AndroidHealthClinic

Ramadan, de tijd om gul te geven voor moslims

• Topic Starter Topic Starter
Moslims doen gewoon wat velen hier graag willen, geen hulp geven. Overigens is het niet zo zwart/wit als hier wordt gesteld.

Toezeggingen of reeds uitgedeelde hulp

Afghanistan 1.000.000
Egypte 250.00
Indonesie 1.000.000
Iran $ 800.000
Kuweit $ 5.000.000
Maleisie $ 1.000.000
Marokko $ 2.000.000
Oman $ 5.000.000
Katar $ 400.000
Saudi Arabie 65.000.000
Turkije 11.400.000
VAE 1.500.000

http://www.reliefweb.int/rw/fts.nsf/doc105?OpenForm&rc=3&emid=FL-2010-000141-PAK

Dus een serieuze **** you voor de Joodse Eva Ludemann.

Dezelfde Ludemann die dus liegt over Haiti :

Saudi Arabie 50.000.000
VAE bijna 5 miljoen
Nigeria 2.500.000
Kuweit 1.250.000
Algerije 1.000.000
diverse andere moslimlanden bedragen kleiner dan een miljoen

Dus nogmaaals, **** you Eva.

OK I stand corrected. :)

Wil trouwens natuurlijk niet zeggen dat ik die landen nu erg fijn vind.

Laatst bewerkt:
Opvoeding zal zeker ook een puntje kunnen zijn, het is natuurlijk ook een groot cultureel verschil.
Maar geloof me een Marokkaanse of Turkse vader deelt veel sneller klappen uit dan een Nederlandse vader.

Daar zal het probleem dan ook liggen. Te veel braindamage.

Moslims doen gewoon wat velen hier graag willen, geen hulp geven. Overigens is het niet zo zwart/wit als hier wordt gesteld.

Toezeggingen of reeds uitgedeelde hulp

Afghanistan 1.000.000
Egypte 250.00
Indonesie 1.000.000
Iran $ 800.000
Kuweit $ 5.000.000
Maleisie $ 1.000.000
Marokko $ 2.000.000
Oman $ 5.000.000
Katar $ 400.000
Saudi Arabie 65.000.000
Turkije 11.400.000
VAE 1.500.000

http://www.reliefweb.int/rw/fts.nsf/doc105?OpenForm&rc=3&emid=FL-2010-000141-PAK

Dus een serieuze **** you voor de Joodse Eva Ludemann.

Dezelfde Ludemann die dus liegt over Haiti :

Saudi Arabie 50.000.000
VAE bijna 5 miljoen
Nigeria 2.500.000
Kuweit 1.250.000
Algerije 1.000.000
diverse andere moslimlanden bedragen kleiner dan een miljoen

Dus nogmaaals, **** you Eva.

Die moslimlanden zijn gewoon slimmer, al dat geld 'verdwijnt' toch op de een of andere manier telkens.

Even afrondend: de openingspost is gebaseerd op zwaar GELUL en er staan feitelijk onjuistheden in? Verrassend, een journalist (meerdere eigenlijk) die zich vergist in gegevens/ deze moedwillig verdraait. Maar ja, met een agenda die er zo duimendik bovenop ligt verwacht je ook weinig anders...

Opvoeding zal zeker ook een puntje kunnen zijn, het is natuurlijk ook een groot cultureel verschil.
Maar geloof me een Marokkaanse of Turkse vader deelt veel sneller klappen uit dan een Nederlandse vader.
Als je iets van opvoeding kent weet je dat dat juist slecht is. Geen wonder dat die jongeren gewelddadig worden... Kinderen klappen geven staat gelijk aan leren dat het ok is om geweld te gebruiken.

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Mwoah. Denk dat dat nog wel meevalt.
Je hebt nu natuurlijk een reactie vanuit extreemrechts en rechts op die overdreven tolerantie, waardoor men de indruk kan krijgen dat mensen hier niet tolerant zijn. Maar je mag niet vergeten dat dat een minderheid blijft, en bovendien ook een reden heeft. De meeste West-Europese mensen zijn van nature vrij tolerant, maar er is een grens aan, en met alle integratieproblemen is die grens nu wel bereikt. In verhouding tot buitenland blijft West-Europa toch wel één van de meest tolerante plaatsen op aarde, dat kan je moeilijk ontkennen.

