Fitness Seller

Race naar 150kg squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Legit rep.
Misschien een tip: Probeer niet zo ver naar achteren te lopen. 2 stapjes zijn genoeg. De rest is verloren energie.
En as je terug recht staat. Probeer even te blijven staan in lockout. Nu lijkt het alsof je bovenaan de rep alle controle verliest en bijna vooruit het rack in struikelt om de bar te racken.
Als je geen wedstrijd doet is dat niet zo van belang. Maar tonen dat je 't gewicht onder controle hebt is gewoon goeie form.
Op naar de 142,5kg. :)
Bedankt voor de tip. I k heb het filmpje eens herbekeken en inderdaad, best blijf ik even staan. Maar ik moet wel zeggen dat het gewicht, op de schouders, niet zwaar aanvoelde. Ik bedoel, ik herinner me hoe het gewicht 120 kilo zwaar aanvoelde, nog voor ik begon af te dalen. Nu voelt die 140 kilo als 100 kilo een maand geleden.
Dus mijn core is veel sterker geworden.

Ik was trouwens aan het twijfelen of het wel diep genoeg was. Het voelde diep genoeg en in de spiegel zag het er ook diep genoeg uit maar op het filmpje lijkt het niet.
de gsm stond schuin op de grond tegen de muur, misschien zit dat er voor iets tussen.
 
Iemand die dit topic van me wilt overnemen?
Zo ja, stuur me een pm.
Heeft er al iemand een pm gestuurd ? Anders hou ik de race topics van je in de gaten om te updaten ;)
 
Bedankt voor de tip. I k heb het filmpje eens herbekeken en inderdaad, best blijf ik even staan. Maar ik moet wel zeggen dat het gewicht, op de schouders, niet zwaar aanvoelde. Ik bedoel, ik herinner me hoe het gewicht 120 kilo zwaar aanvoelde, nog voor ik begon af te dalen. Nu voelt die 140 kilo als 100 kilo een maand geleden.
Dus mijn core is veel sterker geworden.

Ik was trouwens aan het twijfelen of het wel diep genoeg was. Het voelde diep genoeg en in de spiegel zag het er ook diep genoeg uit maar op het filmpje lijkt het niet.
de gsm stond schuin op de grond tegen de muur, misschien zit dat er voor iets tussen.
De camera hoek maakt wel redelijk wat uit als je diepte wil bepalen. Daarom is dat moeilijk te zeggen bij zo'n filmpje.

Ja, je core zal zeker sterker zijn geworden. Ook de gewenning aan de positie van de barbell maakt uit.
 
Ik was trouwens aan het twijfelen of het wel diep genoeg was. Het voelde diep genoeg en in de spiegel zag het er ook diep genoeg uit maar op het filmpje lijkt het niet.
de gsm stond schuin op de grond tegen de muur, misschien zit dat er voor iets tussen.
Ik durfde het al niet te roepen... Ziet er net iets te hoog uit (?), kan ook de hoek van de camera zijn gewoon....
 
Het zal op het randje zijn, denk ik ook.

Als ik thuis train, film ik soms vanop de zijkant, met de gsm tegen de deur (en dan staat die op de grond en kijkt die schuin naar boven en rechts met de laptop met camera op kniehoogte en dan lijkt het ook alsof ik net niet diep genoeg ga op de gsm. Op de laptop lijkt het dan net wel below parrallel.

Maar aangezien het mij persoonlijk stoort dat ik hier over twijfel doe ik deze opnieuw binnen 3 trainingen, en wie weet doe ik er 5 kilo bij :)
 
Als ik thuis train, film ik soms vanop de zijkant, met de gsm tegen de deur (en dan staat die op de grond en kijkt die schuin naar boven en rechts met de laptop met camera op kniehoogte en dan lijkt het ook alsof ik net niet diep genoeg ga op de gsm. Op de laptop lijkt het dan net wel below parrallel.

Maar aangezien het mij persoonlijk stoort dat ik hier over twijfel doe ik deze opnieuw binnen 3 trainingen, en wie weet doe ik er 5 kilo bij :)
Ik heb er ook lang mee gesukkeld. Ik ging wel diep genoeg, maar met veel teveel moeite.
Het kan soms aan kleine dingen liggen.
Met de bar positie die jij hebt kan je proberen ietsje meer rechtop te squatten. Klein beetje maar. Kan een hoop schelen om tot diepte te geraken.
 
Misschien nog iets meer je borst omhoog houden? Is lastig te zien. En inderdaad rustig uitlopen met kleine stapjes. Natuurlijk kun je wel zo lopen maar het is toch verspilde energie. Verder mooi gewicht! Zoals ik het zie goed op diepte.
 
Misschien nog iets meer je borst omhoog houden? Is lastig te zien. En inderdaad rustig uitlopen met kleine stapjes. Natuurlijk kun je wel zo lopen maar het is toch verspilde energie. Verder mooi gewicht! Zoals ik het zie goed op diepte.
Ja, ik ga akkoord met dat "borst omhoog houden". Ik merk dat ik ietsje naar voren ga buigen als ik een pr probeer om een zo zwaar mogelijke 5 repper doe. Bij lage gewichten kan ik de borst zelf bij paused squat mooi recht houden. Dus werken aan de erector spinae en bovenrug.
 
Nou, ik heb hem dus daadwerkelijk op mijn nek gehad en 3 reps stukje dieper dan parallel. Maar zonder filmpje telt hij hier officieel (terecht) niet mee. Maar goed, ik heb hem.
 
Good job!
Als je 'm nu 3 reps hebt gedaan zal je binnenkort nog wel eens de gelegenheid hebben om 'm wel op beeld vast te leggen. :)
 
Back
Naar boven