MuscleMeat

RBN full body

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Besloten om vanaf maandag met Wendler 531 te starten.Ik ga 2 oefeningen per training als accessory toevoegen (5 x 10). Ik heb de app aangeschaft (thanks @chrash voor de tip) en gewichten bewust wat lager ingevuld. Dit omdat ik nu nog in een deficit zit en dit langzaam maar zeker over 8 weken ga opvoeren (dan wil ik klaar zijn met eeuwig cutten haha). Dat betekent dat ik 2 cycle's ga doen in een deficit en daarna waarschijnlijk 2 op/rond onderhoud en vervolgens in een lean bulk. Wat ook fijn is, is dat als ik maandag start met het programma, de eerste deload week plaats vindt in de week van onze verhuizing. Daarnaast heb ik op deze manier de mogelijkheid om met squatten en deadliften weer opnieuw te focussen op techniek en blessures te voorkomen.

Kortom: ik begin bewust wat lager om vroege plateaus te voorkomen en weer even te focussen op techniek. Omdat ik nog in een deficit zit, kan ik eventueel cardio toevoegen als de workouts wat kort blijken te zijn in het begin.
Succes man, ik denk dat ik m’n Max ook wat lager in ga stellen, valt toch te compenseren door wat meer reps te maken als de energie er is :)

Je kan Wendler aanpassen zoveel je wilt imo. Zolang je de basis compounds maar op die manier blijft doen. Ik train al jaren op Wendler, maar het lijkt er 75% niet meer op :o

• Topic Starter Topic Starter
Succes man, ik denk dat ik m’n Max ook wat lager in ga stellen, valt toch te compenseren door wat meer reps te maken als de energie er is :)
Thanks! Vond dit idd ook wel fijn om mee te starten. Denk dat als ik tegen mijn max zou beginnen, ik al snel tegen een plateau ga lopen. Wellicht dat ik de accessory oefeningen wel gewoon op mijn 'normale niveau' houd.

Je kan Wendler aanpassen zoveel je wilt imo. Zolang je de basis compounds maar op die manier blijft doen. Ik train al jaren op Wendler, maar het lijkt er 75% niet meer op :o
Ah ja dat is fijn! Heb je een log toevallig, dan kan ik eens kijken hoe je het aanpakt!

Ah ja dat is fijn! Heb je een log toevallig, dan kan ik eens kijken hoe je het aanpakt!

Vroeger volgde ik Wendler 5/3/1 BBB strikt. Achteraf de SVR methode. Beviel beter. Toen de Beyond. Maar daar liep ik op stuk.

Tegenwoordig train ik FB. Eigenlijk een spin off van The Beach Body challenge van Wendler.

Maar wat ik bedoel is bv dat je het allemaal niet zo strak moet volgen. Je kan bv heus verschillende soorten rows gebruiken verdeeld over je BBB setjes.

Vroeger volgde ik Wendler 5/3/1 BBB strikt. Achteraf de SVR methode. Beviel beter. Toen de Beyond. Maar daar liep ik op stuk.

Tegenwoordig train ik FB. Eigenlijk een spin off van The Beach Body challenge van Wendler.

Maar wat ik bedoel is bv dat je het allemaal niet zo strak moet volgen. Je kan bv heus verschillende soorten rows gebruiken verdeeld over je BBB setjes.

Top! Thanks voor de info. Ik heb nu idd als extra oefeningen 2 oefeningen 5 x 10 die ik leuk vind. Maar dan wel zo ingedeeld dat ik elke spiergroep 2 x per week train. Na de eerste cycle kijk ik dan of ik iets wil aanpassen eventueel.

In!

5/3/1 kun je redelijk vrij invullen. Ik heb ook een tijd de Not Doing Jack Shit variant gedaan.

Ik ben ook van plan komend jaar 5/3/1 + BBB te doen, dus ben benieuwd.

Top! Thanks voor de info. Ik heb nu idd als extra oefeningen 2 oefeningen 5 x 10 die ik leuk vind. Maar dan wel zo ingedeeld dat ik elke spiergroep 2 x per week train. Na de eerste cycle kijk ik dan of ik iets wil aanpassen eventueel.

Ik weet niet hoe je Excel kennis is, maar hier alvast wat templates wat je kan gebruiken... Overal waar een 1 onder de oefening staat, moet je je geschatte 1 RM invullen.

Bijlagen

In!

5/3/1 kun je redelijk vrij invullen. Ik heb ook een tijd de Not Doing Jack Shit variant gedaan.

Ik ben ook van plan komend jaar 5/3/1 + BBB te doen, dus ben benieuwd.
Welkom! Ik zal je log ook even volgen, interessant om te zien hoe jij het vindt dan!

Ik weet niet hoe je Excel kennis is, maar hier alvast wat templates wat je kan gebruiken... Overal waar een 1 onder de oefening staat, moet je je geschatte 1 RM invullen.
Ah top, dankjewel! Ik vroeg het me net af, omdat de app verder niks bijhoudt van progressie, maar dit kan in Excel natuurlijk wel! Ideaal.

Bovenste stuk is steeds je main compound. Afhankelijk van welke template je kiest, doe je UB/LB of FB.

Waar BBB bijstaat is je compound op x% tegen 5x10

Onderste stuk is je assistance. Vrij in te delen over je trainingen.

