MuscleMeat

Race naar 150kg squat

Heb mijn rack een kwartje gedraaid, nu veel betere camera angle mogelijk. Gelukkig kan ik hem nu weer op zijn oude plek terugzetten, want bij het laden van de stang al een keer goed mijn harses gestoten aan de steunbalk van het plafond :(
Dank voor het geduld mannen!

150kg:

Wel een redelijke grinder, maar toch goed gelukt.
Probeer je core strakker te houden en je geraakt makkelijker weer recht.
Het blijft wel een 1RM, dus dan kom je dit soort zaken wel tegen.

Ik zal me ook eens voor die 200kg squat moeten inschrijven. Ik zit ondertussen aan de 162,5kg ... maar die is niet gefilmd. (158kg wel)

Yes, zal me gelijk inschrijven. Lange weg, maar gaat lukken!

Merci Rik!

Ik neig iets naar voren te hellen daardoor inderdaad. Wordt aan gewerkt! Schrijft u in zou ik zeggen!

Wel een redelijke grinder, maar toch goed gelukt.
Probeer je core strakker te houden en je geraakt makkelijker weer recht.
Het blijft wel een 1RM, dus dan kom je dit soort zaken wel tegen.

Ik zal me ook eens voor die 200kg squat moeten inschrijven. Ik zit ondertussen aan de 162,5kg ... maar die is niet gefilmd. (158kg wel)

Die 150kg is toch wel een milestone vind ik. Mooi gedaan dus. (en nog wel 2 keer! ;) )

'k Heb me net ingeschreven. :)

Lichaamsgewicht 84 kilo,
Squat 1x115
Doel squat 1x150 eind februari 2018.
En daarna racen naar de 200 tegen eind 2018.

16 november squatte ik 1 x 120

Een vraagje. Als je een pr wil zetten, dan doe je best geen al te zware werksets. Hoe ziet zo een sessie er dan uit?
Stel, ik kan nu het volgende benchen tijdens een normale sessie
5x85
5x90
5x95
5x100
5x105

Dan ben ik meestal goed leeg.
Ik zou morgen als volgt opwarmen

5 min touwtjesspringen en schaduwboksen om de schouders op te warmen.

2x10xbarbell
5x40
3x60
1x80
1x100

1x120 en dat is dan de pr poging.

Of is er een betere manier?

Ik doe zelf voor een bench meer volume. Schaduwboksen zie ik weinig in. Dan kan je beter wat voor pompen (50-60%) met een lat pull om spanning te zetten. Je zou onderstaande kunnen proberen.

5x40
3x60
3x67,5
3x75
3x82,5
3x90
3x97,5
3x105
2x112,5
1x120

Laatst bewerkt:
Ik doe zelf voor een bench meer volume. Schaduwboksen zie ik weinig in. Dan kan je beter wat voor pompen (50-60%) met een lat pull om spanning te zetten. Je zou onderstaande kunnen proberen.

5x40
3x60
3x67,5
3x75
3x82,5
3x90
3x97,5
3x105
2x112,5
1x120

Is dat niet wat veel om een pr te proberen zetten?

Is dat niet wat veel om een pr te proberen zetten?
Dat vindt volgens mij 80%. Voor mij werkt heel veel minder volume op de bench niet. Het is niet alsof een setje van 3 (mij) veel energie kost. Heb nagenoeg 190 close grip gedrukt met een dergelijke opbouw. Het gaat niet alleen om je lichaam opwarmen, ook neuromusculair. Maar er zullen vast anderen komen met een opbouw die de helft aan volume hebben voor wie dat lijkt te werken. Geloof niets, probeer alles zoals XXXL schrijft.

Dat vindt volgens mij 80%. Voor mij werkt heel veel minder volume op de bench niet. Het is niet alsof een setje van 3 (mij) veel energie kost. Heb nagenoeg 190 close grip gedrukt met een dergelijke opbouw. Het gaat niet alleen om je lichaam opwarmen, ook neuromusculair. Maar er zullen vast anderen komen met een opbouw die de helft aan volume hebben voor wie dat lijkt te werken. Geloof niets, probeer alles zoals XXXL schrijft.
Ja ik herken me wel een beetje in dat veel.volume verhaal. Ik merk bijv dat mijn vierde set 5x100 even zwaar aanvoelt als de eerste set die slechts 5x85 is.

Voor mij zou dat dus helemaal niet werken.
Ik zou al vanaf 90kg op doubles overstappen. Vanaf 105kg op singles en met stapjes van 5kg omhoog gaan. Vooral bij bench zijn stappen van 7,5kg in de buurt van mijn PR al erg groot.

Voor mij zou dat dus helemaal niet werken.
Ik zou al vanaf 90kg op doubles overstappen. Vanaf 105kg op singles en met stapjes van 5kg omhoog gaan. Vooral bij bench zijn stappen van 7,5kg in de buurt van mijn PR al erg groot.
Dus 2 x 90; dan 2 x 100 ; 1x 105; 1x110; 1x115;1x120?

Ja, dat zou voor mij beter werken.
Maar dat is voor mij. Je zal dat over tijd wel wat leren, hoe het voor jou het beste gaat om een 1RM neer te zetten.
De eerste keren is het echt zoeken.
Ik moet redelijk wat sets doen om vertrouwen te krijgen. Maar het volume mag niet te hoog zijn.
Bij squats mag het volume iets hoger zijn. Bij DL zo'n beetje als bij bench. Bij bench moet ik ook wat kleinere stapjes nemen als ik aan singles begin.

Hanteer eenzelfde vorm als je bij een wedstrijd ook zou gaan doen.

Tot laatste opwarmbeurt triples en doubles.
Laatste opwarmbeurt of beurten wat singles.
Dan opener op een makkelijk gewicht wat je sws hebt
En vanaf hier nog die 2 of eventueel mocht dat er in zitten 3 beurten toch.

Ja, dat zou voor mij beter werken.
Maar dat is voor mij. Je zal dat over tijd wel wat leren, hoe het voor jou het beste gaat om een 1RM neer te zetten.
De eerste keren is het echt zoeken.
Ik moet redelijk wat sets doen om vertrouwen te krijgen. Maar het volume mag niet te hoog zijn.
Bij squats mag het volume iets hoger zijn. Bij DL zo'n beetje als bij bench. Bij bench moet ik ook wat kleinere stapjes nemen als ik aan singles begin.
Bedankt voor je tijd en advies. Aan iedereen trouwens. Ik ga het nu eens proberen.

Yeeaaahhhhh, de bedoeling was vandaag te pogen 1x120 te benchen. 1x115 ging echter zo makkelijk dat ik 1x122 probeerde..... en geslaagd.
Heb het daarna nog eens geprobeerd maar toen faalde ik. Super blij.
Filmpje volgt.

Nice!
Proficiat met je PR.

Terug
Naar boven