Fitness Seller

Breaking News Regeerakkoord is rond

Pure rommel, maar dat is mijn mening. Het kijkt wel leuk weg, maar het blijft rommel. Boeketreeksgeschiedenis.

Het is aardig voor de leek en vooral die televisiedocumentaire nogal een romantisering van de geschiedenis en eigen invulling geven aan wat nu wel en niet doorslaggevende punten zijn geweest. Vooral de bewogen, epische evenementen zijn mijlpalen bij hem altijd, je zult hem niet horen uitweiden over doorslaggevende wetgeving of andere minder in het oog springende zaken. Daar maak je geen fancy boekjes van die iedere jan met een pet zou willen lezen. Hij heeft er in bepaalde mate natuurlijk wel voor gezorgd dat geschiedenis weer een wat hotter item is geworden in de media en onder de bevolking, dat is ook wel wat waard.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Moslims zijn k*t, Wildersstemmers zijn Tokkies en VVD-ers zijn brallende hockeyballen. Dat is tegenwoordig toch het niveau? De debilisering van het debat is in ieder geval niet ingezet door Ramdas en ook niet door Wilders zelf. Dat is al begonnen bij een Fortuyn en mogelijk zelfs bij Janmaat. Ook al werd de laatste nooit echt serieus genomen. Maar groepen wegzetten als debielen, kwaad, dom etc is steeds meer ingevoerd geraakt. Het zal er niet echt beter op worden de komende jaren, dit soort zaken moeten eerst fors esclaleren.

En wat bedoel je hier precies mee? Want iemand (gek, extremist) zou jouw post zomaar kunnen opvatten als 'doe met Wilders hetzelfde als met Fortuyn, voor het te laat is'.

Ongetwijfeld weer zo'n doordenkertje van Mc.Chick, je moet die jongen niet onderschatten hoor. Doet hij zelf ook nooit.

En wat bedoel je hier precies mee? Want iemand (gek, extremist) zou jouw post zomaar kunnen opvatten als 'doe met Wilders hetzelfde als met Fortuyn, voor het te laat is'.
Enige manier om deze rotte appel buiten de kamer te houden is door er niet meer op te stemmen. Kijk naar Ritta, die sterft ook een politieke langzame dood.

Ik geloof niet dat Wilders de rotte appel is, wilders is het topje van de rotte appelenberg. Die berg heeft altijd bestaan, echter sinds Fortuyn zijn deze figuren politiek gemobiliseerd. Het is onwetend uitschot en mensen die gewoon '**** you' zeggen omdat het kan, lekker is, en tegenwoordig in hun beleving ook nog loont.

Laatst bewerkt:
Ik kan prima tabellen lezen, ik had het over winnen, daarbij bedoel ik nummer 1

Degene met de meeste zetels kan ook de grootste verliezer zijn. Degene met de grootste zetelwinst is normaal gesproken de grote winnaar of de grootste partij moet bijna hetzelfde aantal zetels hebben gewonnen.

Degene met de meeste zetels kan ook de grootste verliezer zijn. Degene met de grootste zetelwinst is normaal gesproken de grote winnaar of de grootste partij moet bijna hetzelfde aantal zetels hebben gewonnen.

Naar mijn weten is de partij met de meeste zetels degene die de verkiezing heeft gewonnen.
En daar had ik het over een verkiezing winnen, niet een vooruitgang boeken tegenover een jaar eerder.

Het verband is de rotte appels die je noemde, SP dus.
ik begrijp dat je geen SP fan bent maar de term 'rotte appels' refereert aan de discussie van de vorige pagina waarbij politici zich steeds achterlijker zijn gaan gedragen om maar aandacht te krijgen. Wil jij zeggen dat dit door de SP is gekomen?

Nog een ding, SP standpunten doen het over het algemeen best aardig en dat heeft Wilders goed aangevoeld. Dat moet ik hem nageven hij heeft heel sluw een aantal SP standpunten overgenomen en daardoor zeker wat zetels van de SP weggesnoept. Deze standpunten heeft Wilders ook meteen laten vallen. Het was puur kiezers lokaas, niets meer niets minder.