Jokers zijn reps die je extra doet, zonder grinden

Nu ja, als je specifieke vragen hebt, stel ze maar :o

Wendler 531 cycle 1, training 1:

Bench press:

5 x 55 kg
5 x 62.5 kg
12 x 70 kg

Incline dumbell press:
5 x 10 x 22 kg

Lateral pulldown:
5 x 10 x 47 kg

Gewicht:
76.2 in de ochtend

Toelichting:
Eerste training van Wendler 531 met The Triumvirate als assistance template. Op de main lift ben ik wat lager begonnen, omdat ik uit het artikel van Wendler op T-Nation begreep dat dit op lange termijn voordeel heeft. Daarnaast biedt het me even de kans om lichamelijk wat tot rust te komen. Training heeft ongeveer 35 minuten geduurd.

Veel succes met dit schema!

Hoe ist het momenteel met kcal inname? Je bent verhoogd en bedoeling rustig aan te clean bulken of?

Hoe ist het momenteel met kcal inname? Je bent verhoogd en bedoeling rustig aan te clean bulken of?
Ik heb een korte break gehad en toch besloten om het cutten nog even door te trekken. Dit wil ik nog 8 weken volhouden (1e twee cycles van Wendler). Daarna blijf ik de volgende 2 cycles op onderhoud eten en dan bepaal ik na 16 weken vanaf nu wat ik wil gaan doen. Ik denk dat ik tegen die tijd wel een lean bulk kan starten. Ik zit ongeveer op 16% vetpercentage momenteel. Zit nu op 2300 kcal. Denk dat ik dit de laatste 4 weken van de cut (dus 2e cylce Wendler) verlaag naar 2100, of verlaag naar 2200 en 2 keer cardio per week ga toevoegen. Mede om deze reden heb ik de gewichten even iets lager ingezet, zodat ik niet gelijk tegen plateaus loop.

Wendler 531 cycle 1, training 2:

Squat:

5 x 55 kg
5 x 62.5 kg
8 x 70 kg

HS plate loaded leg press:
5 x 10 x 153 kg

LF seated leg curl:
5 x 10 x 37.5 kg

Gewicht:
75.5 in de ochtend

Toelichting:
Squat laag ingezet. Tijdens eerste set voelde ik gelijk weer de zeurende pijn rechtsonder in de rug. Daarna verdween het. Goed gelet op ademhaling en aanspannen buikspieren. Als ik morgen geen last heb, ben ik een blij mens.

Wendler 531 cycle 1, training 3:

OHP:

5 x 27.5 kg
5 x 32.5 kg
12 x 37.5 kg

Chin ups:
5 x 10 x BW

Dips:
5 x 10 x BW

Gewicht:
75.2 in de ochtend

Toelichting:
OHP voelde te licht. Bij dips moet ik heel goed op plaatsing van mijn handen/polsen letten. Merk dat dit voor mij een blessuregevoelige oefening is. Chin ups gingen makkelijk, tot aan de laatste set. Tot nu toe vind ik dit een fijne manier van trainen. Focus op 1 compound per keer en dan 2 oefeningen 5 x 10 daarna. Van het squatten tot nu toe geen last van mijn blessure. Voel het heel soms even licht, maar zet niet meer door zoals voorheen. Kan er echt pas weer wat van zeggen als de gewichten omhoog gaan.

Gewicht zakt langzaam weer. Zit vandaag terug op het gewicht van voor de break. Dus break van 1 week (wel kcal noteren, geen limiet) heeft ervoor gezorgd dat ik 2 weken nodig heb om op hetzelfde gewicht uit te komen asl voor de break. Voel me nu wel weer in staat om dit langer door te trekken en verder te zakken dan voorheen. Dus het is voor mij wel een strategie die werkt. Daarnaast gebruik ik nog steeds creatine op dit moment, dus zal nog wat vocht vasthouden. De zak is binnen 1 week op en dan stop ik even 4 weken met creatine. Wil eens kijken wat mijn gewicht doet en waar ik dan op uit kan komen.

Denk dat als ik de cut door wil trekken totdat ik mijn abs helemaal zichtbaar heb, ik uit ga komen op een 68/69 kilo ofzo. Dat vind ik voor mijn doen te weinig. Dus of ik het zo lang door ga trekken, weet ik niet. Denk dat ik het gewoon bij mijn plan hou om het tot 8 weken te beperken. Anders blijf ik eeuwig cutten. Ben nu al 2 jaar alleen maar of op onderhoud aan het trainen, of aan het cutten. Eigenlijk nog nooit een lean bulk gedaan bedenk ik me.

Ik had in eerste instantie hetzelfde plan, toen ik van bijna halverwege de 90 zakte naar 87/86 wilde ik nog veel verder omdat de abs er nog lang niet waren. Fast forward naar 84kg, op een gegeven moment voel je je zo 'klein' dat je weer wil eten :roflol:

op een gegeven moment voel je je zo 'klein' dat je weer wil eten
Ja, dit. Vorig jaar zat ik op 71.6 kilo. Nog geen zichtbare abs, alleen bovenkant. Onderkant in goede belichting en de juiste spiegel haha. Maar als ik mezelf op foto's terugzie, ben ik echt veel te mager. Dat is bij mij als eerste te zien aan mijn gezicht, armen en borst.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven