XXL Nutrition

Rara hoe komt het toch dat kinderen te dik zijn?

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat kinderen tegenwoordig veel meer binnen zitten en niet meer gezellig zoals vroeger voetballen,hutten bouwen etc.

Ik zie dat hetzelfde gebeurt bij mijn broertje. Hij is zelf 9 en hangt de godsganse dag achter de ps. Ik erger mij er dood aan. Moeders zegt er dan ook nog eens niets van :rolleyes:.

Man, als ik zelf ooit eens kinderen heb kunnen ze van mij buiten gaan spelen als het weer goed genoeg is. Heeft mam ook eens rust ;) .

Ik kan me het zowiezo niet voorstellen dat je als ouder na een dag werken dat getingel-tangel van die spelletjes nog aan kunt horen. Ik zou het liefst zodra ik die gunschoten weer hoor mijn broertje naar buiten schóppen.

Maargoed buiten dat alles om, steken ze zich wel de ene zak chips na de andere in hun gaffel terwijl ze bezig zijn met het bedienen van hun controllertjes.

Ouders denken niet meer na. En maar zeggen dat het babyvet is en dat het er wel vanaf zal gaan. DENK eens na mensen. Met 16 jaar heeft met geen baby vet meer hoor!! :rolleyes:

Het ergste is ook nog dat die kinders later een verhoogde kans hebben op hart- en vaatziekten en daar mogen wij dan ook nog eens onze belastingcentjes in gaan steken. :rolleyes:

Begin bij het begin en steek daar de centen in om ze van die rotzooi af te houden en niet als het te laat is want die kinders zijn met hun 20ste toch al verslaafd aan de junkfood en die krijg je er dan echt niet meer vanaf!

Lauw zei:
Alleen in sommige Afrikaanse landen kunnen mensen de omstandigheden de schuld geven van hun belabberde fysiek.
Hier in het rijke westen kan dat alleen als je een ziekte hebt.
Zo niet, dan is het overgewicht een gemaakte keuze. Bij dikke mensen zie je wel hoe mensen soms enorm hun best doen om de verantwoordlijkeid buiten zichzelf neer te leggen. Ik vind dat altijd tragikomisch :D

Bullshit. Dik zijn heeft ook genetische aanleg. Dan kan je wel met een tegenargument komen dat ze er wat aan kunnen doen, maar dat neemt niet weg dat het voor hen velen malen moeilijker is. Combineer deze aanleg met een fulltime job, en 3 kinderen en je zit in een lastig parket.

pk zei:
Bullshit. Dik zijn heeft ook genetische aanleg. Dan kan je wel met een tegenargument komen dat ze er wat aan kunnen doen, maar dat neemt niet weg dat het voor hen velen malen moeilijker is. Combineer deze aanleg met een fulltime job, en 3 kinderen en je zit in een lastig parket.
uhu, ik heb nog steeds geen medelijden. De ****ers die je hierboven omschrijft zijn ook gasten die uitstekende powerlifters kunnen worden. :mad:

ff serieus: ik denk echt dat kinderen die vroeger van nature al stevig waren meer talent hebben voor krachtsport. Ik ken wat jongens die vroeger op zn minst stevig waren, en dat zijn nu echt beren van kerels, en echt niet allemaal vet, ondanks dat ze geen **** aan sport doen.

Muuske1987 zei:
Ik zie dat hetzelfde gebeurt bij mijn broertje. Hij is zelf 9 en hangt de godsganse dag achter de ps.

Niet normaal nee hoe lang die kinderen elke dag achter de ps hangen.

Laatst bewerkt:
Weet er alles van. Mijn dochter van bijna 4 is qua postuur precies mij als kind. Lang en dun. Moest een paar weken geleden naar het consultatieburo (waar ik al helemaal niet te spreken over ben) en wat scherst mijn verbazing, ze vinden haar te dun:eek: . Heerlijk moeilijk doen, alleen krijgen ze bij mij geen poot aan de grond (ben nog al eigenwijs):D
Ze hebben al allemaal 'ongezonde' adviezen klaar. Kennelijk vinden ze daar nog steeds dat kinderen mollig moeten zijn:mad:
Dus als ze daar ,in de basis, nu als eens goede adviezen geven dan komt het later wel beter uit

Rob G zei:
Nier normaal nee hoe lang die kinderen elke dag achter de ps hangen.
nee idd, ik vind het echt om te janken.

Maar als ouder zijnde moet je daar toch ook op een gegeven moment de ogen voor opendoen of niet dan?
Want we weten allemaal wat een zak chips en geen lichaamsbeweging doet met een mens. :rolleyes:

nope... dat knopje heb ik dus niet.....

ohw ja, ik moest ook nog heel even kwijt dat een zusje van een vriend van mij ook zo'n opgeblazen michelin pop is.
Maargoed dat is dan nog niet het ergste.
Ze volgt nu zo'n programma speciaal in elkaar gezet voor kinderen tot 16 jaar met overgewicht. Zelf is ze 16 en mocht ze eigenlijk niet meer meedoen. Maar omdat het overgewicht tot wel zeker 30 kilo loopt, mocht ze dan uiteindelijk wel meedoen.
Maargoed, mevrouw volgt dit programma dus ( bestaande uit een team van psychologen, diëtisten en kinderartsen die alles individueel bekijken per kind) en geeft zelf aan zich strikt dienen te houden aan de regels.
Nou mensen, als dat inhoudt dat je elke dag een zak chips, 3 flessen sinas/cola, 2 ijsjes en een pak koekjes weg mag vréten, dan teken ik toch ook voor zo'n dieet als het dan ook nog daadwerkelijk helpt.

