MuscleMeat

Race naar 200 kilo deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik moet dan aankomen. Nu weeg ik 99kg nuchter in adamskostuum en dan red ik het niet.

Snap ik.

Zou wel stoer zijn met circa 100kg: 3x BW op de DL, 2,5xBW op de SQ en 2xBW op de BP.
 
Snap ik.

Zou wel stoer zijn met circa 100kg: 3x BW op de DL, 2,5xBW op de SQ en 2xBW op de BP.
Zonder schoenen, riem, raw. :joint::nanner: Haha nee dat wordt het niet. Uit het hoofd rond 725 raw gehaald, tijd terug alweer. Nu even rustiger aan, drie keer per week. Ook even 'bijtanken'.
 
Wat is realistisch voor een 40-jarige van 1m77, 95 kilo, vetpercentage van 12?

Is dit mogelijk:
Bench press 180
Ohp 105
Deadlift 250
Squat 190
 
Wat is realistisch voor een 40-jarige van 1m77, 95 kilo, vetpercentage van 12?

Is dit mogelijk:
Bench press 180
Ohp 105
Deadlift 250
Squat 190


Wellicht, maar ik denk wel dat DL 250 en SQ 190 realistischer zijn dan bijvoorbeeld die 180kg op de BP.

Hangt er ook een beetje vanaf of je van nature al sterk bent in het bovenlichaam en gunstige 'leverages' hebt.

Als dat niet zo is, lijkt mij 150 misschien 160kg op de BP reëler.

Maar ja, uiteindelijk is de proef in de pudding, zoals de Fransen plachten te zeggen.
 
Het meest realistisch is om NIET (nee echt niet!) blind te staren op cijfers. Genoeg lui die motivatie zijn verloren door de cijfermatige dwangbuis die door henzelf werd aangemeten.
 
Wellicht, maar ik denk wel dat DL 250 en SQ 190 realistischer zijn dan bijvoorbeeld die 180kg op de BP.

Hangt er ook een beetje vanaf of je van nature al sterk bent in het bovenlichaam en gunstige 'leverages' hebt.

Als dat niet zo is, lijkt mij 150 misschien 160kg op de BP reëler.

Maar ja, uiteindelijk is de proef in de pudding, zoals de Fransen plachten te zeggen.
Ik ben heel lang sterker geweest op de bench press dan deadlift en squat door mijn medisch verleden. Ik heb geen korte armen dus daar heb ik echter geen voordeel. Zoals mensen me aanraden, ga ik me niet blindstaren p cijfers maar wel als leidraad houden om le te bijven pushen .
 
Vsral, wat zijn jouw krachtstats?
 
Ik weet nog wel dat je hier vroeger werd geprezen voor een 200kg deadlift maar 300kg is tegenwoordig de nieuwe 200kg.

Volgens mij kan je het aantal mensen dat 200kg deadlift, bij onze lokale basic fit niet eens meer op 2 handen tellen.

Maar 200kg kan toch best een grote mijlpaan zijn voor sommige, zeker als je de aanleg mist.

200kg squat heb ik ook 3 jaar over gedaan.
 
Ik ben heel lang sterker geweest op de bench press dan deadlift en squat door mijn medisch verleden. Ik heb geen korte armen dus daar heb ik echter geen voordeel. Zoals mensen me aanraden, ga ik me niet blindstaren p cijfers maar wel als leidraad houden om le te bijven pushen .

Persoonlijk vind ik het geen bezwaar als je een 'mooi' PR gewicht nastreeft op termijn.
Echter, het is veel belangrijker je op tussentijdse korte termijn doelen richt.

Leuk dat ik 300kg wil deadliften, maar eerste prioriteit is nu om van 277,5kg naar 280 te gaan en dan naar 282,5 of 285 etc.
DAT is namelijk de tastbare context en realiteit waarin ik me bevind, en de rest is voorlopig nog ver van m'n bed show.

Succes!
 
Persoonlijk vind ik het geen bezwaar als je een 'mooi' PR gewicht nastreeft op termijn.
Echter, het is veel belangrijker je op tussentijdse korte termijn doelen richt.

Leuk dat ik 300kg wil deadliften, maar eerste prioriteit is nu om van 277,5kg naar 280 te gaan en dan naar 282,5 of 285 etc.
DAT is namelijk de tastbare context en realiteit waarin ik me bevind, en de rest is voorlopig nog ver van m'n bed show.

