgelopen decennia gegaan. Ik gun elke stemgerechtigde een ander verloop. Daarom blijf ik terugkomen op de grootste winst van Wilders tot dusver, namelijk het (gedeeltelijk) overnemen van bepaalde standpunten en/ of over de eigen schaduw stappen door andere partijen.

Wat er toentertijd verkeerd is gegaan bij de mensen die hierheen gehaald zijn en de islam geloven is het volledig ontbreken van enige kennis bij (lokale) overheden. Het is alsof jij en ik verhuizen naar het buitenland en ze daar allerlei instanties uit de biblebelt laten overvliegen om her en der lokaal onderdelen op te richten voor de NL gemeenschap. Dat helpt niet bij integreren. Dat moddert maar voort. Ze behandelen alsof het mensen zijn die gepamperd moeten worden helpt ook niet. Die hele welzijnsindustrie moet uit elkaar getrokken worden en tegen het licht worden gehouden.

Wanneer de PVV niet haar speerpunten, linksom of rechtsom, (ten dele) kan uitvoeren tijdens deelname in de regering is het risico dat zijn aanhang hoop verliest en de gevestigde partijen in de handjes wrijven. Of er staat een ander figuur op waar de hoop op kan worden gevestigd. Zo is het afgelopen decennia gegaan. Ik gun elke stemgerechtigde een andere verloop.

Goede discussie, meningen verschillen maar goed we hebben niet voor niets zoveel keuze in partijen. We zullen zien hoe het na 15 maart eruit gaat zien. Gelukkig (vind ik) is een democratie langzaam met besluitvorming waardoor grote ingrijpende veranderingen niet zo snel voor gaan komen. :)

Wat er toentertijd verkeerd is gegaan bij de mensen die hierheen gehaald zijn en de islam geloven is het volledig ontbreken van enige kennis bij (lokale) overheden. Het is alsof jij en ik verhuizen naar het buitenland en ze daar allerlei instanties uit de biblebelt laten overvliegen om her en der lokaal onderdelen op te richten voor de NL gemeenschap. Dat helpt niet bij integreren. Dat moddert maar voort.

Klopt, de integratie van Molukkers, Marokkanen en Turken is voor een redelijk groot deel mislukt. Die problemen voelen wij (en hunzelf) nog. Ik weet even niet welk artikel het was maar over het algemeen wijst de geschiedenis zich in enkele generaties uit en zullen de gevestigde 1e, 2e, 3e generatie uiteindelijk integreren. Meen dat dit gemiddeld 100 jaar duurt dus hebben we nog zeker de helft te gaan. Uiteindelijk komt het dus wel goed maar dit blijft moeilijk te accepteren. Ik hoop dat het volgende kabinet ook niet zal bestaan uit liberale partijen doordat het integratiebeleid van de VVD niet deugt. Moet zeggen dat ik daar ook niet geheel over ben geïnformeerd en ik het niet deugen uit het nieuws haal. Betrouwbaar? Geen idee. Denk dat hier wel het een en ander in moet veranderen.

Gelukkig (vind ik) is een democratie langzaam met besluitvorming waardoor grote ingrijpende veranderingen niet zo snel voor gaan komen. :)
Momenteel kiezen we niet direct de regering, niet direct de premier, geen burgermeester en de referenda die we hebben gehad stellen weinig voor. Laten we daar eens mee beginnen, dan wordt de 'democatie' wat moderner. Het huidige stelsel heeft lang effect gehad maar voldoet niet meer in alle gevallen voor de problemen die er anno 2017 zijn. Nu is het eens per vier jaar (of korter) naar de stembus, een stem uitbrengen en wachten op de volgende verkiezing. We kunnen naar alle uithoeken van de wereld tegenwoordig en hoe ironisch is het dan we steeds meer het gevoel hebben verder van onze politici te staan. Die binding kan en moet beter.

Hoe langzaam het bij de Europese Unie gaat is geen voordeel m.i. Dat gaat echt veeeeeel te traaaaaaaaaag. Over een gebrek aan democratische legitimiteit gesproken.

Over spanningen gesproken:

Marokkaanse Medewerker beveiligingdienst Kon. Huis & Wilders lekte info naar Marok-NLse misdaadorganisatie | ThePostOnline

Een ‘ervaren politieagent’ van Marokkaanse afkomst die werkt bij de Dienst Bewaken en Beveiligen (DBB, verantwoordelijk voor beveiliging van leden Koninklijk Huis en ook beveiliging van Geert Wilders) wordt er van verdacht geheime en gevoelige informatie te hebben gelekt naar een ‘Marokkaans-Nederlandse misdaadorganisatie’, zo meldt NRC Handelsblad.