Dank Eric, dat scheelt mij weer wat energie het deze knul duidelijk te maken.

Laatst bewerkt:
ik begrijp dat je geen SP fan bent maar de term 'rotte appels' refereert zich naar aan discussie van de vorige pagina waarbij politici zich steeds achterlijker zijn gaan gedragen om maar aandacht te krijgen. Wil jij zeggen dat dit door de SP is gekomen?

Nog een ding, SP standpunten doen het over het algemeen best aardig en dat heeft Wilders goed aangevoeld. Dat moet ik hem nageven hij heeft heel sluw een aantal SP standpunten overgenomen en daardoor zeker wat zetels van de SP weggesnoept. Deze standpunten heeft Wilders ook meteen laten vallen. Het was puur kiezers lokaas, niets meer niets minder.

Jij vind PVV een rotte appel, en ik SP, dus hoe bepaal je dan wat een rotte appel is?
Overigens vind ik de PVV OOK een redelijk rotte appel.

Nee achterlijke gedragingen is niet een creactie van de SP opzich, veel politici maken zich daar schuldig aan.

Dank Eric, dat scheelt mij weer wat energie het deze knul duidelijk te maken.

Goed lezen scheelt ook hoor, doe is gek en probeer het eens.
De verkiezing winnen is wat anders dan de grote winnaar of verliezer genoemd te worden.

Anil Ramdas is natuurlijk niet exemplarisch voor links, ook al gebruikt hij gewoon de toon van een Wilders zelf. Maar of je daar gebruik van moet maken kan je je inderdaad afvragen.

Bruin 1 is van dezelfde strekking, maar politici behoren zich niet van zulke internet of straattaal te bedienen.

Probleem alleen is dat door de verharding van het debat je bijna niet anders meer kan dan zelf ook harde taal te gebruiken. Fatsoenlijk debat is al zo goed als onmogelijk gemaakt omdat weloverwogen uitspraken toch niet worden aangehoord. Het is politiek voor debielen geworden.

Dat krijg je als je een rotte appel niet meteen verwijderd. Het rottingsproces zet zich steeds verder voort.

Enige manier om deze rotte appel buiten de kamer te houden is door er niet meer op te stemmen. Kijk naar Ritta, die sterft ook een politieke langzame dood.

Jij vind PVV een rotte appel, en ik SP, dus hoe bepaal je dan wat een rotte appel is?Overigens vind ik de PVV OOK een redelijk rotte appel.

Nee achterlijke gedragingen is niet een creactie van de SP opzich, veel politici maken zich daar schuldig aan.
Omdat teruglezen schijnbaar moeilijk is hier de context waarin ik deze term toepaste. Hopelijk is het nu wel duidelijk. Ijdele hoop waarschijnlijk.

En hieruit blijkt dat ik niet van mening mag zijn dat SP een rotte appel is? ???
Mag wel maar het verband klopt dan helemaal niet meer. Zie je post hieronder, de rotte appels die ik noemde zijn de mensen die populistisch achterlijk gedrag vertonen zoals in de posts van EricR en BigT worden aangegeven. Dat staat geheel los van een politieke ideologie.
Het verband is de rotte appels die je noemde, SP dus.

Mag wel maar het verband klopt dan helemaal niet meer. Zie je post hieronder, de rotte appels die ik noemde zijn de mensen die populistisch achterlijk gedrag vertonen zoals in de posts van EricR en BigT worden aangegeven. Dat staat geheel los van een politieke ideologie.

Jou uitspraak staat daar misschien los van, maar de mijne niet.
Enige verband dat ik noemde is de term rotte appels.

Ik ging slechts in op je opmerking dat rotte appels waar niet op gestemd word vanzelf verdwijnen.

En hieruit blijkt dat ik niet van mening mag zijn dat SP een rotte appel is? ???