Híer kan ik mij dus aan ergeren. Van die dikke michelin poppen die menen bezig te zijn met afvallen ( en dat ook nog op míjn, jalwel, MIJN kosten ) en dan ook nog eens zich volproppen met allerhande voedsel waar het vet vanaf druipt.
Als dat geld dan ook nog eens goed werd besteed. Maar nee hoor. :mad:

sorry moest het ff kwijt :o

Muuske1987 zei:
ohw ja, ik moest ook nog heel even kwijt dat een zusje van een vriend van mij ook zo'n opgeblazen michelin pop is.
Maargoed dat is dan nog niet het ergste.
Ze volgt nu zo'n programma speciaal in elkaar gezet voor kinderen tot 16 jaar met overgewicht. Zelf is ze 16 en mocht ze eigenlijk niet meer meedoen. Maar omdat het overgewicht tot wel zeker 30 kilo loopt, mocht ze dan uiteindelijk wel meedoen.
Maargoed, mevrouw volgt dit programma dus ( bestaande uit een team van psychologen, diëtisten en kinderartsen die alles individueel bekijken per kind) en geeft zelf aan zich strikt dienen te houden aan de regels.
Nou mensen, als dat inhoudt dat je elke dag een zak chips, 3 flessen sinas/cola, 2 ijsjes en een pak koekjes weg mag vréten, dan teken ik toch ook voor zo'n dieet als het dan ook nog daadwerkelijk helpt.

Híer kan ik mij dus aan ergeren. Van die dikke michelin poppen die menen bezig te zijn met afvallen ( en dat ook nog op míjn, jalwel, MIJN kosten ) en dan ook nog eens zich volproppen met allerhande voedsel waar het vet vanaf druipt.
Als dat geld dan ook nog eens goed werd besteed. Maar nee hoor. :mad:

sorry moest het ff kwijt :o

klopt helemaal maar het is tegenwoordig ook makkelijker om tussen dor een zak chips uit de kast te trekken en die naar binnen te stampen. (en dan nog het liefst zo snel mogelijk ook shovell effect dus) maar goed ben vroeger ook heel dik geweest en ik voelde me toen echt niet op me gemakt. Mijn voordeel was dat ik nog een aardig eind gegroeid ben en ik kan nu echt eten wat ik wil door me snelle stofwiiseling. Maar tegenwoordig willen ze wel afvallen maar het liefst er zo weinig mogelijk voor doen. Zonde maar helaas. pak nu liever iets gezonders dan een zak chips of wat dan ook....

dit was mijn pleidooi hahaha:rolleyes: :D

DVD zei:
klopt helemaal maar het is tegenwoordig ook makkelijker om tussen dor een zak chips uit de kast te trekken en die naar binnen te stampen. (en dan nog het liefst zo snel mogelijk ook shovell effect dus) maar goed ben vroeger ook heel dik geweest en ik voelde me toen echt niet op me gemakt. Mijn voordeel was dat ik nog een aardig eind gegroeid ben en ik kan nu echt eten wat ik wil door me snelle stofwiiseling. Maar tegenwoordig willen ze wel afvallen maar het liefst er zo weinig mogelijk voor doen. Zonde maar helaas. pak nu liever iets gezonders dan een zak chips of wat dan ook....

dit was mijn pleidooi hahaha:rolleyes: :D

Vroegah was een zak chips een traktatie voor in het weekend of op verjaardagen en tegenwoordig hoort het bij de normale kost :rolleyes:

Ik zal nog eens een grote lekkere zak chips opendoen, mmm!! :meal:

Muuske1987 zei:
Vroegah was een zak chips een traktatie voor in het weekend of op verjaardagen en tegenwoordig hoort het bij de normale kost :rolleyes:

Vroeger? spreek je dan over 50 jaar geleden ofzo? want 10 jaar geleden at ik
s morgens borrelnootjes ipv havermout

Rebel_x zei:
Vroeger? spreek je dan over 50 jaar geleden ofzo? want 10 jaar geleden at ik
s morgens borrelnootjes ipv havermout

:rolleyes:
Uitzonderingen bevestigen de regel :thumbup:

Je zult zeker ook nog met een bierpens voor de buis liggen met een blik bier in je hand ?

Aan de ene kant is het buiten spelen tegenwoordig veel minder interessant. Waar vind je nog speeltuinen met objecten waarop je indruk kon maken op je vriendjes , door op duizelingwekkende hoogten (ong 2 meter :D) rare capriolen uit te halen, om er vervolgens snoeihard uit te fl*kkeren? Nergens! (nou ja, ik overdrijf een beetje, ik zie de laatste tijd weer fatsoenlijk klautergerei verschijnen)
Daarnaast zijn we terecht gekomen in een maatschappij waarin alles snel en direct, het liefst zonder moeite moet gebeuren. Voor veel dingen misschien mogelijk, maar afvallen (van een gigantisch overgewicht), past NIET in dat straatje.
Bloed, zweet en tranen. DAT kost het. Kermen onder het ijzer, gebakjes die naar je roepen op feestjes, terwijl jij zachtjes tegen je stukje bleekselderij fluistert.
Ons lijden kent geen diepgang meer :D

Terug
Naar boven