Politiebronnen melden echter dat het ‘zeer verontrustend’ is dat informatie is uitgelekt naar een Marokkaans-Nederlandse misdaadinformatie door een dienst die ook Wilders moet beveiligen. Wilders wordt mede bedreigd door zijn kritiek op Marokkaanse criminelen en Marokkaans tuig. “De schade is nog niet te overzien”, zo laat een bron aan NRC weten.

Agent bij dienst beveiliging lekte naar Marokkaans-Nederlandse criminelen

Door het verspreiden van geheime politie-informatie van de beveiligingseenheid bestaat het risico dat kwetsbare en bedreigde personen gevaar lopen. Locaties van safehouses zijn mogelijk uitgelekt.

„Het probleem van deze corruptie-onderzoeken is dat deze opgepakte politieagenten loyaler zijn aan hun Marokkaanse familieleden of vrienden dan aan de politie-organisatie”, zegt een bij de opsporing betrokken politieman.

Laatst bewerkt:
Momenteel kiezen we niet direct de regering, niet direct de premier, geen burgermeester en de referenda die we hebben gehad stellen weinig voor. Laten we daar eens mee beginnen, dan wordt de 'democatie' wat moderner. Het huidige stelsel heeft lang effect gehad maar voldoet niet meer in alle gevallen voor de problemen die er anno 2017 zijn. Nu is het eens per vier jaar (of korter) naar de stembus, een stem uitbrengen en wachten op de volgende verkiezing. We kunnen naar alle uithoeken van de wereld tegenwoordig en hoe ironisch is het dan we steeds meer het gevoel hebben verder van onze politici te staan. Die binding kan en moet beter.

Hoe langzaam het bij de Europese Unie gaat is geen voordeel m.i. Dat gaat echt veeeeeel te traaaaaaaaaag. Over een gebrek aan democratische legitimiteit gesproken.

Ik zie dit anders. Ik vind idd dat het traag gaat maar, ik ben van mening dat de 'gemiddelde' burger niet in staat is om mee te regeren. Kijk naar de Brexit, de hoopvolle burger stemde uit de EU. Wie wordt het hardst getroffen, dat is de minder bedeelde Brit. Ik denk dat onwetendheid in veel van deze zaken problemen kan opleveren die uiteindelijk (vaak) de normale man in de portemonnee kan raken.
Wel ben ik voor de verkiezing van een premier, burgemeester, geen getrapte Eerste Kamer verkiezing meer en weg met de koning (ondanks dat hij weinig inbreng heeft).

Ik denk dat meer macht voor de EU de snelheid kan verhogen en ik ben een voorstander daarvan. Ik zie iig meer voordelen bij de EU dan nadelen, voornamelijk doordat de grootste inkomsten van NL in de handel ligt. Maar ik ben niet helemaal thuis in het huidige systeem dat daar gehanteerd wordt dus ik kan een verkeerde inschatting maken.

Ik denk dat meer macht voor de EU de snelheid kan verhogen en ik ben een voorstander daarvan.
Europa is iets waar we profijt van hebben maar we hebben van de EU ook zeker last. De blauwdruk voor EU is van voor de globalisering. Het piept en kraakt. Onvoldoende transparant en het toelaten van o.a. Griekenland is onverstandig geweest. Dat leek meer om prestige te gaan. Wat te denken van Roemenië of Bulgarije. De expansiedrift van de EU (door lieden als Verhofstadt) i.s.m de Navo is gevaarlijk. In '45 werd de Navo opgericht uit veiligheid voor de expansiedrift van Rusland, de sovjet- unie is inmiddels verdwenen maar de Navo niet. De bestaansreden van toen is niet meer van toepassing. De Navo is een van de gevaarlijkste organisaties ter wereld. Amerika gebruikt de Navo om zowel op geopolitiek als economisch vlak doelen te verwezenlijken. Is gewoon een reserveleger.

Laatst bewerkt:
Ik snap sowieso niet waarom daar een quotum voor is..

Dion Graus diende eens een motie in met de strekking dat er geen moslims mogen werken in de veiligheidszone van luchthaven Schiphol omdat het potentieel gevaar op mogelijk aanslagen willen plegen te groot was. Dat vond de kamer kwetsend. Groenlinks, D66, PvdA en die dikke Ton Elias van de VVD waren furieus.

