AndroidHealthClinic

quad injectie

Sergeant

Advanced Bodybuilder
Waardering
60
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Hallo boys,

Volgende kuur wil ik toch in mijn quad gaan prikken ipv glute, omdat dat toch makkelijker als je alleen bent. Hebben jullie nog extra dingen waar ik op moet letten, niet the usual things maar bv een belangrijke zenuw, waar ik absoluut niet moet prikken bv.
En hoe kan ik makkelijk de plek bepalen, spotinjections laat meerdere zien ook boven en binnekant. Hoe bepaal ik de juiste plek? Glute bv deed ik denkbeeldig in 4delen etc.

Bij quad zijn er meer kansen op zenuw raken en ader denk ik, vandaar deze vragen.

Alvast bedankt

Hallo boys,

Volgende kuur wil ik toch in mijn quad gaan prikken ipv glute, omdat dat toch makkelijker als je alleen bent. Hebben jullie nog extra dingen waar ik op moet letten, niet the usual things maar bv een belangrijke zenuw, waar ik absoluut niet moet prikken bv.
En hoe kan ik makkelijk de plek bepalen, spotinjections laat meerdere zien ook boven en binnekant. Hoe bepaal ik de juiste plek? Glute bv deed ik denkbeeldig in 4delen etc.

Bij quad zijn er meer kansen op zenuw raken en ader denk ik, vandaar deze vragen.

Alvast bedankt

Lekker relaxt gaan zitten, en de rest van de tips ken je denk ik al. Ideale plek om zelf te zetten.

zet niet te laag bij je knie, gister zelf een stuiptrekking gehad toe de naald erin ging, zenuw ofzo. Beetje in het midden van me quad zet ik een beetje aan de zijkant.

Ik strek meestal mn been even en dan kan je de spier als het ware vastpakken. Dan ontspan ik mn been en prik ik op ongeveer 1/3 van mn bovenbeen vanaf de bovenkant.

• Topic Starter Topic Starter
Pakken jullie de spier ook vast tijdens prikken, zoals op filmpje op youtube? En welke naald gebruik ik hier het beste voor. 0,6x25 of 0,7x30 ? Prik wel het liefst complete naald naar binnen zodat ik niet ongemerkt dieper kan gaan.

Is de kans op zenuw raken etc vrij groot, of valt het allemaal wel mee?

Gewoon prikken merk je vanzelf, ik heb met 0,6 of 0,7 in me been niet echt verschil gemerkt

Niet vastpakken en prikken ruim boven het midden, rechts op het bovenbeen. Houd het been waarin je prikt licht gestrekt zodat er geen spanning op staat. Laat de naald zich een weg banen, dus langzaam inbrengen zonder veel kracht te zetten.

Ik heb nog altijd in mn quads geprikt, zie geen reden om over te stappen naar glute.

Ik gebruik zelf 0,7x35mm, erg fijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb altijd met 0,6 x 25 geprikt in mijn been, werkte goed.

Misschien eens schouder proberen. Vind ik altijd erg makkelijk.

Dan zal ik s de 0,6x 25 halen. Is dat voldoende of moet je daar erg droog voor staan om met die te prikken?

En hoe zitten jullie? Met been gestrekt of been rustend op de grond? Of te eel hoe laat ik mijn been zon ontspannen mogelijk?

Zittend met been gestrekt en ontspannen. Je kan em zo los schudden als ie ontspannen is.

Hele goeie tip: Prik de naald de eerste 2milimeters ff snel door de huid. Ga daarna heel langzaam je been in. Zo voel je het aankomen als er een zenuw dichtbij ligt. Dan kan je de naald er omheen sturen of opnieuw prikken als dat niet lukt.

Maar is 25mm lang genoeg dan? Als je heel droog staat is het natuurlijk anders dan op 16%. Heb uiteraard ook geen zin om mee een ei te lopen.

En hoe zitten jullie? Met been gestrekt of been rustend op de grond? Of te eel hoe laat ik mijn been zon ontspannen mogelijk?

Ik deed het ook altijd zitten, maar kreeg de tip bij ons in het ziekenhuis dat het het beste is om het staand te doen.
Leunen op het been waar je niet in spuit, wanneer je injecteert in het rustende been langzaam de tenen op en neer bewegen, dan verpreid de vloeistof zich beter. Ik doe het zo ook voortaan en het is allemaal een stuk prettiger.

Ik zet met een 30mm naald.

@Ordell: waarom verspreid de vloeistof dan beter?

Heb zo eens een stuiptrekking gehad. Niets ergs, maar ik verkies de glutes. Lekker makkelijk.

Bij een kortwerkende ester en veelvuldig prikken zou ik natuurlijk ook quad doen.

Ik deed het liggend in de zetel met het been gestrekt en in rust. Halverwege en iets naar de buitenkant.

Je eerste quad injectie vergeet je nooit meer. Deed de eerste dagen aardig wat pijn. Betert wel.

Okee ik twijfel nog steeds over de lengte. Heb geen super quads oid, daarom zpu ik loever met 25 prikken ipv 30. Maar dan heb ik weer kans op een ei onder mijn huid.

Hoor zoveel verschillende verhalen.

Terug
Naar boven