Even afrondend: de openingspost is gebaseerd op zwaar GELUL en er staan feitelijk onjuistheden in? Verrassend, een journalist (meerdere eigenlijk) die zich vergist in gegevens/ deze moedwillig verdraait. Maar ja, met een agenda die er zo duimendik bovenop ligt verwacht je ook weinig anders...

Tja Eva Ludemann. De media is Joods! :D

Als je iets van opvoeding kent weet je dat dat juist slecht is. Geen wonder dat die jongeren gewelddadig worden... Kinderen klappen geven staat gelijk aan leren dat het ok is om geweld te gebruiken..

Hmm oké een te strenge opvoeding zou dan ook mee kunnen spelen.
Al twijfel ik hierover, aangezien in de generatie van mijn vader(is nu in de 50) er ook streng werd opgevoed en slaan de normaalste zaak van de wereld was.
En met deze generatie is het toch ook niet compleet misgelopen?

Hmm oké een te strenge opvoeding zou dan ook mee kunnen spelen.
Al twijfel ik hierover, aangezien in de generatie van mijn vader(is nu in de 50) er ook streng werd opgevoed en slaan de normaalste zaak van de wereld was.
En met deze generatie is het toch ook niet compleet misgelopen?
Persoonlijk geloof ik niet dat slaan een positief effect heeft (tenzij corrigerende tik) maar echt brutaal hard slaan kan nooit goed zijn. Vroeger was er idd wel wat slaan bij, maar anderzijds werden die kinderen ook erg goed begeleid en niet zomaar op straat losgelaten zonder een goede educatie.

Je hebt nu natuurlijk een reactie vanuit extreemrechts en rechts op die overdreven tolerantie, waardoor men de indruk kan krijgen dat mensen hier niet tolerant zijn. Maar je mag niet vergeten dat dat een minderheid blijft, en bovendien ook een reden heeft. De meeste West-Europese mensen zijn van nature vrij tolerant, maar er is een grens aan, en met alle integratieproblemen is die grens nu wel bereikt. In verhouding tot buitenland blijft West-Europa toch wel één van de meest tolerante plaatsen op aarde, dat kan je moeilijk ontkennen.

Is het een reactie van rechts op de overdreven tolerantie? Of is de overdreven tolerantie een reactie op (extreem)rechts? Persoonlijk ben ik daar nog niet helemaal uit, maar het enkel zien als reactie van rechts op de tolerantie (en hiermee bedoel je denk ik vooral de positieve discriminatie) is imo veel te kort door de bocht.
Als ik naar mijn persoon kijk dan merk ik dat er ook bij mij een hoop vooroordelen aanwezig zijn jegens allochtonen, ik ben hier niet trots op, maar goed zo zullen die bij veel mensen aanwezig zijn. Nou vind ik mijzelf een redelijk tolerant persoon, dus als je dan nagaat dat er mensen zijn met nog meer vooroordelen dan ik bijvoorbeeld, hoe kan je dan aannemen dat een allochtoon zich erg gerespecteerd zal voelen in een lands als deze.
Zelf ken ik een aantal, zelfs westerse, allochtonen die zich op generlei wijze op hun gemak voelen in Nederland. Ligt dit dan aan henzelf? Of aan de cultuur die hier gaande is?
Ik denk dat jouw redenatie erg kort door de bocht is en de waarheid slechts eenzijdig bekijkt. Als ik het zo lees wordt racisme ernstig door jou onderschat.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk geloof ik niet dat slaan een positief effect heeft (tenzij corrigerende tik) maar echt brutaal hard slaan kan nooit goed zijn. Vroeger was er idd wel wat slaan bij, maar anderzijds werden die kinderen ook erg goed begeleid en niet zomaar op straat losgelaten zonder een goede educatie.

Ik snap het niet dat je als kind je ouders niet respecteert. Een klap van zowel zoon/vader is altijd foute boel.