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat onlangs, middels waarschuwingen van Belgische veiligheidsdiensten, duidelijk werd dat verschillende (oud)werknemers van Brussel Airport jihadstrijders of -voorstanders blijken te zijn,

voorts constaterende dat zich op Schiphol zelfs een Islamitische gebedsruimte bevindt in het hart van de luchthaven, vanwaar de koffers naar de vliegtuigen worden getransporteerd,

spreekt uit dat dit soort onveilige situaties op Nederlandse vliegvelden waar mogelijk voorkomen dient te worden,

verzoekt de regering in te zetten op preventie als beste verdediging en er zorg voor te dragen dat mensen met een nationaliteit van een Islamitisch land nimmer werkzaam zullen zijn binnen veiligheidsschillen en zenuwcentra van onze luchthavens,

en gaat over tot de orde van de dag.

Graus

Elias: flagrante nonsens, discriminatoire uitlatingen

Maar als je dit ziet:
[Link niet meer beschikbaar]

Mocro 1
Agent verdacht van lekken informatie naar Marokkaanse criminelen
Mocro 2
Haagse agent blijkt mol voor drugsbende

• Topic Starter Topic Starter

Knap koppie
Pik trekken ofzo
Dat ik van m hou

:roflol:

Europa is iets waar we profijt van hebben maar we hebben van de EU ook zeker last. De blauwdruk voor EU is van voor de globalisering. Het piept en kraakt. Onvoldoende transparant en het toelaten van o.a. Griekenland is onverstandig geweest. Dat leek meer om prestige te gaan. Wat te denken van Roemenië of Bulgarije. De expansiedrift van de EU (door lieden als Verhofstadt) i.s.m de Navo is gevaarlijk. In '45 werd de Navo opgericht uit veiligheid voor de expansiedrift van Rusland, de sovjet- unie is inmiddels verdwenen maar de Navo niet. De bestaansreden van toen is niet meer van toepassing. De Navo is een van de gevaarlijkste organisaties ter wereld. Amerika gebruikt de Navo om zowel op geopolitiek als economisch vlak doelen te verwezenlijken. Is gewoon een reserveleger.
Rusland is nog steeds een groot probleem, dat nog groter gaat worden door ene trump.

Rusland is nog steeds een groot probleem, dat nog groter gaat worden door ene trump.
Zou minder focus leggen op en Trump en Rusland. Het 'heartland' (euraziatisch continent met oost europa als centrum) is volop in ontwikkeling, min of meer gedwongen door het Westen. China zal Rusland niet laten vallen, omgekeerd evenmin. Ze zijn pakweg 15 jaar geleden niet voor niets een militaire samenwerking aangegaan, de zgn. Shanghai Cooperation (SSO) waarvan de blauwdruk al in '96 ontstond. Ze stemmen strategiën op elkaar af, houden oefeningen, werken samen, hebben uitwisselingen, wederzijdse opleiding officieren. De groep heeft zich uitgebreid. Zo hebben ze waarnemers en landen met een zgn. 'dialoogstatus'. Onder die waarnemers zit o.a. Iran, onder landen met een dialoogstatus zitten o.a. India en Turkije. De intensivering van deze geopolitieke contacten in het 'heartland' zijn niet meer af te remmen. Het heeft een sterk politiek, militair en economisch component. Dit zag je goed uit de eerste reactie van Poetin toen Obama in '14 het sanctiebeleid instelde naar aanleiding van Oekraïne. De energiepijpleidingen werden omgekerd en direct naar China gericht. Poetin is naar China vertrokken en heeft daar gelijk energiedeals gesloten. Niet voor een paar jaar maar wel voor 30 of 40 jaar. In die termijnen wordt gedacht.

Dit proces is mede in een stroomversnelling geraakt door de Oekraïne en expansiedrift van de Nato. De Nato heeft afspraken geschonden met Rusland welke in een tijd gemaakt werden toen Rusland onder Jeltsin zwak was. China hebben de alarmbellen gehoord en gezien dat de druk telkens wordt verhoogd op Rusland en wanneer deze door de knieën zou gaan dan zijn zij (China) wellicht de volgende die in het 'heartland' worden omsingeld. En als ze iets niet willen daar is het die continentale omsingeling. Dus zullen ze Rusland blijven steunen. De centraal aziatische staten zijn tot ontwikkeling gekomen. Iran en Turkije kijken hier begerig naar en zien mogelijkheden, willen ook meedelen in de pot. De wereldhandel zal zich gaan verplaatsen. Al deze ontwikkelingen zijn eigenlijk gedwongen door het Westen.