Je kan toch niet ontkennen dat de gemiddelde PVV aanhanger er gevaarlijkere en idiotere ideeën op na houdt dan de gemiddelde SP'er. Beide partijen komen daarnaast weer wel voort uit hetzelfde fenomeen, namelijk de populistische ruimte die op de flanken is ontstaan met het verstandige technocratischer en ideologisch minder dogmatisch worden van traditioneel links en rechts, schuivend naar het verstandige midden toe. Dit fenomeen werd door zowel Fortuyn, en nu Wilders, als de SP handig uitgebuit.

'rotte appels' zijn zij, die niet inzien dat onze samenleving, simpelweg gekeken naar de politieke fragmentatie daarbinnen, niet gebaat is bij een beleid vanaf beide zijkanten. De periodes waarin wij 'vanuit het midden' zijn bestuurd zijn onze meest succesvolle periodes geweest sinds de tweede wereldoorlog. In de jaren 80 stonden we op allerlei welvaarts en technologielijstjes onderin de Europese ranglijsten. Begin jaren negentig deden we op zo ongeveer alle vlakken mee in de top. Die rotter appels zijn gevallen voor de fabeltjes van Fortuyn, hebben zich een calimerocomplex laten aanpraten of verder aan laten wakkeren, voelen zich miskent al dan niet wel of niet terecht en wijzen daarbij de verkeerde oorzaken aan. Ik zie ze nu nog lopen, die malloten die "De Puinhopen van Paars" onder hun oksel meesleuren en zich deskundig wanen, is vaak ook het enige dat ze ooit hebben gelezen van hun leven, naast de Telegraaf.

De gevolgen zouden zijn dat mensen hun spaargeld kwijt zouden zijn. Echter is dat niet zo erg, want ze namen zelf dat risico. Icesave behoort niet tot het DGS. Dat betekent dat je geen geld terug krijgt als die bank failliet gaat. Iedereen met een iq van boven de 75 had wel door dat zulke belachelijk hoge rentes niet realistisch waren. Als ik al mijn geld in aandelen TNT stop en vervolgens gaat TNT failliet krijg ik ook geen geld van Wouter Bos. Waarom de Icesave spaarders wel? Ze namen een bewust risico.

Griekenland een bail out geven is natuurlijk lachwekkend. Dat land gaat alsnog defaulten.

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GGGB10YR:IND

De Yield van 10 jarige Griekse obligaties staat alweer boven de 10. Is even bijna 7 geweest, toen Jan Keesie met ons geld strooide. Bleek uiteindelijk toch niet echt te helpen, zoals je in de grafiek kunt zien. Daarnaast loopt de staatsschuld van Griekenland nog altijd hard op, ook al voeren ze alle bezuinigen uit die ze hebben beloofd. Conclusie is: :hello: Griekenland.

De euro was best een leuk idee, maar helaas maken landen als Griekenland, Spanje, Italie en Portugal nu duidelijk waarom het niet werkt. De euro staat er overigens nog wel beter voor dan de dollar.

Overigens was de gulden niet in een achtbaan op en neer gegaan. Je had hem gewoon kunnen koppelen aan de euro. Net als de Denen dat doen. Voordeel is dat je niet mee betaalt aan de arme PIIGS.

daarom mag rechts nu de puin gaan ruimen van dat sociale links

daarom mag rechts nu de puin gaan ruimen van dat sociale links

Als Bos niet met geld was gaan strooien tijdens het hoogtepunt van de bankencrisis had je nu geen banksaldo meer gehad. Systeembanken laten omvallen is wel het laatste wat je wilt. Maar ach misschien accepteert de AH ook wel knikkers al betaalmiddel.

Maar inderdaad alle puinhopen (die er niet eens zijn in veel gevallen) komen vooral door links. Toch vreemd dat het vooral VVD en CDA zijn geweest die in de laatste 30 jaar hebben geregeerd. De puinhopen :roflol:

Terug
Naar boven