M'n klaagt aan de linkerzijde al jarenlang dat ze de problemen ontkennen.

Maar de rechterzijde negeert of bagatelliseert al jarenlang (en nu nog steeds) de negatieve invloed van racisme op allochtone burgers.

Dat van links klopt, die link tussen racisme en negatieve invloed is een wisselwerking. Racisme ontstaat echt niet zomaar uit het niet in de maatschappij vandaag de dag.

.

Dat van links klopt, die link tussen racisme en negatieve invloed is een wisselwerking. Racisme ontstaat echt niet zomaar uit het niet in de maatschappij vandaag de dag.

Ah racisme is gewoon verklaarbaar dus en in feite logisch maar het meer voorkomen van negatief gedrag binnen bepaalde bevolkingsgroepen ligt natuurlijk gewoon aan de afkomst en meer niet. Zou bijna het idee krijgen dat je racisme wil goedpraten.

Dat komt omdat hij zo goed is in het leggen van verbanden, echt niet omdat het een halve gare is die zichzelf overschat en iets te serieus neemt of zo.

nee volgens mij wil die dat helemaal niet. Volgens mij haal je uit zijn tekst alleen maar wat je er zelf uit wilt halen...

Mensen die met een voorgebakken mening reageren op posts/topics die op de steun kunnen rekenen van altijd weer dezelfde wannabe intellectuelen hier op de site, zijn zo afgezaagd.

Laatst bewerkt:
nee volgens mij wil die dat helemaal niet. Volgens mij haal je uit zijn tekst alleen maar wat je er zelf uit wilt halen...

Mensen die met een voorgebakken mening reageren op posts/topics die op de steun kunnen rekenen van altijd weer dezelfde wannabe intellectuelen hier op de site, zijn zo afgezaagd.

Jouw mening is toch ook voorgebakken? Of heb je enig onderscheidend vermogen door in de bres te springen voor HardcoreNl.

Leg mij dan eens uit wat hij bedoelde want het klinkt toch als een excuus voor racisme. Zo van, ja maar racisten hebben een goede reden omdat die verdomde allochtonen het er naar gemaakt hebben. Kan echt niet iets anders lezen uit zijn zin. Misschien dat het genuanceerder ligt maar zo komt het niet echt over.

volgens mij ook niet..wil niet zeggen dat ie helemaal geen ongelijk heeft. Met de oorlog in de achtegrond en hoe moslims aldaar hun gedachte goed boefenen in de vorm van brabarisme e.d. denk ik niet dat het plaatje rozekleuriger zal uitvallen voor deze groep als je in het nieuws weer eens een keertje ziet dat er 2 mensen zijn neergeschoten omdat de huiseigenaar iemand niet effe moch waarschuwen dat ie tegen zijn voordeur stond te pissen...

15 x gee edit en nog steeds spelfouten... lol

Laatst bewerkt:
Het is toch ook niet moeilijk om te begrijpen dat er helemaal geen excuus is voor racisme.

Laatst bewerkt:
Wanneer jongeren die al ontspoort zijn te maken krijgen met racisme, zal dit bij hen waarschijnlijk meer haat en agressie opwekken. Sterker nog, het zal deze jongeren ook racistisch maken tegenover de autochtone Westerlingen.

Maar dat is wat anders dan stellen dat racisme welopgevoede allochtonen gaat aansporen om zich te misdragen. Een verstandige allochtoon die te maken krijgt met racisme gaat natuurlijk niet plots op de straat hangen en oudjes in elkaar meppen. Nee, die stapt naar een centrum tegen racisme, en indien het over een racistische werkgever gaat, zal er zeker naar zijn klacht geluisterd worden.

Autochtonen worden ook gediscrimineerd dus niet zo overdreven zeuren zeg.

En EricR; ik praat niks goed hoor, weet niet waar je dat vandaan haalt. Wel weer typisch, van al die interpretatie mogelijkheden kies je die.

U riep?

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:32 ----------

EDIT: TijdelijkE gestopt met trainen?

Terug
Naar boven