Van Obama wordt hoog opgegeven in het Westen. Terwijl zijn beleid uit niet veel meer heeft bestond dan verhalen vertellen, zedenprekerij. Ondertussen ontzettend veel oorlog gevoerd, regimes omver (willen) werpen, nergens succesvol geweest. Ja hij had een en ander op zijn bordje gekregen door zijn voorganger Bush maar hij heeft niets gedaan om dit te stoppen ('change'), sterker nog is ermee door gegaan en heeft al die neocons overgenomen en laten zitten. Deze neocons hebben veel ingezet op verovering van dit 'heartland'. Allemaal verpakt in dat sausje van 'we maken een betere wereld, democratischer blabla'. Overal op een ramp uitgelopen. Afghanistan, Irak, Libië, Syrië, Oekraïne. En Obama heeft heirmee de anti- westerse coalitie sterker gemaakt. Ze, neocons, hebben in '13- '14 ook geprobeerd om de democratisch gekozen regering in Hongarije omver te werpen. Laat het tot je doordringen. Een lid van de EU, democratisch verkozen. De republikeinen onder Trump hebben daar nu overigens afstand van genomen. Obama heeft dat (onvermijdelijke) proces, in bloei brengen van het 'heartland', enorm bespoedigd. Niemand snapt dat. Obama heeft de munitie geleverd voor het meest sterke anti- westerse bondgenootschap van pakweg de afgelopen 100 jaar. En daarmee de positie van het Westen in gevaar gebracht. Als je kijkt op de kaart is het 'heartland' afgedekt. Westen heeft er niks te zeggen en daar trekken ze zich ook niks aan van het Westen. Dit heeft die club rondom Trump ook gezien. Zijn waarschijnlijk veel business lui die dit, de verregaande organisatie van het 'heartland', met lede ogen hebben aangezien. Trump wilt samenwerken met landen als Rusland om voet aan de grond krijgen. Niet militair zoals in het verleden maar in de handels sfeer. Rusland en China uit elkaar spelen zal niet lukken. Is niet toevallig dat hij die Rex Tillorson heeft benoemd, is bekend met Russen. Dit is al een heel ander accent dan het beleid van Obama en neocons.

Er is een verzwakking van Europa gaande. Zonder effectief leger, zonder effectieve grensbewaking en dergelijke. Met de brexit is Europa geen mondiale macht meer. Hongarije, die overigens een referendum had voor toetreding tot de Nato dat niet rechtsgeldig was maar er toch doorheen gedrukt werd, heeft onlangs Poetin op bezoek gehad. Orban gaat binnenkort bij Trump op bezoek, tel uit je geopolitieke winst. Tusk heeft een soort brandbrief geschreven waarin min of meer te lezen valt dat Europa op voet van oorlog staat met zo'n beetje alles en iedereen. Deze brief is overigens in geen enkele tv media in NL besproken, toch schokkend. We zitten in een geopolitiek isolement. Teveel mensen zitten op een roze wolk van ideologie. Men ziet natuurlijk ook dat er hele rare ideeën bestaan over internationale politiek in Europa. Wie zet nou de grenzen wagenwijd open. Niemand buiten Europa doet dat. Rusland niet, China niet, Amerika niet. Nergens kom je in. De wereld is aan het veranderen. Neem de politie in Molenbeek die gingen staken omdat ze zich niet langer veilig voelde. Ronduit belachelijk dat het zover is gekomen in Europa. Veel mensen zeggen dat het een fout is van Engeland om uit de Europese Unie te stappen. Maar de blauwdruk is nog van voor het globaliseringstijdperk. Ik denk dat Engeland best in bloei kan gaan komen, net zoals centraal- azië na het uiteenvallen van de sovjet unie. Je kan immers vanuit een centrum beslissingen gaan nemen, in Brussel gaat alles ontzettend traag. Er zijn daarbij ook nog veel mensen binnen Brussel die niet in staat zijn tot realistisch denken.

Het gaat om twee broers, die in 2015 al geschorst zijn. Dat is vandaag pas aan Geert Wilders verteld. Ook Blok claimt dat hij er pas vandaag over is geïnformeerd, maar dat weerhield hem er niet van de zorgvuldige journalistieke publicatie van de Telegraaf in de war te sturen. Dus steek die draagvlak en diversiteit voorlopig maar even in jullie blauwe behind en ga verdomme je mensen eens screenen.
Nog twee topbeveiligers DBB fout

Dat zijn drie beveiligers in de fout, drie mocro's. :o

Werken er bij DBB alleen Marokkanen?

Terug
Naar boven