Succes!
Klopt. Ik heb momenteel de 200 kilo deadlift in het vizier en stel als tussendoor 180 tegen eind december. Eind januari 185. ....
 
Zou het voor jou -vanuit psychologisch perspectief- niet beter zijn om dit topic 'traag maar gestaag' naar de 200kg Deadlift te noemen? ;)
He, mijn tag-line niet pikken!
Wat is realistisch voor een 40-jarige van 1m77, 95 kilo, vetpercentage van 12?

Is dit mogelijk:
Bench press 180
Ohp 105
Deadlift 250
Squat 190
Dat vetpercentage van 12% bij 95kg lichaamsgewicht is het minst realistisch voor een 40 jarige lijkt me. :D
Die squat van 190kg is niet zo'n probleem. Met de meest ongunstige genen (de mijne!) is dat ook gelukt.
180kg bench ... Dat wordt een serieuze struggle vrees ik.

In voor 200kg DL racen.
190kg @ ~93kg staat er al:

Dit was voor mijn kaak-operatie. Ondertussen enkele kg lichter (~89,5kg) en hard aan het werken om mijn kracht terug te vinden.
 
Als een 200 kg dl voor sommigen onder ons niet heel impressive is, kunnen we er toch ook een rep out van maken?
 
Als een 200 kg dl voor sommigen onder ons niet heel impressive is, kunnen we er toch ook een rep out van maken?
Dan mogen ze daar wat mij betreft hun eigen topic voor aanmaken. ;)
Iedereen moet ergens beginnen en voor sommigen is het door omstandigheden of genen of ... niet even makkelijk om overal indrukwekkende lifts neer te zetten.
Dat wil niet zeggen dat die personen niet even hard trainen als een ander. De resultaten komen gewoon wat moeilijker.
En beginners mogen ook een mijlpaal hebben om naartoe te werken.
 
Dan mogen ze daar wat mij betreft hun eigen topic voor aanmaken. ;)
Iedereen moet ergens beginnen en voor sommigen is het door omstandigheden of genen of ... niet even makkelijk om overal indrukwekkende lifts neer te zetten.
Dat wil niet zeggen dat die personen niet even hard trainen als een ander. De resultaten komen gewoon wat moeilijker.
En beginners mogen ook een mijlpaal hebben om naartoe te werken.

Dus de regels zijn: max 1 rep en als je er meer kan mag je hier niet posten?
 
Als een 200 kg dl voor sommigen onder ons niet heel impressive is, kunnen we er toch ook een rep out van maken?
Deed mij denken aan de volgende 'gouwe ouwe' van ruim 10 jaar terug (waar blijft de tijd):
Strikt gezien hoort dit filmpje wellicht in het krachthok, maar met alle onzin die hier de laatste tijd passeert over binnenkant borst, smith machines, tittybouncen en dergelijke wil ik het graag eens hier zetten, zodat de beachboys onder ons weer eens weten wat HARD TRAINEN is en zodat ze zichzelf de vraag kunnen stellen of ze ook hard trainen wanneer ze pakweg hun handschoentjes aantrekken voor een setje kickbacks : een compilatie waarin mijn broertje na wat squats en overhead presses maar liefst 20 reps deadlift met 180 kilogram. Wie weet heeft iemand er wel iets aan.

YouTube - St. Wilhelm's, member 00051, Gullegem, training compilation

Zeg eens eerlijk, wie van jullie supplementen slikkende en peck squeezende pubers denkt dat hij genoeg kloten aan zijn lijf heeft om eindelijk ook eens hard te beginnen trainen ? Of liever nog maar eens 100 euro besteden aan waardeloze poedertjes ?
 
He, mijn tag-line niet pikken!

Dat vetpercentage van 12% bij 95kg lichaamsgewicht is het minst realistisch voor een 40 jarige lijkt me. :D
Die squat van 190kg is niet zo'n probleem. Met de meest ongunstige genen (de mijne!) is dat ook gelukt.
180kg bench ... Dat wordt een serieuze struggle vrees ik.

In voor 200kg DL racen.
190kg @ ~93kg staat er al:

Dit was voor mijn kaak-operatie. Ondertussen enkele kg lichter (~89,5kg) en hard aan het werken om mijn kracht terug te vinden.
Bedankt Rik voor je deelname en input. we zijn nu met twee. Wie doet er nog mee?

PS: Rik, je beseft toch dat je deze race niet kan winnen tegen mij ;) Binnen een maand heb ik die 200 ;)
 
Back
Naar boven