XXL Nutrition

Race naar 250kg deadlift

Ik ben benieuwd wat de mensen liften op halters met normale schijven. Ik vind eigenlijk niet dat ik dit moet laten tellen. Dat matje is 2-3cm dik en die banden 12-13cm ofzo.

is goed. is toch onzin die race naar de zoveel.
ik lift wel lekker op me gemak verder

Er zit toch wel iets in Tjoks opmerking?
De Rom wordt verkleind dat is een feit,of het nou echt 10 tallen kilo's scheelt is een 2e.

De Rom wordt verkleind dat is een feit,of het nou echt 10 tallen kilo's scheelt is een 2e.

Ik denk niet dat het 10 tallen kg's scheelt maar wel iets inderdaad. Maar ik denk dat Mike wel goed is voor een 200-205 op een normale barbell, want z'n techniek op de 190 was ook goed en was nog relatief easy.

ik zou zeggen laat het gijs een keer nameten. of als ik er de volgende keer kom.

want het verschil is echt nihil.
waaraan kun je dat merken? aan de positie van de bar bij je schenen.

maarjah. het mooie is.
iedereen zijn lifts worden gewoon meegeteld.
dan post ik er eens een die met dezelfde barbell is getrokken als vele die in deze lijst staan. en dan is het dat de rom niet klopt

Laatst bewerkt:
ik zou zeggen laat het gijs een keer nameten. of als ik er de volgende keer kom.

want het verschil is echt nihil.
waaraan kun je dat merken? aan de positie van de bar bij je schenen.

Yep, als je goed naar de powerlifting meet kijkt zie je dat de barbell een stukje lager zit. (niet veel, een cm of 2-3 scheelt het)

Ik ben benieuwd wat de mensen liften op halters met normale schijven. Ik vind eigenlijk niet dat ik dit moet laten tellen. Dat matje is 2-3cm dik en die banden 12-13cm ofzo.

Het scheelt niet zoveel hoor. Die banden zakken behoorlijk in. Ik denk dat als je grote 20kg schijven gebruikt je op dezelfde hoogte zit.

(maar goed ik heb m'n 250kg getrokken op een halter met olympische schijven dus het maakt voor mij niet meer uit :cool: :P)

• Topic Starter Topic Starter
Maar het is toch wel bizar dat iedereen +10-30kg op z'n 1RM neerzet? Ik vind het eerlijk gezegd geen deadlifts. Als ik nou een gore hoeveelheid haat over me heen krijg, so be it. Zo lift ik namelijk ook wel 250+.

Laatst bewerkt:
Ik squat liever 250. :p

maar Tjok.
je zegt het is wel frappant de iedereen PR's zet op zijn deadlift.
maar op zo goed als ALLE lifts worden dikke PR's gezet.

Jezus wat een haat hier op die deadlifts met banden, je ziet toch duidelijk dat de ROM niet zo veel kleiner is?

Als het geen reet scheelt lift dan over 2-3 weken het gewicht van normale schijven en dan is het prima. Dit is massa-voor-de-gek-houding ofzo, je snapt toch zelf ook wel dat 10cm op je rom enorme verschillen maken? Ik doe wel 'es blockpulls van 15cm hoge blokken en kan dan zo 20kg boven op m'n 1RM reppen voor 3-4 reps.

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Over die alle lifts weet ik niet zo. Is dat zo?

Ik durf Mike wel op z'n woord te geloven dat die barbell op bijna dezelfde hoogte ligt bij z'n schenen, als dat zo is is er toch geen verschil?

Ik durf Mike wel op z'n woord te geloven dat die barbell op bijna dezelfde hoogte ligt bij z'n schenen, als dat zo is is er toch geen verschil?

Ja maar jij bent 18.Je komt er nog wel achter dat je nooit iemand op zn woord moet geloven :roflol:

Doe het nogmaals met normale schijven en ik vind het prima. Waar moet ik anders de grens leggen? Voor de rest geen haat voor de sterke block pulls.

Terug
Naar boven