Fitness Seller

rampzalige bench press

Maichel

Cool Novice
Waardering
0
Ik zit met een probleem zoals mijn titel waarschijnlijk al duidelijk maakt.

Namelijk mijn bench press ... die is ondermaats
Ik snap zelf niet hoe het kan dat ik met dumbbell press (flat en incline) rond de 24/26 kg press en met benchen max. 50 kg duw ...

Is hier misschien een verklaring voor of een bepaalde trainingsroutine om dit gewicht wat op te krikken ?

cheers

train je al lang? als je net begonnen bent is 50 kg benchen niet rampzalig hoor, zker in je beginperiode zul je veel progressie in gewicht maken;)

goed boven je onderhoud eten. voeding die bestaat uit complexe koolhydraten ,goede vetten en eiwitten. als ik in de bulk zit druk ik veel meer dan dat ik aan het cutten ben.
enja sommigen zijn beter in andere oefeningen. 50 kilo is weinig maar t is vaak als je er net mee begint dat je je eerst op stabiliteit moet richten. ik zou gewoon zwaar trainen en je spieren genoeg rust geven om te herstellen/groeien.

suk6

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb 3 jaar getraint en toen was mijn max. bench ook maar iets van een 64 kg.
Ondertussen ben ik terug een maand bezig na pakweg een 8-tal maanden stil gelegen te hebben.

Ik zit op een voedingsschemavan rond de 3000 kcal momenteel. (21 jaar, 79 kg op 12% vet ongeveer)

na 3 jaar nogsteeds maar 64 kg? oke das idd niet erg veel, misschien maar gewoon veel gewicht en weinig herhalingen gaan trainen? of even een filmpje hier plaatsen, misschien is je techniek wel verkeerd...?

Ik zit met een probleem zoals mijn titel waarschijnlijk al duidelijk maakt.

Namelijk mijn bench press ... die is ondermaats
Ik snap zelf niet hoe het kan dat ik met dumbbell press (flat en incline) rond de 24/26 kg press en met benchen max. 50 kg duw ...

Is hier misschien een verklaring voor of een bepaalde trainingsroutine om dit gewicht wat op te krikken ?

cheers

dat is toch niet rampzalig?
Je dumbbellpress is is de helft van je benchpress dus ligt het aan je trainingschema denk ik, tenminste als de rest wel vooruitgaat.

Ik moet bekennen dat als ik bench press absoluut niets voel in men borst maar enkel in men armen en vooral men schouders, maar zoals aangegeven in de borststreek niets, daarentegen met dumbbell presses (waar ik na 3 jaar op ongeveer 28 kg zat) voel ik mijn borst er bijna afscheuren :)

vandaar dus dat ik ook wel denk dat de uitvoering van de bench niet optimaal is ... mijn gedacht is dat ik misschien teveel druk met men armen ?

Benchpress is geen borst oefening.

Ik denk dat je gewoon harder moet trainen en meer moet vreten, als je setjes benched van 50kg. en met DB's ongeveer hetzelfde mis je gewoon algehele kracht... Aan je lichaamsgewicht te zien is er niets mis met je bench, maar met je hele training+voeding.

Dat denk ik ook ja, zoek ff filmpje hoe je moet drukken.
Als jeje schouders onder je rug propt zegmaar is er al veel emer druk op je borst en minder op de armen. Dan heb je ook nog archen enzo, maar je moet maar ff zoeken hoe het presies moet;)

Volg 5x5 en eet veel.

Hoeveel set en reps doe je met 50 kg?

Benchpress is geen borst oefening.

Bench Press word wel altijd gedaan bij borst!
Ook al pak je je schouders en je triceps er goed mee, toch voel ik hem het meest in mijn borst!
Het is de uitvoering die hem tot een borst oefening maakt!

Voor mij zeker een borst oefening

Ook al pak je je schouders en je triceps er goed mee, toch voel ik hem het meest in mijn borst!

Zucht, natuurlijk spreek je er ook je borst mee aan. Het is een compound.

Fail! Het is een compound oefening! Maar jij vind de squat waarschijnlijk ook voor je quads. :rolleyes:

Wel met 50 kg kom mss max aan 8/10 reps.

ik ga zeker eens navraag en opzoek werk doen over de correcte uitvoering van de bench press oefening...
In elk geval die 5x5 sets ga ik ook zeker testen maar moet dit met opbouwend gewicht of hetzelfde ?

Wordt het tijd dat je eens deftig begint te trainen en te eten. Waar in Deurne train je?

Ik heb getraint bij de powerhousegym maar inmiddels ben ik verhuisd naar Wommelgel en train in de health city daar

Terug
Naar boven